• log in
  • create an account

Admission for Doctoral Schools 2023/2024

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Psychologia - Geneza narcyzmu u dzieci: znaczenie przeceniania inteligencji przez rodziców

Details
Code 5-SzD-NS-PRELUDIUM-Zajenkowski
Organizational unit Doctoral School of Social Sciences
Area/discipline Psychology
Form of studies Full-time
Level of education Third cycle
Language(s) of instruction English, Polish
Duration 4 years
Office opening hours ul. Dobra 56/66 lokal 0.108
00-312 Warszawa
tel: 22 55 22 163
poniedziałek-czwartek 09:30-15:00
rekrutacja.ns@uw.edu.pl
WWW address https://szkolydoktorskie.uw.edu.pl/sdns/rekrutacja/
Required document
  • Higher education
  Ask a question
There is currently no active phase.

Past phases in this registration:
  • Phase 1 (08.05.2023 12:00 – 28.05.2023 23:59)

 

 Opis Szkoły

Szkoła kształci doktorantów w zakresie dziesięciu dyscyplin z dziedziny nauk społecznych:

  • Ekonomia i finanse,
  • Geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna
  • Nauki o bezpieczeństwie
  • Nauki o komunikacji społecznej i mediach
  • Nauki o polityce i administracji
  • Nauki o zarządzaniu i jakości
  • Nauki prawne
  • Nauki socjologiczne
  • Pedagogika
  • Psychologia

W Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych program kształcenia jest w znacznym stopniu zindywidualizowany, dopasowany do zainteresowań i projektu badawczego poszczególnych doktorantów i realizowany pod kierunkiem wybranego promotora lub promotorów. Program obejmuje osiem semestrów, w ciągu których doktoranci realizują obowiązkowe zajęcia teoretyczne i metodologiczne oraz dydaktykę szkoły wyższej, zajęcia odnoszące się do szeroko rozumianego zarządzania badaniami naukowymi czy budowania kapitału naukowego doktorantek i doktorantów.

Ważną część programu stanowią również zajęcia dające możliwość poznania badań prowadzonych na UW wykraczających poza ramy jednej dyscypliny, gdzie część kursów jest prowadzona przez  wybitnych przedstawicieli nauk społecznych, a część poświęcona badaniom samych doktorantek i doktorantów. Program zakłada także realizację seminariów i zajęć specjalizacyjnych organizowanych oddzielnie dla doktorantek i doktorantów każdej z dyscyplin naukowych. Częścią programu są również praktyki dydaktyczne, które doktoranci mogą realizować w wymiarze 30 lub 60 godzin w ciągu całego cyklu kształcenia.

 

Kształcenie

Program kształcenia

Kształcenie trwa 4 lata. Obejmuje zajęcia obligatoryjne oraz realizację indywidualnego planu badawczego, realizowanego pod kierunkiem promotora. 


Opis projektu:

Narcyzm zyskuje obecnie coraz większą popularność w psychologii. Najczęściej jest ujmowany jako cecha osobowości, którą ludzie posiadają w mniejszym lub większym nasileniu. Trzonem narcyzmu jest nadmierne skupienie na sobie, roszczeniowość i antagonizm w stosunku do innych. Wiele badań w ostatnich latach podejmowało zagadnienie związków cechy narcyzmu z funkcjonowaniem społecznym i emocjonalnym, jednakże, jak do tej pory mało wiadomo na temat genezy narcyzmu. Jedno z badań ujawniło, że narcyzm u dzieci rozwijał się częściej jeżeli rodzice przeceniali swoje dzieci i uważali, że ich dzieciom wolno więcej. Innymi słowy, uważali własne dziecko za „dar od Boga dla ludzkości”.

 

W niniejszym projekcie sprawdzone zostaną bardziej specyficzne przekonania rodziców, związane z inteligencją ich dzieci. Dotychczasowe badania na dorosłych pokazują, że nierealistyczna i nadmiernie pozytywna ocena inteligencji jest ważnym czynnikiem budującym samoocenę osób z wysokim narcyzmem. Wykazano również eksperymentalnie, że pozytywna informacja zwrotna na temat inteligencji podnosi chwilowy stan narcyzmu. Przypuszczalnie, przecenianie inteligencji własnych dzieci powinno wiązać się ze wzrostem narcyzmu. W badaniu podłużnym przetestowane zostaną przekonania rodziców, narcyzm dzieci oraz rzeczywisty poziom inteligencji dzieci. Przekonania rodziców na temat inteligencji ich dzieci mogą być jednym ze źródeł wysokiej cechy narcyzmu.

Warunki względem kandydata:

• Abolwent(ka) psychologii

• Znajomość statystyki stosowanej w psychologii, 

• Znajomość metod diagnozy osobowości i inteligencji, doświadczenie w przeprowadzeniu diagnozy

• Doświadczenie w prowadzeniu badań psychologicznych.

 

Kierownik projektu: prof. dr hab. Marcin Zajenkowski

Dyscyplina: psychologia

Limit miejsc1

Harmonogram rekrutacji

• rejestracja kandydatów w IRK: 8.05.2023 – 28.05.2023

• postępowanie rekrutacyjne: 29.05.2023 – 2.06.2023 w tym rozmowa kwalifikacyjna 31.05

• ogłoszenie listy rankingowej:  do 7.06.2023

• przyjmowanie dokumentów od zakwalifikowanych kandydatów: 8.06 – 26.06.2023 do godz. 14.00

• ogłoszenie listy przyjętych do Szkoły Doktorskiej: do 30.06.2023

Opłata rekrutacyjna

200 zł

Forma postępowania kwalifikacyjnego

W postępowaniu kwalifikacyjnym uwzględnia się ocenę:

 

1) aktywności naukowej kandydata na podstawie CV lub życiorysu udokumentowanej skanami

materiałów załączonymi do wniosku o przyjęcie do Szkoły;

2) rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatem 

3) innych osiągnięć.

 

Warunki względem kandydata:

1) wskazanie wybranej dyscypliny, w której kandydat planuje podjąć kształcenie, numer PESEL lub numer paszportu, obywatelstwo, dane kontaktowe (adres zamieszkania, adres poczty elektronicznej, numer telefonu), informację, czy kandydat wyraża zgodę na doręczenie decyzji administracyjnych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania rekrutacyjnego;

2) skan dyplomu ukończenia jednolitych studiów magisterskich bądź studiów drugiego stopnia lub równorzędny uzyskany na podstawie odrębnych przepisów. W przypadku dyplomu równorzędnego dyplomowi ukończenia jednolitych studiów magisterskich lub studiów drugiego stopnia, kandydat uzasadnia tę równorzędność. W przypadku gdy dyplom został wydany w języku innym niż polski lub angielski, kandydat załącza jego tłumaczenie przysięgłe;

3) życiorys lub CV zawierające informacje o aktywności naukowej, w tym zainteresowaniach i osiągnięciach naukowych kandydata w okresie pięciu lat kalendarzowych poprzedzających złożenie wniosku (w przypadku, gdy kandydat w tym okresie został rodzicem, co potwierdzi załączając we wniosku skan aktu urodzenia dziecka, termin ten podlega wydłużeniu o dwa lata na każde dziecko), w szczególności o:

  • publikacjach,
  • pracach badawczych i organizacyjnych w kołach naukowych,
  • udziale w konferencjach naukowych,
  • udziale w projektach badawczych,
  • nagrodach i wyróżnieniach,
  • stażach badawczych,
  • odbytych szkoleniach z zakresu umiejętności badawczych,
  • działalności popularyzującej naukę,
  • działalności w ciałach przedstawicielskich ruchu naukowego,
  • średniej ocen ze studiów,
  • karierze zawodowej,
  • znajomości języków obcych;

4) skany materiałów potwierdzających wskazaną w życiorysie lub CV aktywność naukową;

5) dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego na poziomie co najmniej B2 lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego w stopniu umożliwiającym kształcenie w szkole;

6) skan oświadczenia planowanego promotora o podjęciu się opieki promotorskiej oraz o liczbie doktorantów, dla których pozostaje wyznaczonym promotorem według wzoru, stanowiącego załącznik nr 4 do Uchwały nr 17 Senatu Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 20 stycznia 2021 r. w sprawie zasad rekrutacji do szkół doktorskich Uniwersytetu Warszawskiego (Monitor UW z 2023, poz. 43), ponadto kandydat może dołączyć skan opinii planowanego promotora oraz opinie innych pracowników naukowych na temat kandydata oraz jego aktywności naukowej lub propozycji projektu badawczego.

W przypadku rekrutacji do Preludium BIS potencjalnym promotorem może być wyłącznie kierownik projektu;

7) fotografię przedstawiającą twarz kandydata, umożliwiającą jego identyfikację;

8) oświadczenie, czy jest lub był doktorantem albo uczestnikiem studiów doktoranckich lub posiada bądź posiadał wszczęty przewód doktorski albo postępowanie w sprawie nadania stopnia doktora, a jeżeli tak – tytuł rozprawy doktorskiej albo projektu badawczego przygotowywanego przez kandydata, z podaniem imienia i nazwiska jego opiekuna naukowego lub promotora;

9) oświadczenie o zapoznaniu się z treścią Uchwały oraz treścią art. 40 i art. 41 Kodeksu postępowania administracyjnego;

 

Język postępowania kwalifikacyjnego, w tym rozmowy kwalifikacyjnej

Rozmowa kwalifikacyjna odbywa się w języku polskim lub angielskim zgodnie z preferencjami zgłoszonymi przez kandydata. W przypadku wyboru języka polskiego, rozmowa kwalifikacyjna może zawierać część prowadzoną w języku angielskim.

Kryteria oceny

Do konkursu może przystąpić osoba, która nie posiada stopnia doktora i nie jest uczestnikiem szkoły doktorskiej. Konkurs przeprowadza komisja powołana przez kierownika podmiotu będącego wnioskodawcą, w którym będzie realizowany projekt badawczy, złożona z kierownika projektu jako przewodniczącego oraz przynajmniej dwóch wskazanych przez niego osób posiadających odpowiednie kwalifikacje naukowe lub zawodowe. Komisja ocenia kandydatów w skali punktowej biorąc pod uwagę kompetencje do realizacji określonych zadań w projekcie badawczym oraz dotychczasowy dorobek naukowy kandydata, opracowując na tej podstawie ranking kandydatów wg następujących kryteriów:

 

▪ dorobek naukowy kandydata, w tym publikacje w renomowanych wydawnictwach/czasopismach naukowych (50% oceny końcowej): 

4 pkt wyróżniający; 

3 pkt bardzo dobry; 

2 pkt dobry; 

1 pkt słaby; 

0 pkt brak dorobku naukowego. 

 

▪ osiągnięcia wynikające z prowadzenia badań naukowych, stypendia, nagrody oraz doświadczenie naukowe zdobyte w kraju lub za granicą, warsztaty i szkolenia naukowe, udział w projektach badawczych (20% oceny końcowej): 

4 pkt wybitne ; 

3 pkt znaczące; 

2 pkt Umiarkowane; 

1 pkt słabe osiągnięcia; 

0 pkt brak osiągnięć. 

 

▪ kompetencje do realizacji określonych zadań w projekcie badawczym (30 % oceny końcowej): 

3 pkt bardzo dobre; 

2 pkt dobre; 

1 pkt słabe; 

0 pkt brak kompetencji.

 

Program kształcenia

Kształcenie trwa 4 lata. Obejmuje zajęcia obligatoryjne oraz realizację indywidualnego programu badawczego, realizowanego pod kierunkiem promotora. Rozpoczęcie kształcenia – 1 października 2023.

Stypendium

 

Stypendium wynosi 5000 zł brutto brutto (do oceny śródokresowej) i 6000 zł brutto brutto (po pozytywnej ocenie śródokresowej).