Kod | S1-MISH |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Kolegium Międzydziedzinowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych i Społecznych |
Kierunek studiów | Indywidualne studia międzydziedzinowe prowadzone przez Kolegium Międzydziedzinowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych i Społecznych |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Pierwszego stopnia / jednolite magisterskie |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Minimalna liczba studentów | 30 |
Limit miejsc | 102 |
Czas trwania | 3 lata lub 5 lat |
Adres komisji rekrutacyjnej | rekrutacja@mish.uw.edu.pl (22) 55-20-180 |
Adres WWW | http://www.mish.uw.edu.pl/ |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Studia w Kolegium MISH przyporządkowane są do dziedziny nauk humanistycznych i dziedziny nauk społecznych.
Dziedzina nauk humanistycznych:
- Archeologia
- Filozofia
- Historia
- Językoznawstwo
- Nauki o kulturze i religii
- Nauki o sztuce
Dziedzina nauk społecznych:
- Ekonomia i finanse
- Geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna
- Nauki o bezpieczeństwie
- Nauki o komunikacji społecznej i mediach
- Nauki o polityce i administracji
- Nauki prawne
- Nauki socjologiczne
- Pedagogika
- Psychologia
Kolegium MISH kształci studentów interdyscyplinarnych, tj. ludzi odznaczających się wiedzą, umiejętnościami i postawami ukształtowanymi w wyniku studiów międzydziedzinowych o zakresie ogólnym i szczegółowym: zakres ogólny - w ramach szeroko pojmowanej wiedzy i działań na terenie kultury (osiągany przez zdobywanie wiedzy i umiejętności na różnych wydziałach Uniwersytetu), zakres szczegółowy - zagwarantowany przez wypełnienie wymagań uniwersyteckich w obrębie programu kształcenia, tj. dyscypliny kierunkowej przyporządkowanej do właściwego obszaru kształcenia (poświadczony przez dyplom ukończenia studiów na kierunku, na którym student zrealizował minimum programowe, przygotował pracę dyplomową i złożył egzamin dyplomowy). Studia MISH kształtują samodzielność naukową: student sam stawia sobie cele edukacyjne i pracuje z wybranym przez siebie opiekunem naukowym (tutorem).
Studenci MISH realizują zajęcia w wybranych przez siebie jednostkach Uniwersytetu.
W ramach studiów w Kolegium MISH student ma możliwość uzyskania dyplomu na więcej niż jednym kierunku.
Do wyboru studenci mają następujące kierunki:
- antropozoologia
- archeologia
- artes liberales
- bezpieczeństwo wewnętrzne
- dziennikarstwo i medioznawstwo
- ekonomia
- etnologia i antropologia kulturowa
- europeistyka – integracja europejska
- filologia angielska (English Studies)
- filologia bałtycka
- filologia klasyczna i studia śródziemnomorskie
- filologia nowogrecka
- filologia polska
- filologia romańska
- filologia rosyjska
- filologia włoska
- filozofia
- Finance, International Investment and Accounting
- finanse i rachunkowość
- geografia
- germanistyka
- historia
- historia i kultura Żydów
- historia sztuki
- hungarystyka
- iberystyka: hispanistyka
- iberystyka: portugalistyka
- informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
- informatyka i ekonometria
- International Studies in Philosophy
- kognitywistyka
- kulturoznawstwo – cywilizacja śródziemnomorska
- kulturoznawstwo – wiedza o kulturze
- lingwistyka stosowana
- logopedia ogólna i kliniczna
- muzykologia
- orientalistyka – afrykanistyka
- orientalistyka – arabistyka
- orientalistyka – hebraistyka (od roku akad. 2020/21)
- orientalistyka – indologia
- orientalistyka – iranistyka
- orientalistyka – japonistyka
- orientalistyka – mongolistyka i tybetologia,
- orientalistyka – sinologia
- orientalistyka – turkologia
- pedagogika
- politologia
- polityka społeczna
- prawo (poziom kształcenia jednolite magisterskie)
- psychologia (poziom kształcenia: jednolite magisterskie)
- slawistyka
- socjologia
- socjologia stosowana i antropologia społeczna
- stosunki międzynarodowe
- studia amerykanistyczne (American Studies)
- studia wschodnie
Absolwent Kolegium MISH posiada - obok kompetencji właściwych dla kierunków realizowanych w ramach studiów MISH - umiejętności interdyscyplinarnego ujmowania problemów z zakresu wielu dyscyplin i dziedzin naukowych. Świadomie wykorzystuje metody dyscyplin badawczych poznane na wybranych przez siebie kierunkach studiów, przeprowadza interdyscyplinarne analizy i interpretacje zjawisk i procesów zachodzących w kulturze i społeczeństwie oraz rozwiązuje teoretyczne i praktyczne problemy związane z rozumieniem człowieka i procesów współczesnego świata. Odznacza się postawą otwartości i szacunku wobec różnych dyscyplin nauki, wobec tradycji i współczesności, a także umiejętnością świadomego i wiarygodnie uargumentowanego dokonywania ocen. Jest bardzo dobrze przygotowany zarówno do dalszego kształcenia się zarówno w systemie studiów międzydziedzinowych, jak i w ramach określonej dyscypliny naukowej.
Absolwent realizowanych w ramach Kolegium MISH studiów jednolitych magisterskich jest wszechstronnie przygotowany do podjęcia studiów doktoranckich: odznacza się umiejętnością samodzielnego stawiania problemów badawczych, trafnego doboru i zastosowania interdyscyplinarnej metodologii w ich rozwiązywaniu, odpowiedzialnego planowania indywidualnego rozwoju naukowego oraz tworzenia projektów badawczych. Absolwent ujawnia postawę gotowości do pogłębiania dotychczasowej wiedzy oraz doskonalenia umiejętności w ramach kształcenia ustawicznego. Posiada kompetencje rozstrzygające o wysokim potencjale zatrudnialności: m.in. otwartość, odpowiedzialność, samodyscyplinę, umiejętność tworzenia i realizowania projektów, gotowość do samodoskonalenia i współpracy.
Zasady kwalifikacji
Postępowanie kwalifikacyjne jest dwuetapowe i składa się z konkursu ocen z egzaminów maturalnych oraz z dodatkowego sprawdzianu predyspozycji - rozmowy kompetencyjnej. Na każdym etapie kandydat może uzyskać od 0 do 100 punktów Wynik końcowy obliczany jest według wzoru
W = M x 0,4 + R x 0,6
gdzie:
M – wynik matury
R – wynik rozmowy
W – wynik końcowy
Do rozmowy kompetencyjnej dopuszczeni zostaną kandydaci (w liczbie nie większej niż dwukrotność limitu), którzy po przeliczeniu wyników maturalnych uzyskali najwyższą punktację (nie mniej niż 60 punktów).
Minimalna liczba punktów do zaliczenia rozmowy kompetencyjnej wynosi 60 pkt.
Nieosiągnięcie minimalnej liczby punktów (60 pkt.) w którymkolwiek etapie postępowania kwalifikacyjnego powoduje przyznanie 0 (zera) punktów z całości postępowania i dyskwalifikację kandydata.
Próg końcowy (minimalna liczba punktów z postępowania kwalifikacyjnego konieczna do zakwalifikowania na studia): 60 pkt.
Kandydaci z maturą 2005 – 2024
Próg kwalifikacji do rozmowy kompetencyjnej: 60 pkt.
Próg końcowy (minimalna liczba punktów z postępowania kwalifikacyjnego konieczna do zakwalifikowania na studia): 60 pkt.
ETAP I
Przedmiot wymagany Język polski P. podstawowy x 0,6 |
Przedmiot wymagany Matematyka P. podstawowy x 0,6 |
Przedmiot wymagany Jeden język obcy do wyboru z: P. podstawowy x 0,6 |
Przedmiot wymagany Jeden przedmiot do wyboru z*: język łaciński i kultura antyczna, język grecki i kultura antyczna, historia, historia muzyki, historia sztuki, informatyka, wiedza o społeczeństwie, geografia, filozofia, fizyka i astronomia/ fizyka, chemia, biologia, P. rozszerzony x 1 |
waga = 40% |
waga = 15% |
waga = 10% |
waga = 35% |
Sposób obliczania wyniku z przedmiotów maturalnych:
(po uwzględnieniu przeliczników dla poszczególnych poziomów z przedmiotów maturalnych)
W = a * P + b * M + c * J + d * X
gdzie:
W – wynik końcowy kandydata;
P – wynik z języka polskiego;
M – wynik z matematyki;
J – wynik z języka obcego;
X – wynik z dodatkowego przedmiotu maturalnego;
a, b, c, d – wagi (wielokrotności 5%).
ETAP II
Rozmowa kompetencyjna (sprawdzająca szczególne predyspozycje do studiowania na danym kierunku)
Celem sprawdzianu predyspozycji (rozmowy kompetencyjnej) jest rozpoznanie pozaszkolnych (spoza zakresu wiedzy maturalnej) zainteresowań kandydata.
W trakcie rozmowy kompetencyjnej oceniana jest umiejętność samodzielnego myślenia, prowadzenia rozmowy i formułowania argumentów oraz nawiązywania do różnych obszarów wiedzy. O tematyce rozmowy decydują sami kandydaci, zgłaszając w trakcie rejestracji w IRK dwa tematy (wraz z bibliografią do każdego z nich) z wybranej przez siebie dyscypliny lub z większej liczby dyscyplin. Komisja egzaminacyjna, wybierze jeden ze zgłoszonych przez kandydata tematów jako główny przedmiot rozmowy, przy czym komisja pozostawia sobie prawo do zadawania pytań dotyczących drugiego tematu. Temat oraz dobór lektur, stanowiący punkt wyjścia do rozmowy z komisją egzaminacyjną, pozostawiony jest kandydatom.
Ważne informacje dla kandydatów z maturą dwujęzyczną z języka obcego. >> Otwórz stronę! <<
Kandydaci ze starą maturą
Próg kwalifikacji do rozmowy kompetencyjnej: 60 pkt.
Próg końcowy (minimalna liczba punktów z postępowania kwalifikacyjnego konieczna do zakwalifikowania na studia): 60 pkt.
ETAP I
Przedmiot wymagany Język polski P. podstawowy x 0,6 |
Przedmiot wymagany Matematyka P. podstawowy x 0,6 |
Przedmiot wymagany Jeden język obcy do wyboru z: P. podstawowy x 0,6 |
Przedmiot wymagany Jeden przedmiot do wyboru z*: język łaciński i kultura antyczna, historia, historia muzyki, historia sztuki, informatyka, wiedza o społeczeństwie, geografia, filozofia, fizyka i astronomia/ fizyka, chemia, biologia, P. rozszerzony x 1 |
waga = 40% |
waga = 15% |
waga = 10% |
waga = 35% |
Sposób obliczania wyniku z przedmiotów maturalnych:
(po uwzględnieniu przeliczników dla poszczególnych poziomów z przedmiotów maturalnych)
W = a * P + b * M + c * J + d * X
gdzie:
W – wynik końcowy kandydata;
P – wynik z języka polskiego;
M – wynik z matematyki;
J – wynik z języka obcego;
X – wynik z dodatkowego przedmiotu maturalnego;
a, b, c, d – wagi (wielokrotności 5%).
Oceny z egzaminu dojrzałości zostaną przeliczone na punkty procentowe w następujący sposób:
Matura po 1991 roku
ocena 6 = 100 %
ocena 5 = 90 %
ocena 4 = 75 %
ocena 3 = 50 %
ocena 2 = 30 %
Matura do 1991 roku
ocena 5 = 100 %
ocena 4 = 85 %
ocena 3 = 40 %
ETAP II
Rozmowa kompetencyjna (sprawdzająca szczególne predyspozycje do studiowania na danym kierunku)
Celem sprawdzianu predyspozycji (rozmowy kompetencyjnej) jest rozpoznanie pozaszkolnych (spoza zakresu wiedzy maturalnej) zainteresowań kandydata.
W trakcie rozmowy kompetencyjnej oceniana jest umiejętność samodzielnego myślenia, prowadzenia rozmowy i formułowania argumentów oraz nawiązywania do różnych obszarów wiedzy. O tematyce rozmowy decydują sami kandydaci, zgłaszając w trakcie rejestracji w IRK dwa tematy (wraz z bibliografią do każdego z nich) z wybranej przez siebie dyscypliny lub z większej liczby dyscyplin. Komisja egzaminacyjna, wybierze jeden ze zgłoszonych przez kandydata tematów jako główny przedmiot rozmowy, przy czym komisja pozostawia sobie prawo do zadawania pytań dotyczących drugiego tematu. Temat oraz dobór lektur, stanowiący punkt wyjścia do rozmowy z komisją egzaminacyjną, pozostawiony jest kandydatom.
Ważne informacje dla kandydatów z tzw. starą maturą. >> Otwórz stronę! <<
Kandydaci z Maturą Międzynarodową (IB)
Próg kwalifikacji do rozmowy kompetencyjnej: 60 pkt.
Próg końcowy (minimalna liczba punktów z postępowania kwalifikacyjnego konieczna do zakwalifikowania na studia): 60 pkt.
ETAP I
Przedmiot wymagany Język polski P. niższy (SL) x 0,6 |
Przedmiot wymagany Matematyka P. niższy (SL) x 0,6 |
Przedmiot wymagany Język obcy nowożytny P. niższy (SL) x 0,6 |
Przedmiot wymagany Jeden przedmiot do wyboru z**: łacina, greka klasyczna, polityka, historia, przedmiot z grupy „sztuka”, zarządzanie, ekonomia, psychologia, antropologia, geografia, język obcy nowożytny, informatyka, filozofia, chemia, fizyka, biologia P. wyższy (HL) x 1 |
waga = 40% |
waga = 15% |
waga = 10% |
waga = 35% |
**Języki obce w kolumnach 3 i 4 muszą być różne
(po uwzględnieniu przeliczników dla poszczególnych poziomów z przedmiotów maturalnych)
W = a * P + b * M + c * J + d * X
gdzie:
W – wynik końcowy kandydata;
P – wynik z języka polskiego;
M – wynik z matematyki;
J – wynik z języka obcego;
X – wynik z dodatkowego przedmiotu maturalnego;
a, b, c, d – wagi (wielokrotności 5%).
Wynik egzaminu uzyskany na dyplomie IB przelicza się na punkty procentowe w następujący sposób:
7 pkt. = 100%
6 pkt. = 90%
5 pkt. = 75%
4 pkt. = 60%
3 pkt. = 45%
2 pkt. = 30%
ETAP II
Rozmowa kompetencyjna (sprawdzająca szczególne predyspozycje do studiowania na danym kierunku)
Celem sprawdzianu predyspozycji (rozmowy kompetencyjnej) jest rozpoznanie pozaszkolnych (spoza zakresu wiedzy maturalnej) zainteresowań kandydata.
W trakcie rozmowy kompetencyjnej oceniana jest umiejętność samodzielnego myślenia, prowadzenia rozmowy i formułowania argumentów oraz nawiązywania do różnych obszarów wiedzy. O tematyce rozmowy decydują sami kandydaci, zgłaszając w trakcie rejestracji w IRK dwa tematy (wraz z bibliografią do każdego z nich) z wybranej przez siebie dyscypliny lub z większej liczby dyscyplin. Komisja egzaminacyjna, wybierze jeden ze zgłoszonych przez kandydata tematów jako główny przedmiot rozmowy, przy czym komisja pozostawia sobie prawo do zadawania pytań dotyczących drugiego tematu. Temat oraz dobór lektur, stanowiący punkt wyjścia do rozmowy z komisją egzaminacyjną, pozostawiony jest kandydatom.
Ważne informacje dla kandydatów z maturami IB i EB. >> Otwórz stronę! <<
Kandydaci z Maturą Europejską (EB)
Próg kwalifikacji do rozmowy kompetencyjnej: 60 pkt.
Próg końcowy (minimalna liczba punktów z postępowania kwalifikacyjnego konieczna do zakwalifikowania na studia): 60 pkt.
ETAP I
Przedmiot wymagany Język polski P. podstawowy x 0,6 |
Przedmiot wymagany Matematyka P. podstawowy x 0,6 |
Przedmiot wymagany Język obcy nowożytny P. podstawowy x 0,6 |
Przedmiot wymagany Jeden przedmiot do wyboru z**: łacina, greka klasyczna, informatyka, historia, sztuka, muzyka, ekonomia, geografia, język obcy nowożytny, filozofia, chemia, fizyka, biologia, socjologia P. rozszerzony x 1 |
waga = 40% |
waga = 15% |
waga = 10% |
waga = 35% |
**Języki obce w kolumnach 3 i 4 muszą być różne
Sposób obliczania wyniku z przedmiotów maturalnych:
(po uwzględnieniu przeliczników dla poszczególnych poziomów z przedmiotów maturalnych)
W = a * P + b * M + c * J + d * X
gdzie:
W – wynik końcowy kandydata;
P – wynik z języka polskiego;
M – wynik z matematyki;
J – wynik z języka obcego;
X – wynik z dodatkowego przedmiotu maturalnego;
a, b, c, d – wagi (wielokrotności 5%).
Wynik egzaminu uzyskany na dyplomie EB przelicza się na punkty procentowe w następujący sposób:
9,00 - 10,00 = 100%
8,00 - 8,95 = 90%
7,00 - 7,95 = 75%
6,00 - 6,95 = 60%
5,00 - 5,95 = 45%
4,00 - 4,95 = 30%
ETAP II
Rozmowa kompetencyjna (sprawdzająca szczególne predyspozycje do studiowania na danym kierunku)
Celem sprawdzianu predyspozycji (rozmowy kompetencyjnej) jest rozpoznanie pozaszkolnych (spoza zakresu wiedzy maturalnej) zainteresowań kandydata.
W trakcie rozmowy kompetencyjnej oceniana jest umiejętność samodzielnego myślenia, prowadzenia rozmowy i formułowania argumentów oraz nawiązywania do różnych obszarów wiedzy. O tematyce rozmowy decydują sami kandydaci, zgłaszając w trakcie rejestracji w IRK dwa tematy (wraz z bibliografią do każdego z nich) z wybranej przez siebie dyscypliny lub z większej liczby dyscyplin. Komisja egzaminacyjna, wybierze jeden ze zgłoszonych przez kandydata tematów jako główny przedmiot rozmowy, przy czym komisja pozostawia sobie prawo do zadawania pytań dotyczących drugiego tematu. Temat oraz dobór lektur, stanowiący punkt wyjścia do rozmowy z komisją egzaminacyjną, pozostawiony jest kandydatom.
Ważne informacje dla kandydatów z maturami IB i EB. >> Otwórz stronę! <<
Kandydaci z maturą zagraniczną
Próg kwalifikacji do rozmowy kompetencyjnej: 60 pkt.
Próg końcowy (minimalna liczba punktów z postępowania kwalifikacyjnego konieczna do zakwalifikowania na studia): 60 pkt.
ETAP I
Przedmiot wymagany Język polski |
Przedmiot wymagany Matematyka
|
Przedmiot wymagany Język obcy nowożytny |
Przedmiot wymagany Jeden przedmiot do wyboru z**: język łaciński, greka klasyczna, historia, historia muzyki, historia sztuki, wiedza o społeczeństwie, geografia, język obcy nowożytny, filozofia, chemia, fizyka, biologia, informatyka, zarządzanie, ekonomia, polityka, psychologia, antropologia, socjologia |
waga = 40% |
waga = 15% |
waga = 10% |
waga = 35% |
**Języki obce w kolumnach 3 i 4 muszą być różne
Sposób obliczania wyniku z przedmiotów maturalnych:
(po uwzględnieniu przeliczników dla poszczególnych poziomów z przedmiotów maturalnych)
W = a * P + b * M + c * J + d * X
gdzie:
W – wynik końcowy kandydata;
P – wynik z języka polskiego;
M – wynik z matematyki;
J – wynik z języka obcego;
X – wynik z dodatkowego przedmiotu maturalnego;
a, b, c, d – wagi (wielokrotności 5%).
ETAP II
Rozmowa kompetencyjna (sprawdzająca szczególne predyspozycje do studiowania na danym kierunku)
Celem sprawdzianu predyspozycji (rozmowy kompetencyjnej) jest rozpoznanie pozaszkolnych (spoza zakresu wiedzy maturalnej) zainteresowań kandydata.
W trakcie rozmowy kompetencyjnej oceniana jest umiejętność samodzielnego myślenia, prowadzenia rozmowy i formułowania argumentów oraz nawiązywania do różnych obszarów wiedzy. O tematyce rozmowy decydują sami kandydaci, zgłaszając w trakcie rejestracji w IRK dwa tematy (wraz z bibliografią do każdego z nich) z wybranej przez siebie dyscypliny lub z większej liczby dyscyplin. Komisja egzaminacyjna, wybierze jeden ze zgłoszonych przez kandydata tematów jako główny przedmiot rozmowy, przy czym komisja pozostawia sobie prawo do zadawania pytań dotyczących drugiego tematu. Temat oraz dobór lektur, stanowiący punkt wyjścia do rozmowy z komisją egzaminacyjną, pozostawiony jest kandydatom.
Sposób przeliczania ocen ze świadectw uzyskanych za granicą. >> Otwórz stronę! <<
Wymagania dotyczące znajomości języka polskiego. >> Otwórz stronę! <<
Sprawdzenie kompetencji kandydatów do studiowania w języku polskim
Kandydaci z maturą zagraniczną oraz kandydaci z maturą IB lub EB (nie dotyczy kandydatów z maturą IB lub EB, którzy mają na dyplomie wynik egzaminu z języka polskiego), zobowiązani są przedstawić honorowany przez Uniwersytet Warszawski dokument poświadczający znajomość języka polskiego, co najmniej na poziomie B2. Kandydaci, którzy nie legitymują się honorowanym przez Uniwersytet Warszawski dokumentem poświadczającym znajomość języka polskiego będą mieli możliwość potwierdzenia przed komisją egzaminacyjną swoich kompetencji do studiowania w języku polskim. W przypadku stwierdzenia braku wystarczającej do podjęcia studiów znajomości języka polskiego, kandydat nie zostanie zakwalifikowany na studia.
Termin rozmowy sprawdzającej znajomość języka polskiego (jeśli dotyczy kandydata): 17-18 lipca 2024 r., godz. 9:00-18:00, egzamin zostanie przeprowadzony zdalnie na platformie Google Meet
Ulgi w postępowaniu kwalifikacyjnym
Na podstawie złożenia wymaganych dokumentów przyjmowani są wyłącznie LAUREACI ogólnopolskich olimpiad szczebla centralnego, którzy zajęli miejsca od pierwszego do szóstego (tj. 6 pierwszych osób z listy wg liczby zdobytych punktów) oraz LAUREACI (bez względu na miejsce) więcej niż jednej olimpiady szczebla centralnego. Opisane wyżej ulgi dotyczą następujących olimpiad przedmiotowych:
- Olimpiady Artystycznej organizowanej przez Stowarzyszenie Przyjaciół Olimpiady Artystycznej;
- Olimpiady Historycznej organizowanej przez Polskie Towarzystwo Historyczne;
- Olimpiady „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego” organizowanej przez Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku;
- Ogólnopolskiej Olimpiady Języka Angielskiego organizowanej przez Wyższą Szkołę Języków Obcych im. Samuela Bogumiła Lindego;
- Olimpiady Języka Francuskiego organizowanej przez PROF-EUROPE Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Francuskiego w Polsce;
- Olimpiady Języka Hiszpańskiego organizowanej przez Wyższą Szkołę Języków Obcych im. Samuela Bogumiła Lindego;
- Olimpiady Języka Łacińskiego organizowanej przez Polskie Towarzystwo Filologiczne;
- Ogólnopolskiej Olimpiady Języka Niemieckiego organizowanej przez Wyższą Szkołę Języków Obcych im. Samuela Bogumiła Lindego;
- Olimpiady Języka Rosyjskiego organizowanej przez Uniwersytet Warszawski;
- Olimpiady Literatury i Języka Polskiego organizowanej przez Instytut Badań Literackich PAN;
- Olimpiady Filozoficznej organizowanej przez Polskie Towarzystwo Filozoficzne;
- Olimpiady Matematycznej organizowanej przez Stowarzyszenie na Rzecz Edukacji Matematycznej;
- Olimpiady Geograficznej organizowanej przez Polskie Towarzystwo Geograficzne;
- Olimpiady Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym organizowanej przez Uniwersytet Warszawski.
Pozostali LAUREACI ww. olimpiad szczebla centralnego otrzymują maksymalną liczbę punktów możliwych do uzyskania w konkursie ocen z egzaminu maturalnego. Kandydaci przystępują również do dodatkowego etapu postępowania rekrutacyjnego – sprawdzianu predyspozycji do podjęcia studiów międzydziedzinowych.
Terminy
Rozmowa kompetencyjna: 17-18 lipca 2024 r., godz. 9:00-18:00, egzamin zostanie przeprowadzony zdalnie na platformie Google Meet
Ogłoszenie wyników: 22 lipca 2024 r.
Przyjmowanie dokumentów:
- I termin: 23-25 lipca 2024 r.
- II termin (w przypadku niewypełnienia limitu miejsc w pierwszym terminie): 26, 29 lipca 2024 r.
- III termin (w przypadku niewypełnienia limitu miejsc w drugim terminie): 30-31 lipca 2024 r.
- kolejne terminy wyznaczone przez komisję rekrutacyjną, w przypadku niewypełnienia limitu miejsc w poprzednich terminach
Opłaty
Opłata rekrutacyjna (w tym opłaty wnoszone za granicą)
Opłata za wydanie legitymacji studenckiej (ELS)
Wymagane dokumenty
Lista dokumentów wymaganych do złożenia w formie papierowej w przypadku zakwalifikowania na studia
Dodatkowe informacje
Znajdź nas na mapie: Kolegium Międzydziedzinowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych i Społecznych