• zaloguj się
  • utwórz konto

Studia wspólne

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

International Management and Intercultural Communication – Global MBA, stacjonarne, drugiego stopnia

Szczegóły
Kod S2-PRK-GMBA
Jednostka organizacyjna Wydział Zarządzania
Kierunek studiów International Management and Intercultural Communication – Global MBA
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Drugiego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe angielski
Limit miejsc 40
Czas trwania 1,5 roku
Adres komisji rekrutacyjnej globalmba@wz.uw.edu.pl
Adres WWW https://wydzialzarzadzania.wz.uw.edu.pl/
Wymagany dokument
  • Wykształcenie wyższe
Obecnie nie trwają zapisy.

Minione tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (19.06.2023 00:00 – 04.08.2023 23:59)

Limit miejsc: 10 miejsc dla kandydatów z UW oraz 30 miejsc dla kandydatów z uczelni partnerskich

Cele programu studiów:

Studia drugiego stopnia na kierunku Zarządzanie międzynarodowe i komunikacja międzykulturowa – GlobalMBA są realizowane w konsorcjum niżej wymienionych uczelni:

  • Uniwersytet Warszawski,
  • Technische Hochschule Köln w Niemczech,
  • University of North Florida w Stanach Zjednoczonych,

Niniejszy program zakłada, że kohorta studentów zrekrutowanych na ww. uczelniach partnerskich będzie wspólnie realizować program studiów przemieszczając się kolejno do Niemiec, Polski, jednego z krajów azjatyckich i Stanów Zjednoczonych, realizując w każdym z tych miejsc poszczególne elementy modułów zajęciowych. Wyjazdy do uczelni partnerskich są integralnym elementem programu studiów trwających 1,5 roku (3 semestry). Program kładzie silny nacisk na kompetencje komunikacyjne i międzykulturowe, zaś aspekty międzynarodowy i globalny są silnie uwypuklone w realizowanych kursach z zakresu zarządzania, ekonomii i finansów.

Program studiów jest przygotowany w oparciu o cztery filary:

  1. zarządzanie międzynarodowe obejmujące zagadnienia z obszarów międzynarodowej ekonomii, strategii, marketingu, zarządzania finansowego, zarządzania zasobami ludzkimi oraz teorii organizacji;
  2. kompetencje międzykulturowe osiągane w drodze realizacji seminariów dotyczących teorii i praktyki komunikacji międzykulturowej w poszczególnych krajach;
  3. umiejętności rozwiązywania problemów w międzynarodowym otoczeniu przedsiębiorstwa realizowane przy pomocy grupowego projektu prowadzącego do obrony pracy magisterskiej;
  4. rozwój umiejętności cyfrowych oraz kompetencji transwersalnych, których nauczanie zintegrowane jest we wszystkich modułach przedmiotów i prowadzi do zdobycia podstawowych kompetencji w obszarze cyfryzacji, analityki biznesowej oraz strategii technologicznej.

Sylwetka absolwenta:

Absolwent w zakresie wiedzy:

  • posiada wiedzę o charakterze nauk o zarządzaniu i jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi. Postrzega zarządzanie jako naukę interdyscyplinarną,
  • zna i rozumie w pogłębionym stopniu metodologię badań i terminologię w zakresie dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz w dyscyplinach uzupełniających (ekonomia i finanse, nauki prawne),
  • zna i rozumie złożone procesy i zjawiska zachodzące w różnych typach organizacji oraz w otaczającym je świecie, wykorzystuje teorię zarządzania i dyscyplin uzupełniających (ekonomia i finanse, nauki prawne) do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych z kluczowymi funkcjami w organizacji (operacyjne, marketingowe, finansowe, zarządzanie personelem) i ich integracji w ramach strategii organizacji,
  • zna i rozumie w sposób pogłębiony uwarunkowania prawne funkcjonowania organizacji i całej gospodarki, w tym w kontekście międzynarodowym,
  • • zna i rozumie złożone procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne i ekonomiczne oraz ich wpływ na funkcjonowanie organizacji i całej gospodarki w kontekście międzynarodowym, w tym zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego,
  • zna i rozumie zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości w wymiarze krajowym i globalnym.

 

Absolwent w zakresie umiejętności:

  • potrafi wykorzystać teorię dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz nauk uzupełniających (ekonomia i finanse, nauki prawne) do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów związanych z kluczowymi funkcjami w organizacji oraz ich integrowania w ramach strategii organizacji, w tym w kontekście międzynarodowym, stosując właściwy dobór źródeł oraz przystosowując istniejące lub opracowując nowe metody,
  • potrafi prawidłowo interpretować złożone procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na funkcjonowanie organizacji i całości gospodarki, w tym w kontekście globalnym, stosując właściwy dobór źródeł,
  • potrafi samodzielnie i zespołowo przygotować analizy, diagnozy i raporty dotyczące złożonych i nietypowych problemów związanych z funkcjonowania organizacji, sektora i całej gospodarki krajowej, a także globalnej oraz komunikatywnie je prezentować w języku angielskim - wykorzystując zaawansowane narzędzia informatyczno-komunikacyjne,
  • potrafi planować, organizować i kierować pracą zespołową, w tym zespołów międzynarodowych i międzykulturowych,
  • posiada zdolność do samokształcenia się, podnoszenia zdobytych kwalifikacji i wspierania innych w tym zakresie.

Absolwent w zakresie kompetencji społecznych:

  • gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do złożonych sytuacji i zjawisk związanych z funkcjonowaniem organizacji, sektora i całej gospodarki, w tym w kontekście globalnym,
  • gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w wymiarze krajowym i globalnym,
  • gotów jest do przestrzegania i rozwijania zawodowych standardów etycznych.

Możliwości zatrudnienia

Absolwent tego kierunku będzie mógł podejmować pracę m.in. w:

  • korporacjach transnarodowych,
  • przedsiębiorstwach przemysłowych i usługowych, działających na rynkach międzynarodowych,
  • administracji państwowej,
  • organizacjach międzynarodowych,
  • administracji samorządowej,
  • organizacjach niedochodowych.

Wśród potencjalnych stanowisk pracy znajdują się: analityk, specjalista, starszy specjalista, menedżer średniego szczebla, kierujący zespołem projektowym itd. Dobre przygotowanie z zakresu nauk o zarządzaniu, szczególnie w kontekście międzynarodowym, stanowi podstawę i dogodny punkt wyjścia do rozwoju osobistego i osiągania awansu zawodowego.


Zasady kwalifikacji dla kandydatów z dyplomem zagranicznym nominowanych przez uczelnie partnerskie programu Global MBA

Kwalifikacja kandydatów odbywa się na podstawie złożenia wskazanych niżej dokumentów:

a) dokument potwierdzający uzyskanie wyniku egzaminu GMAT lub GRE na następujących poziomach:

  • GMAT – minimum 500 punktów,
  • GRE – minimum 300 punktów (łącznie z części językowej i ilościowej);

b) dyplom licencjata, magistra, inżyniera lub inny równoważny dokument zagraniczny w języku polskim lub angielskim uprawniający do podjęcia studiów drugiego stopnia wraz z suplementem, ew. transkryptem ocen z przebiegu dotychczasowych studiów wprowadzających kandydata w wymagane obszary wiedzy tj.: rachunkowość finansowa, finanse przedsiębiorstw, makroekonomia, mikroekonomia, zarządzanie i marketing;

c) Apostille

Jeśli państwo, w którym został wydany dyplom jest stroną Konwencji znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych, sporządzonej w Hadze dnia 5 października 1961 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 112, poz. 938), legalizacja dokumentu jest w tym państwie zastąpiona zaświadczeniem apostille dołączanym do dokumentu. Listę państw-stron konwencji oraz adresy instytucji wydających apostille można znaleźć na stronie Konwencji Haskiej: https://www.hcch.net/en/instruments/specialised-sections/apostille ;

d) ankieta osobowa zawierająca zdjęcie kandydata, wydrukowana z osobistego konta rejestracyjnego w systemie IRK i podpisana przez kandydata (dostępna na koncie rejestracyjnym kandydata, w „ Zgłoszeniach rekrutacyjnych”, pod kierunkiem studiów, na który kandydat dokonał zapisu, pod linkiem „ Dokumenty i dalsze kroki”);

e) podanie o wydanie Elektronicznej Legitymacji Studenckiej (ELS), zawierające zdjęcie kandydata, wydrukowane z osobistego konta rejestracyjnego w systemie IRK i podpisane przez kandydata – w przypadku kandydatów nieposiadających ELS (dostępne na koncie rejestracyjnym kandydata, w „ Zgłoszeniach rekrutacyjnych”, pod kierunkiem studiów, na który kandydat dokonał zapisu, pod linkiem „ Dokumenty i dalsze kroki”);

f) dowód uiszczenia opłaty za ELS: http://rekrutacja.uw.edu.pl/elektroniczna-legitymacja-studencka-els/ ;

g) kserokopia wizy lub innego dokumentu potwierdzającego legalizację pobytu cudzoziemca w Polsce

 

Terminy

Ogłoszenie wyników:  31 sierpnia 2023 r.

Przyjmowanie dokumentów: do 7 sierpnia 2023 r.

 

Opłaty

Opłata za wydanie legitymacji studenckiej (ELS)

 

Wymagane dokumenty

Lista dokumentów wymaganych do złożenia w formie papierowej w przypadku zakwalifikowania na studia

 

Dodatkowe informacje

Znajdź nas na mapie: Wydział Zarządzania