University of Warsaw / Faculty of Polish Studies / Institute of Applied Polish Studies

General and Clinical Speech and Language Therapy, spec. Speech Therapy in School and Didactics of Polish Language

Level of study: first-cycle Form of study: full-time Education profile: academic Duration: 3 years

   back
Table of contents:

Fields of studies and specializations

Conducting units

Enrollment

from 2018-06-05 to 2018-07-04 23:59:59

Limit of students

1

Language

Polish

Description

 

Minimalna liczba osób przyjętych (w ramach wszystkich ścieżek kwalifikacji) będąca warunkiem uruchomienia studiów: 10

Studia na specjalności logopedia szkolna i dydaktyka polonistyczna na kierunku logopedia ogólna i kliniczna na Wydziale Polonistyki mają charakter akademicki i zawodowy.
W czasie studiów pierwszego stopnia student uzyskuje pełne kwalifikacje do wykonywania zawodu nauczyciela języka polskiego na II etapie kształcenia oraz kwalifikacje do wykonywania zawodu logopedy szkolnego.
W ramach przygotowania do zawodu nauczyciela języka polskiego zdobywa wiedzę i umiejętności w zakresie:

  • literaturoznawstwa (przedmioty historyczno- i teoretycznoliterackie);
  • językoznawstwa (przedmioty z zakresu wiedzy o dziejach i współczesności języka polskiego);
  • dydaktyki nauczania / uczenia się języka polskiego.

W ramach przygotowania do zawodu logopedy szkolnego zdobywa wiedzę i umiejętności w zakresie:

  • językoznawczych podstaw logopedii;
  • psychologicznych i pedagogicznych podstaw logopedii;
  • medycznych podstaw logopedii;
  • praktycznego postępowania logopedycznego (poznaje zasady i metody postępowania logopedycznego głównie w zakresie terapii oraz narzędzia do badań logopedycznych; poznaje zasady współpracy z rodzicami dzieci, innymi nauczycielami, lekarzem, psychologiem i pedagogiem).

Poza przygotowaniem stricte zawodowym studia na specjalności logopedia szkolna i dydaktyka polonistyczna, dając studentom podstawowe przygotowanie do prowadzenia badań naukowych, przygotowują do studiów drugiego stopnia na kierunku logopedia ogólna i kliniczna (i/lub studiów drugiego stopnia na kierunku filologia polska), na co wskazują ww. obszary kształcenia. Przygotowanie w tym zakresie umożliwiają seminaria, konwersatoria oraz inne zajęcia fakultatywne, które stwarzają możliwość poszerzenia i pogłębienia wiedzy i umiejętności o charakterze akademickim.

Absolwent studiów pierwszego stopnia na specjalności logopedia szkolna i dydaktyka polonistyczna na kierunku logopedia ogólna i kliniczna ma wiedzę i przygotowanie metodyczne do pracy jako nauczyciel języka polskiego w szkole na II etapie kształcenia oraz podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie rozpoznawania, diagnozy i terapii zaburzeń języka/mowy dzieci i młodzieży w zakresie dyslalii, dysleksji, tzw. afazji dziecięcej oraz specyficznych zaburzeń rozwoju językowego (SLI) oraz współpracy z lekarzem, psychologiem i pedagogiem w celu ustalenia metod i trybu postępowania terapeutycznego w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Absolwent studiów pierwszego stopnia na specjalności logopedia szkolna i dydaktyka polonistyczna na kierunku logopedia ogólna i kliniczna jest przygotowany jako logopeda do pracy w placówkach oświatowych: (przedszkola powszechne, integracyjne i specjalne; szkoły powszechne, integracyjne, specjalne i artystyczne; poradnie społeczno-zawodowe; gabinety logopedyczne).

Admission rules

Minimalna liczba punktów konieczna do zakwalifikowania do II etapu postępowania kwalifikacyjnego: 30

Postępowanie kwalifikacyjne jest dwuetapowe i składa się z konkursu ocen z egzaminów maturalnych oraz z dodatkowego sprawdzianu predyspozycji (rozmowy kwalifikacyjnej).

Do drugiego etapu (ustny sprawdzian predyspozycji) zostaną dopuszczeni kandydaci, którzy zarejestrowali się na kierunek oraz przystąpili do pierwszej części postępowania kwalifikacyjnego (egzamin maturalny) i uzyskali co najmniej 30% punktów w I etapie postępowania kwalifikacyjnego.

Maksymalna liczba punktów do uzyskania w I etapie wynosi 100.

Rozmowa kwalifikacyjna punktowana jest w skali od 0 do 100 punktów.

Punkty z egzaminu maturalnego i rozmowy predyspozycyjnej sumują się.

Admission procedure for candidates with polish new maturity exam (since 2005)

I ETAP

Przedmiot wymagany

Język polski

P. podstawowy x 0,6
albo
P. rozszerzony x 1

Przedmiot wymagany

Matematyka

P. podstawowy x 0,6
albo
P. rozszerzony x 1

Przedmiot wymagany

Jeden język obcy do wyboru z:
j. angielski, j. francuski,
j. niemiecki, j. hiszpański,
j. włoski, j. rosyjski,
j. portugalski, j. szwedzki,
j. słowacki

P. podstawowy x 0,6
albo
P. rozszerzony x 1

Przedmiot wymagany

Jeden przedmiot do wyboru z: język polski, filozofia, historia, historia muzyki, historia sztuki, wiedza o społeczeństwie, wiedza o tańcu, język łaciński i kultura antyczna, geografia, język obcy nowożytny (angielski, francuski,
niemiecki, hiszpański, włoski, rosyjski, portugalski, szwedzki, słowacki
), biologia, fizyka/fizyka i astronomia, chemia, informatyka

P. rozszerzony x 1

waga = 60%

waga = 10%

waga = 15%

waga = 15%

Można wskazać dwa razy ten sam przedmiot (na tym samym albo na innym poziomie)

Sposób obliczania wyniku końcowego:
(po uwzględnieniu przeliczników dla poszczególnych poziomów z przedmiotów maturalnych)

W = a * P + b * M + c * J + d * X

gdzie:

W – wynik końcowy kandydata;
P – wynik z języka polskiego;
M – wynik z matematyki;
J – wynik z języka obcego;
X – wynik z dodatkowego przedmiotu maturalnego;
a, b, c, d – wagi (wielokrotności 5%).

II ETAP

Forma egzaminu: ustny.

Zagadnienia egzaminacyjne:

Na sprawdzian predyspozycji składa się:

  • swobodna rozmowa z kandydatem;
  • czytanie przez kandydata krótkiego tekstu;
  • wymawianie wyrazów i głosek.

Na tej podstawie komisja rekrutacyjna oceni predyspozycje kandydata do podjęcia studiów logopedycznych i możliwości wykonywania zawodu logopedy w przyszłości.

Kryteria oceny:
1. Wymowa kandydata:
a) ocena ogólna:

  • tempo i płynność mówienia;
  • fonacja;
  • kontakt wzrokowy;
  • warunki twarzowo-zgryzowe;
  • stan uzębienia;
  • cechy regionalne i środowiskowe.

b) ocena szczegółowa wymowy:

  • spółgłosek dentalizowanych (sygmatyzm);
  • spółgłosek dźwięcznych (bezdźwięczność);
  • spółgłosek ustnych (nosowanie);
  • samogłosek;
  • głoski [r] (rotacyzm).

2. Umiejętności:
a) badanie podatności na stymulację werbalną za pomocą bodźców audiowizualnych [ś, s, sz, r];

  • słabych (jedna demonstracja wzmocnionego i wydłużonego dźwięku mowy);
  • silnych (2-3) demonstracje;
  • autokontrola w lusterku.

3. Kandydaci:

  • będący bezpośrednio po poważnych zabiegach stomatologicznych i/lub ortodontycznych,
  • aktualnie noszący aparat ortodontyczny,
  • mający kolczyki w ustach, języku, policzkach, nosie lub brodzie,
  • mający mało sprawny lub nieprawidłowo zbudowany aparat artykulacyjny,
  • nieprawidłowo realizujący głoski języka polskiego,
  • realizujący wypowiedzi z nieprawidłowym tempem, zaburzoną fonacją, problemami głosowymi,
  • prezentujący wymowę silnie regionalną, dialektalną lub środowiskową,
  • mający trudności z posługiwaniem się językiem polskim ogólnym

otrzymują 0 punktów z rozmowy kwalifikacyjnej.

Oznacza to, że w chwili przeprowadzania rozmowy predyspozycyjnej komisja rekrutacyjna stwierdza brak predyspozycji kandydata do podjęcia studiów na kierunku logopedia ogólna i kliniczna.
A zatem: maksymalna liczba punktów uzyskanych z rozmowy kwalifikacyjnej wynosi 100. Minimalna liczba punktów, równoznaczna z dyskwalifikacją kandydata, wynosi 0.

Admission procedure for candidates with old maturity exam

I ETAP

Przedmiot wymagany

Język polski

Przedmiot wymagany

Matematyka

Przedmiot wymagany

Jeden język obcy do wyboru z:
j. angielski, j. francuski,
j. niemiecki, j. hiszpański,
j. włoski, j. rosyjski

Przedmiot wymagany

Jeden przedmiot do wyboru z: język polski, filozofia, historia, historia muzyki, historia sztuki, wiedza o społeczeństwie, język łaciński i kultura antyczna, geografia, język obcy nowożytny (angielski, francuski, niemiecki, hiszpański, włoski, rosyjski), biologia, fizyka, chemia, informatyka

waga = 60%

waga = 10%

waga = 15%

waga = 15%

Można wskazać dwa razy ten sam przedmiot

Ważne informacje dla kandydatów z tzw. starą maturą. >> Otwórz stronę! <<

Sposób obliczania wyniku końcowego:

W = a * P + b * M + c * J + d * X

gdzie:

W – wynik końcowy kandydata;
P – wynik z języka polskiego;
M – wynik z matematyki;
J – wynik z języka obcego;
X – wynik z dodatkowego przedmiotu maturalnego;
a, b, c, d – wagi (wielokrotności 5%).

Matura po 1991 roku

ocena 6 = 100 %
ocena 5 = 90 %
ocena 4 = 75 %
ocena 3 = 50 %
ocena 2 = 30 %

Matura do 1991 roku

ocena 5 = 100 %
ocena 4 = 85 %
ocena 3 = 40 %

II ETAP

Forma egzaminu: ustny.

Zagadnienia egzaminacyjne:

Na sprawdzian predyspozycji składa się:

  • swobodna rozmowa z kandydatem;
  • czytanie przez kandydata krótkiego tekstu;
  • wymawianie wyrazów i głosek.

Na tej podstawie komisja rekrutacyjna oceni predyspozycje kandydata do podjęcia studiów logopedycznych i możliwości wykonywania zawodu logopedy w przyszłości.

Kryteria oceny:
1. Wymowa kandydata:
a) ocena ogólna:

  • tempo i płynność mówienia;
  • fonacja;
  • kontakt wzrokowy;
  • warunki twarzowo-zgryzowe;
  • stan uzębienia;
  • cechy regionalne i środowiskowe.

b) ocena szczegółowa wymowy:

  • spółgłosek dentalizowanych (sygmatyzm);
  • spółgłosek dźwięcznych (bezdźwięczność);
  • spółgłosek ustnych (nosowanie);
  • samogłosek;
  • głoski [r] (rotacyzm).

2. Umiejętności:
a) badanie podatności na stymulację werbalną za pomocą bodźców audiowizualnych [ś, s, sz, r];

  • słabych (jedna demonstracja wzmocnionego i wydłużonego dźwięku mowy);
  • silnych (2-3) demonstracje;
  • autokontrola w lusterku.

3. Kandydaci:

  • będący bezpośrednio po poważnych zabiegach stomatologicznych i/lub ortodontycznych,
  • aktualnie noszący aparat ortodontyczny,
  • mający kolczyki w ustach, języku, policzkach, nosie lub brodzie,
  • mający mało sprawny lub nieprawidłowo zbudowany aparat artykulacyjny,
  • nieprawidłowo realizujący głoski języka polskiego,
  • realizujący wypowiedzi z nieprawidłowym tempem, zaburzoną fonacją, problemami głosowymi,
  • prezentujący wymowę silnie regionalną, dialektalną lub środowiskową,
  • mający trudności z posługiwaniem się językiem polskim ogólnym

otrzymują 0 punktów z rozmowy kwalifikacyjnej.

Oznacza to, że w chwili przeprowadzania rozmowy predyspozycyjnej komisja rekrutacyjna stwierdza brak predyspozycji kandydata do podjęcia studiów na kierunku logopedia ogólna i kliniczna.
A zatem: maksymalna liczba punktów uzyskanych z rozmowy kwalifikacyjnej wynosi 100. Minimalna liczba punktów, równoznaczna z dyskwalifikacją kandydata, wynosi 0.

Admission procedure for candidates with European Baccalaureate

I ETAP

Przedmiot wymagany

Język polski
albo
język L1*

P. podstawowy x 0,6
albo
P. rozszerzony x 1

Przedmiot wymagany

Matematyka

P. podstawowy x 0,6
albo
P. rozszerzony x 1

Przedmiot wymagany

Język obcy nowożytny

P. podstawowy x 0,6
albo
P. rozszerzony x 1

Przedmiot wymagany

Jeden przedmiot do wyboru z: język polski, filozofia, historia, sztuka, muzyka, geografia, ekonomia, greka klasyczna, łacina, język obcy nowożytny, biologia, fizyka, chemia, informatyka

P. rozszerzony x 1

waga = 60%

waga = 10%

waga = 15%

waga = 15%

*W przypadku braku języka polskiego; języki w kolumnach 1 i 3 muszą być różne
W warunku 4 można wskazać ten sam przedmiot co w kolumnach 1 lub 3

Ważne informacje na temat odpowiedników poziomów egzaminów w ramach matur IB i EB. >> Otwórz stronę! <<

Sposób obliczania wyniku końcowego:
(po uwzględnieniu przeliczników dla poszczególnych poziomów z przedmiotów maturalnych)

W = a * P + b * M + c * J + d * X

gdzie:

W – wynik końcowy kandydata;
P – wynik z języka polskiego;
M – wynik z matematyki;
J – wynik z języka obcego;
X – wynik z dodatkowego przedmiotu maturalnego;
a, b, c, d – wagi (wielokrotności 5%).

Wynik egzaminu uzyskany na dyplomie EB przelicza się na punkty procentowe w następujący sposób:

9,00 - 10,00 = 100%
8,00 - 8,95 = 90%
7,00 - 7,95 = 75%
6,00 - 6,95 = 60%
5,00 - 5,95 = 45%
4,00 - 4,95 = 30%

II ETAP

Forma egzaminu: ustny.

Zagadnienia egzaminacyjne:

Na sprawdzian predyspozycji składa się:

  • swobodna rozmowa z kandydatem;
  • czytanie przez kandydata krótkiego tekstu;
  • wymawianie wyrazów i głosek.

Na tej podstawie komisja rekrutacyjna oceni predyspozycje kandydata do podjęcia studiów logopedycznych i możliwości wykonywania zawodu logopedy w przyszłości.

Kryteria oceny:
1. Wymowa kandydata:
a) ocena ogólna:

  • tempo i płynność mówienia;
  • fonacja;
  • kontakt wzrokowy;
  • warunki twarzowo-zgryzowe;
  • stan uzębienia;
  • cechy regionalne i środowiskowe.

b) ocena szczegółowa wymowy:

  • spółgłosek dentalizowanych (sygmatyzm);
  • spółgłosek dźwięcznych (bezdźwięczność);
  • spółgłosek ustnych (nosowanie);
  • samogłosek;
  • głoski [r] (rotacyzm).

2. Umiejętności:
a) badanie podatności na stymulację werbalną za pomocą bodźców audiowizualnych [ś, s, sz, r];

  • słabych (jedna demonstracja wzmocnionego i wydłużonego dźwięku mowy);
  • silnych (2-3) demonstracje;
  • autokontrola w lusterku.

3. Kandydaci:

  • będący bezpośrednio po poważnych zabiegach stomatologicznych i/lub ortodontycznych,
  • aktualnie noszący aparat ortodontyczny,
  • mający kolczyki w ustach, języku, policzkach, nosie lub brodzie,
  • mający mało sprawny lub nieprawidłowo zbudowany aparat artykulacyjny,
  • nieprawidłowo realizujący głoski języka polskiego,
  • realizujący wypowiedzi z nieprawidłowym tempem, zaburzoną fonacją, problemami głosowymi,
  • prezentujący wymowę silnie regionalną, dialektalną lub środowiskową,
  • mający trudności z posługiwaniem się językiem polskim ogólnym

otrzymują 0 punktów z rozmowy kwalifikacyjnej.

Oznacza to, że w chwili przeprowadzania rozmowy predyspozycyjnej komisja rekrutacyjna stwierdza brak predyspozycji kandydata do podjęcia studiów na kierunku logopedia ogólna i kliniczna.
A zatem: maksymalna liczba punktów uzyskanych z rozmowy kwalifikacyjnej wynosi 100. Minimalna liczba punktów, równoznaczna z dyskwalifikacją kandydata, wynosi 0.

Admission procedure for candidates with International Baccalaureate

I ETAP

Przedmiot wymagany

Język polski
albo
język A1 z grupy 1/język A*

P. niższy (SL) x 0,6
albo
P. wyższy (HL) x 1

Przedmiot wymagany

Matematyka

P. niższy (SL) x 0,6
albo
P. wyższy (HL) x 1

Przedmiot wymagany

Język obcy nowożytny

P. niższy (SL) x 0,6
albo
P. wyższy (HL) x 1

Przedmiot wymagany

Jeden przedmiot do wyboru z: język polski, filozofia, historia, przedmiot z grupy „sztuka”, organizacja i zarządzanie, ekonomia, geografia, psychologia, antropologia, greka klasyczna, łacina, polityka, język obcy nowożytny, biologia, fizyka, chemia, informatyka

P. wyższy (HL) x 1

waga = 60%

waga = 10%

waga = 15%

waga = 15%

*W przypadku braku języka polskiego; języki w kolumnach 1 i 3 muszą być różne
W warunku 4 można wskazać ten sam przedmiot co w kolumnach 1 lub 3

Ważne informacje na temat odpowiedników poziomów egzaminów w ramach matur IB i EB. >> Otwórz stronę! <<

Sposób obliczania wyniku końcowego:
(po uwzględnieniu przeliczników dla poszczególnych poziomów z przedmiotów maturalnych)

W = a * P + b * M + c * J + d * X

gdzie:

W – wynik końcowy kandydata;
P – wynik z języka polskiego;
M – wynik z matematyki;
J – wynik z języka obcego;
X – wynik z dodatkowego przedmiotu maturalnego;
a, b, c, d – wagi (wielokrotności 5%).

Wynik egzaminu uzyskany na dyplomie IB przelicza się na punkty procentowe w następujący sposób:

7 pkt. = 100%
6 pkt. = 90%
5 pkt. = 75%
4 pkt. = 60%
3 pkt. = 45%
2 pkt. = 30%

II ETAP

Forma egzaminu: ustny.

Zagadnienia egzaminacyjne:

Na sprawdzian predyspozycji składa się:

  • swobodna rozmowa z kandydatem;
  • czytanie przez kandydata krótkiego tekstu;
  • wymawianie wyrazów i głosek.

Na tej podstawie komisja rekrutacyjna oceni predyspozycje kandydata do podjęcia studiów logopedycznych i możliwości wykonywania zawodu logopedy w przyszłości.

Kryteria oceny:
1. Wymowa kandydata:
a) ocena ogólna:

  • tempo i płynność mówienia;
  • fonacja;
  • kontakt wzrokowy;
  • warunki twarzowo-zgryzowe;
  • stan uzębienia;
  • cechy regionalne i środowiskowe.

b) ocena szczegółowa wymowy:

  • spółgłosek dentalizowanych (sygmatyzm);
  • spółgłosek dźwięcznych (bezdźwięczność);
  • spółgłosek ustnych (nosowanie);
  • samogłosek;
  • głoski [r] (rotacyzm).

2. Umiejętności:
a) badanie podatności na stymulację werbalną za pomocą bodźców audiowizualnych [ś, s, sz, r];

  • słabych (jedna demonstracja wzmocnionego i wydłużonego dźwięku mowy);
  • silnych (2-3) demonstracje;
  • autokontrola w lusterku.

3. Kandydaci:

  • będący bezpośrednio po poważnych zabiegach stomatologicznych i/lub ortodontycznych,
  • aktualnie noszący aparat ortodontyczny,
  • mający kolczyki w ustach, języku, policzkach, nosie lub brodzie,
  • mający mało sprawny lub nieprawidłowo zbudowany aparat artykulacyjny,
  • nieprawidłowo realizujący głoski języka polskiego,
  • realizujący wypowiedzi z nieprawidłowym tempem, zaburzoną fonacją, problemami głosowymi,
  • prezentujący wymowę silnie regionalną, dialektalną lub środowiskową,
  • mający trudności z posługiwaniem się językiem polskim ogólnym

otrzymują 0 punktów z rozmowy kwalifikacyjnej.

Oznacza to, że w chwili przeprowadzania rozmowy predyspozycyjnej komisja rekrutacyjna stwierdza brak predyspozycji kandydata do podjęcia studiów na kierunku logopedia ogólna i kliniczna.
A zatem: maksymalna liczba punktów uzyskanych z rozmowy kwalifikacyjnej wynosi 100. Minimalna liczba punktów, równoznaczna z dyskwalifikacją kandydata, wynosi 0.

Admission procedure for candidates with foreign diplomas

I ETAP

Przedmiot wymagany

Język polski
albo
język oryginalny matury*

Przedmiot wymagany

Matematyka

Przedmiot wymagany

Język obcy nowożytny

Przedmiot wymagany

Jeden przedmiot do wyboru z: język polski, filozofia, historia, historia sztuki, historia muzyki, geografia, język łaciński i kultura antyczna, język obcy nowożytny, wiedza o społeczeństwie, wiedza o tańcu, biologia, fizyka/fizyka i astronomia, chemia, informatyka

waga = 60%

waga = 10%

waga = 15%

waga = 15%

*Języki w kolumnach 1 i 3 muszą być różne
W warunku 4 można wskazać ten sam przedmiot co w kolumnach 1 lub 3

Sposób obliczania wyniku końcowego:
(po uwzględnieniu przeliczników dla poszczególnych poziomów z przedmiotów maturalnych)

W = a * P + b * M + c * J + d * X

gdzie:

W – wynik końcowy kandydata;
P – wynik z języka polskiego;
M – wynik z matematyki;
J – wynik z języka obcego;
X – wynik z dodatkowego przedmiotu maturalnego;
a, b, c, d – wagi (wielokrotności 5%).

Kandydaci przystępują dodatkowo do rozmowy sprawdzającej znajomość języka polskiego w stopniu umożliwiającym studiowanie. Z rozmowy zwolnione są osoby posiadające certyfikat znajomości języka polskiego wydany przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego albo zaświadczenie o ukończeniu rocznego kursu przygotowawczego do podjęcia nauki w języku polskim. W celu oceny stopnia znajomości języka polskiego, kandydaci proszeni są o załączenie skanów niezbędnych dokumentów na koncie rejestracyjnym oraz o kontakt z komisją rekrutacyjną danego kierunku niezwłocznie po dokonaniu rejestracji.
Potwierdzenie przez komisję rekrutacyjną wystarczającej znajomości języka polskiego jest warunkiem dopuszczenia kandydata do dalszego postępowania rekrutacyjnego.

Termin egzaminu: 9 lipca 2018 r.

II ETAP

Forma egzaminu: ustny.

Zagadnienia egzaminacyjne:

Na sprawdzian predyspozycji składa się:

  • swobodna rozmowa z kandydatem;
  • czytanie przez kandydata krótkiego tekstu;
  • wymawianie wyrazów i głosek.

Na tej podstawie komisja rekrutacyjna oceni predyspozycje kandydata do podjęcia studiów logopedycznych i możliwości wykonywania zawodu logopedy w przyszłości.

Kryteria oceny:
1. Wymowa kandydata:
a) ocena ogólna:

  • tempo i płynność mówienia;
  • fonacja;
  • kontakt wzrokowy;
  • warunki twarzowo-zgryzowe;
  • stan uzębienia;
  • cechy regionalne i środowiskowe.

b) ocena szczegółowa wymowy:

  • spółgłosek dentalizowanych (sygmatyzm);
  • spółgłosek dźwięcznych (bezdźwięczność);
  • spółgłosek ustnych (nosowanie);
  • samogłosek;
  • głoski [r] (rotacyzm).

2. Umiejętności:
a) badanie podatności na stymulację werbalną za pomocą bodźców audiowizualnych [ś, s, sz, r];

  • słabych (jedna demonstracja wzmocnionego i wydłużonego dźwięku mowy);
  • silnych (2-3) demonstracje;
  • autokontrola w lusterku.

3. Kandydaci:

  • będący bezpośrednio po poważnych zabiegach stomatologicznych i/lub ortodontycznych,
  • aktualnie noszący aparat ortodontyczny,
  • mający kolczyki w ustach, języku, policzkach, nosie lub brodzie,
  • mający mało sprawny lub nieprawidłowo zbudowany aparat artykulacyjny,
  • nieprawidłowo realizujący głoski języka polskiego,
  • realizujący wypowiedzi z nieprawidłowym tempem, zaburzoną fonacją, problemami głosowymi,
  • prezentujący wymowę silnie regionalną, dialektalną lub środowiskową,
  • mający trudności z posługiwaniem się językiem polskim ogólnym

otrzymują 0 punktów z rozmowy kwalifikacyjnej.

Oznacza to, że w chwili przeprowadzania rozmowy predyspozycyjnej komisja rekrutacyjna stwierdza brak predyspozycji kandydata do podjęcia studiów na kierunku logopedia ogólna i kliniczna.
A zatem: maksymalna liczba punktów uzyskanych z rozmowy kwalifikacyjnej wynosi 100. Minimalna liczba punktów, równoznaczna z dyskwalifikacją kandydata, wynosi 0.

Exceptions from admission procedure

Maksymalną liczbę punktów z pierwszego etapu postępowania kwalifikacyjnego otrzymują:

LAUREACI i FINALIŚCI:

  • Olimpiady Literatury i Języka Polskiego;

LAUREACI następujących olimpiad szczebla centralnego:

  • Olimpiady Artystycznej,
  • Olimpiady Biologicznej,
  • Olimpiady Chemicznej,
  • Olimpiady Filozoficznej
  • Olimpiady Fizycznej,
  • Olimpiady Geograficznej,
  • Olimpiady Historycznej,
  • Olimpiady Informatycznej,
  • Ogólnopolskiej Olimpiady Języka Angielskiego,
  • Olimpiady Języka Białoruskiego,
  • Olimpiady Języka Francuskiego,
  • Olimpiady Języka Łacińskiego,
  • Ogólnopolskiej Olimpiady Języka Niemieckiego,
  • Olimpiady Języka Rosyjskiego,
  • Olimpiady Języka Hiszpańskiego,
  • Olimpiady Matematycznej,
  • Olimpiady Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym,

LAUREACI:

  • Konkursu „Historia i kultura Żydów polskich”.

Date of exams

Rozmowy kwalifikacyjne: 10-11 lipca 2018 r., (informacja o dokładnej dacie i godzinie rozmowy pojawi się na indywidualnych kontach kandydatów)

Place of results' announcement

16 lipca 2018r., po godz. 14.00, hol na parterze w gmachu głównym Wydziału Polonistyki oraz konta kandydatów w systemie IRK.

Tuition fee

The studies are payable - tuition fees

Additional information

Przyjmowanie dokumentów: 17 i 18 lipca 2018r., godz. 9.00-15.00, sala nr 6, parter, gmach główny Wydziału Polonistyki. Znajdź nas na mapie: Wydział Polonistyki

Harmonogram rekrutacyjny