• log in
  • create an account

Degree programmes (first-cycle,second-cycle, long-cycle) - 2024/2025

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Education

Details
Code S2-PE
Organizational unit Faculty of Education
Field of studies Education
Form of studies Full-time
Level of education Second cycle
Educational profile academic
Language(s) of instruction Polish
Minimum number of students 20
Admission limit 60
Duration 2 years
Recruitment committee address rekrutacja.pedagog@uw.edu.pl
tel. (22) 55-30-848
WWW address https://www.pedagog.uw.edu.pl/
Required document
  • Higher education
  Ask a question
There is currently no active phase.

(show past turns)
  • Dziedzina nauk społecznych; dyscyplina: Pedagogika

Charakterystyka programu

Studia są prowadzone w obszarze pedagogiki ogólnej i najważniejszych subdyscyplin pedagogicznych. Pozwalają zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne potrzebne do pracy na stanowiskach wymagających wykształcenia pedagogicznego.

Proponowane w ramach kierunku różnorodne ścieżki rozwoju edukacyjnego dostosowane zostały do zapotrzebowania sektora usług edukacyjnych, a także małych i średnich przedsiębiorstw funkcjonujących na rynku komercyjnym.

Nowoczesny kierunek studiów umożliwia przyszłym absolwentom nie tylko rozwijanie wiedzy z zakresu dziedziny, ale również wyposażenie w kompetencje przedsiębiorcze, komunikacyjne, dydaktyczne, językowe i inne niezbędne na współczesnym rynku pracy.

Lista specjalności

  • Trener kompetencji miękkich,
  • Andragogika - Doradztwo zawodowe i edukacyjne dorosłych,
  • Animator kultury i doradca edukacyjno-zawodowy w społeczeństwie wielokulturowym,
  • Studia nad dzieckiem i rodziną,
  • Polityka oświatowa – menedżer oświaty

Zasady kwalifikacji na specjalności

W trakcie składania dokumentów o przyjęcie na studia, kandydat składa deklaracje wyboru specjalności: deklaruje równorzędnie dwie specjalności. Dana specjalność powstanie, jeśli zgłosi się minimum 20 osób.

Zajęcia dydaktyczne odbywają się głównie w budynku Wydziału (ul. Mokotowska 16/20) od poniedziałku do piątku zgodnie z kalendarzem akademickim. Praktyki studenckie organizowane są w placówkach na terenie Warszawy i pod opieką pracownika naukowo-dydaktycznego. W sytuacjach indywidualnych praktyki można zrealizować w miejscu swojego zamieszkania również pod nadzorem opiekuna z Wydziału.

Wszystkie informacje dotyczące programu studiów znajdują się na stronie internetowej Wydziału: www.pedagog.uw.edu.pl

Sylwetka absolwenta

Trener kompetencji miękkich

Absolwent będzie przygotowany do projektowania i prowadzenia profesjonalnych warsztatów i szkoleń m.in. w zakresie komunikacji interpersonalnej, autoprezentacji, podejmowania decyzji, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Będzie posiadał wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne do efektywnego zarządzania dynamiką procesu grupowego, zastosowania kreatywnych i nowoczesnych narzędzi oraz metod pracy dydaktycznej. Przykładowe miejsca pracy: trener wewnętrzny w działach HR lub zewnętrzny (własna działalność gospodarcza), edukator i organizator działalności oświatowej dla dorosłych, menager w firmach i instytucjach zajmujących się edukacją dorosłych.

Andragogika - Doradztwo zawodowe i edukacyjne dorosłych

Absolwent będzie posiadał wiedzę na temat współczesnego rynku pracy, klasyfikacji zawodów i specjalności, metod i narzędzi opisu kariery zawodowej, a także umiejętności metodycznych doradcy zawodowego: diagnozowania, pracy z grupą oraz pracy indywidualnej czy prowadzenia rozmowy doradczej. Przykładowe miejsca pracy: placówki edukacyjno-oświatowe, działy kadr i działy personalne, instytucje administracji samorządowej na stanowiskach odpowiedzialnych za edukację i zatrudnianie, instytucje prowadzące działalność zapewniającą uzyskanie kwalifikacji zawodowych i doskonalenie zawodowe.

Animator kultury i doradca edukacyjno-zawodowy w społeczeństwie wielokulturowym

Absolwent będzie posiadał specjalistyczną wiedzę i umiejętności dotyczące nie tylko funkcjonowania, ale także dokonywania zmian w środowisku edukacyjnym, zawodowym i medialnym. Będzie rozumiał wartość różnorodności tradycji i obyczajów w budowaniu społeczeństwa wielokulturowego i wpływał na wypracowywanie zasad współżycia w przestrzeni publicznej z poszanowaniem różnic kulturowych.

Absolwent zdobędzie kwalifikacje do wykonywania dwu zawodów: Animatora kultury i Doradcy zawodowego (zawody te są wpisane do Klasyfikacji Zawodów i Specjalności pod numerem 343901 i 242304).

Studia nad dzieckiem i rodziną

Absolwent będzie posiadał specjalistyczną wiedzę i umiejętności dotyczące poznawania i usprawniania funkcjonowania osób, grup i społeczności lokalnej, pracy z dzieckiem i rodziną, w szczególności przeżywających kryzysy i trudności. Będzie zdolny analizować z perspektywy interdyscyplinarnej czynniki zagrożenia dziecka i rodziny i podejmować interwencje w sytuacjach kryzysowych. Absolwent jest przygotowany do podjęcia pracy wychowawcy, pedagoga, specjalisty do spraw pracy z rodziną, asystenta rodziny, koordynatora. Może pracować w poradniach psychologiczno-pedagogicznych (pedagog); w kuratorskich służbach sądowych, a także w instytucjach sektora pomocy społecznej: świetlicach środowiskowych, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, ośrodkach adopcyjnych, poradnictwie rodzinnym, służbach socjalnych, ośrodkach interwencji kryzysowej, ośrodkach pomocy społecznej, centrach pomocy rodzinie.

Polityka oświatowa – menedżer oświaty

Absolwent będzie przygotowany do wyznaczania celów i określania sposobów realizacji polityki oświatowej na poziomie jednostek administracji państwowej. Kierowanie placówką oświatową wymaga kompetencji merytorycznych i społecznych. Bazą do wskazywania kierunków rozwoju placówki oświatowej będzie wiedza z zakresu zarządzania strategicznego i zarządzania zmianą, konstruowania i zarządzania projektem oraz zarządzania kapitałem ludzkim. Do realizacji wyznaczonych zadań niezbędne będą umiejętności kierownicze i interpersonalne.

Przykładowe miejsca pracy: administracja państwowa, samorządy lokalne i organizacje pozarządowe, publiczne i niepubliczne placówki edukacyjne, firmy szkoleniowe, działy edukacyjne muzeów i innych placówek kultury.

Ukończenie studiów na kierunku Pedagogika uprawnia do ubiegania się o przyjęcie do Szkół Doktorskich.


Zasady kwalifikacji dla kandydatów z dyplomem polskim

Próg kwalifikacji: 50 pkt.

Studia przeznaczone są dla osób z tytułem zawodowym licencjata, magistra, inżyniera lub równoważnym.

Kandydaci kwalifikowani są na studia na podstawie:

  • średniej ze studiów,
  • oceny na dyplomie,
  • udokumentowanego udziału w działaniach pedagogicznych i wychowawczych w różnego rodzaju instytucjach edukacyjnych, pomocy społecznej, kulturalno-artystycznych, organizacjach pozarządowych działających w obszarze edukacji (praca, wolontariat).

Przy obliczaniu punktów stosuje się następujące zasady:

  • K1- średnia ocen 0-30 pkt.
  • K1 = (średnia ocen-3)/2x30 przy czym jeżeli średnia<3, to przyjmujemy wartość 3
  • K2- ocena na dyplomie x 10
  • K3 - 0-20 pkt. (zaświadczenie - 5 pkt.); maksymalnie cztery zaświadczenia
  • W= K1+K2+K3

Maksymalna liczba punktów: 100.

 

Zasady kwalifikacji dla kandydatów z dyplomem zagranicznym

Próg kwalifikacji: 50 punktów.

Studia przeznaczone są dla osób z tytułem zawodowym licencjata, magistra, inżyniera lub równoważnym.

Kandydaci kwalifikowani są na studia na podstawie:

  • średniej ze studiów (oceny kandydatów z dyplomem zagranicznym zostaną odpowiednio przeliczone i przyrównane do skali ocen obowiązującej na Uniwersytecie Warszawskim),
  • oceny na dyplomie (oceny kandydatów z dyplomem zagranicznym zostaną odpowiednio przeliczone i przyrównane do skali ocen obowiązującej na Uniwersytecie Warszawskim),
  • udokumentowanego udziału w działaniach pedagogicznych i wychowawczych w różnego rodzaju instytucjach edukacyjnych, pomocy społecznej, kulturalno-artystycznych, organizacjach pozarządowych działających w obszarze edukacji (praca, wolontariat).

Przy obliczaniu punktów stosuje się następujące zasady:

  • K1- średnia ocen 0-30 pkt.
  • K1 = (średnia ocen-3)/2x30 przy czym jeżeli średnia<3, to przyjmujemy wartość 3
  • K2- ocena na dyplomie x 10
  • K3 - 0-20 pkt. (zaświadczenie - 5 pkt.); maksymalnie cztery zaświadczenia

W= K1+K2+K3

Maksymalna liczba punktów: 100.

 

Sprawdzenie kompetencji kandydatów do studiowania w języku polskim

Rozmowa sprawdzająca znajomość języka polskiego dotyczy tylko kandydatów, którzy nie posiadają honorowanego przez UW dokumentu poświadczającego znajomość języka polskiego na poziomie co najmniej B2. Punkty uzyskane przez kandydata w czasie rozmowy sprawdzającej znajomość języka polskiego nie są uwzględniane w końcowej punktacji rekrutacji na kierunek studiów.

1. Tematy do rozmowy sprawdzającej znajomość języka polskiego koncentrują się wokół typowych sytuacji życia codziennego oraz zagadnień związanych z edukacją i wybranym przez kandydata kierunkiem studiów.

2. Wymagany zakres umiejętności

Kandydat:

  1. rozumie najważniejsze treści i intencje zawarte w tekstach mówionych i pisanych poruszających tematy ogólne, konkretne i abstrakcyjne;
  2. potrafi w sposób naturalny rozpocząć, podtrzymać i zakończyć rozmowę dotyczącą poruszonych tematów;
  3. umie prowadzić swobodnie dialog z rozmówcą, formułując wyjaśnienia, argumenty i komentarze;
  4. umie wypowiadać się na znane tematy ogólne, relacjonować zdarzenia, opisywać przeżycia i doświadczenia związane z własnymi zainteresowaniami;
  5. tworzy logiczne i uporządkowane wypowiedzi, przedstawiając własne stanowisko i stosując przekonującą argumentację;
  6. potrafi streścić i skomentować obejrzany film, przeczytaną książkę lub artykuł prasowy;
  7. w wypowiedziach stosuje wyrażenia o charakterze frazeologicznym, idiomatycznym, reguły konwersacyjne, rządzące komunikacją mówioną w języku polskim.

3. Kryteria oceny

Kandydat:

  1. Czyta przedstawiony tekst i wykazuje jego pełne rozumienie na poziomie bezpośrednim i przenośnym - maksymalna liczba punktów – 20.
  2. Rozumie pytania na wybrany spośród katalogu temat, odpowiada w sposób konkretny i uporządkowany - maksymalna liczba punktów – 20.
  3. Opowiada o własnych zainteresowaniach, przedstawia wydarzenia opisujące ich rozwój - maksymalna liczba punktów – 20.
  4. Przedstawia własne stanowisko i formułuje argumenty na zadany temat - maksymalna liczba punktów – 20.
  5. Streszcza i komentuje obejrzany film, książkę lub artykuł prasowy - maksymalna liczba punktów – 20.

Kandydat musi uzyskać co najmniej 50 punktów z rozmowy, aby potwierdzić kompetencje do studiowania w języku polskim. Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania z rozmowy sprawdzającej znajomość języka polskiego wynosi 100 pkt.

Wymagania dotyczące znajomości języka polskiego. >> Otwórz stronę! <<

Termin rozmowy sprawdzającej znajomość języka polskiego (jeśli dotyczy kandydata): 19 września 2024 r., od godz. 11:00, Wydział Pedagogiczny, ul. Mokotowska 16/20 (każdy z kandydatów zostanie indywidualnie poinformowany o godzinie rozmowy)

 

Terminy

Ogłoszenie wyników: 24 września 2024 r.

Przyjmowanie dokumentów: 

  • I termin: 25-26 września 2024 r.
  • II termin (w przypadku niewypełnienia limitu miejsc w pierwszym terminie): 27, 30 września 2024 r.

 

Opłaty

Opłata rekrutacyjna (w tym opłaty wnoszone za granicą)

Opłata za wydanie legitymacji studenckiej (ELS)

 

Wymagane dokumenty

Lista dokumentów wymaganych do złożenia w formie papierowej w przypadku zakwalifikowania na studia

 

Dodatkowe informacje

Znajdź nas na mapie: Wydział Pedagogiczny