Kod | S2-PRK-GMBA |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Zarządzania |
Kierunek studiów | International Management and Intercultural Communication – Global MBA |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | angielski |
Limit miejsc | 40 |
Czas trwania | 1,5 roku |
Adres komisji rekrutacyjnej | globalmba@wz.uw.edu.pl |
Adres WWW | https://wydzialzarzadzania.wz.uw.edu.pl/ |
Wymagany dokument |
Limit miejsc: 10 miejsc dla kandydatów z UW oraz 30 miejsc dla kandydatów z uczelni partnerskich
Cele programu studiów:
Studia drugiego stopnia na kierunku Zarządzanie międzynarodowe i komunikacja międzykulturowa – GlobalMBA są realizowane w konsorcjum niżej wymienionych uczelni:
- Uniwersytet Warszawski,
- Technische Hochschule Köln w Niemczech,
- University of North Florida w Stanach Zjednoczonych,
Niniejszy program zakłada, że kohorta studentów zrekrutowanych na ww. uczelniach partnerskich będzie wspólnie realizować program studiów przemieszczając się kolejno do Niemiec, Polski, jednego z krajów azjatyckich i Stanów Zjednoczonych, realizując w każdym z tych miejsc poszczególne elementy modułów zajęciowych. Wyjazdy do uczelni partnerskich są integralnym elementem programu studiów trwających 1,5 roku (3 semestry). Program kładzie silny nacisk na kompetencje komunikacyjne i międzykulturowe, zaś aspekty międzynarodowy i globalny są silnie uwypuklone w realizowanych kursach z zakresu zarządzania, ekonomii i finansów.
Program studiów jest przygotowany w oparciu o cztery filary:
- zarządzanie międzynarodowe obejmujące zagadnienia z obszarów międzynarodowej ekonomii, strategii, marketingu, zarządzania finansowego, zarządzania zasobami ludzkimi oraz teorii organizacji;
- kompetencje międzykulturowe osiągane w drodze realizacji seminariów dotyczących teorii i praktyki komunikacji międzykulturowej w poszczególnych krajach;
- umiejętności rozwiązywania problemów w międzynarodowym otoczeniu przedsiębiorstwa realizowane przy pomocy grupowego projektu prowadzącego do obrony pracy magisterskiej;
- rozwój umiejętności cyfrowych oraz kompetencji transwersalnych, których nauczanie zintegrowane jest we wszystkich modułach przedmiotów i prowadzi do zdobycia podstawowych kompetencji w obszarze cyfryzacji, analityki biznesowej oraz strategii technologicznej.
Sylwetka absolwenta:
Absolwent w zakresie wiedzy:
- posiada wiedzę o charakterze nauk o zarządzaniu i jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi. Postrzega zarządzanie jako naukę interdyscyplinarną,
- zna i rozumie w pogłębionym stopniu metodologię badań i terminologię w zakresie dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz w dyscyplinach uzupełniających (ekonomia i finanse, nauki prawne),
- zna i rozumie złożone procesy i zjawiska zachodzące w różnych typach organizacji oraz w otaczającym je świecie, wykorzystuje teorię zarządzania i dyscyplin uzupełniających (ekonomia i finanse, nauki prawne) do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych z kluczowymi funkcjami w organizacji (operacyjne, marketingowe, finansowe, zarządzanie personelem) i ich integracji w ramach strategii organizacji,
- zna i rozumie w sposób pogłębiony uwarunkowania prawne funkcjonowania organizacji i całej gospodarki, w tym w kontekście międzynarodowym,
- • zna i rozumie złożone procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne i ekonomiczne oraz ich wpływ na funkcjonowanie organizacji i całej gospodarki w kontekście międzynarodowym, w tym zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego,
- zna i rozumie zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości w wymiarze krajowym i globalnym.
Absolwent w zakresie umiejętności:
- potrafi wykorzystać teorię dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz nauk uzupełniających (ekonomia i finanse, nauki prawne) do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów związanych z kluczowymi funkcjami w organizacji oraz ich integrowania w ramach strategii organizacji, w tym w kontekście międzynarodowym, stosując właściwy dobór źródeł oraz przystosowując istniejące lub opracowując nowe metody,
- potrafi prawidłowo interpretować złożone procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na funkcjonowanie organizacji i całości gospodarki, w tym w kontekście globalnym, stosując właściwy dobór źródeł,
- potrafi samodzielnie i zespołowo przygotować analizy, diagnozy i raporty dotyczące złożonych i nietypowych problemów związanych z funkcjonowania organizacji, sektora i całej gospodarki krajowej, a także globalnej oraz komunikatywnie je prezentować w języku angielskim - wykorzystując zaawansowane narzędzia informatyczno-komunikacyjne,
- potrafi planować, organizować i kierować pracą zespołową, w tym zespołów międzynarodowych i międzykulturowych,
- posiada zdolność do samokształcenia się, podnoszenia zdobytych kwalifikacji i wspierania innych w tym zakresie.
Absolwent w zakresie kompetencji społecznych:
- gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do złożonych sytuacji i zjawisk związanych z funkcjonowaniem organizacji, sektora i całej gospodarki, w tym w kontekście globalnym,
- gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w wymiarze krajowym i globalnym,
- gotów jest do przestrzegania i rozwijania zawodowych standardów etycznych.
Możliwości zatrudnienia
Absolwent tego kierunku będzie mógł podejmować pracę m.in. w:
- korporacjach transnarodowych,
- przedsiębiorstwach przemysłowych i usługowych, działających na rynkach międzynarodowych,
- administracji państwowej,
- organizacjach międzynarodowych,
- administracji samorządowej,
- organizacjach niedochodowych.
Wśród potencjalnych stanowisk pracy znajdują się: analityk, specjalista, starszy specjalista, menedżer średniego szczebla, kierujący zespołem projektowym itd. Dobre przygotowanie z zakresu nauk o zarządzaniu, szczególnie w kontekście międzynarodowym, stanowi podstawę i dogodny punkt wyjścia do rozwoju osobistego i osiągania awansu zawodowego.
Zasady kwalifikacji dla kandydatów z dyplomem polskim i zagranicznym
Kwalifikacja kandydatów odbywa się na podstawie złożenia wskazanych niżej dokumentów oraz na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej.
Dokumentacja aplikacyjna obowiazkowo obejmuje:
a) dokument potwierdzający uzyskanie wyniku egzaminu GMAT lub GRE na następujących poziomach:
- GMAT – minimum 500 punktów,
- GRE – minimum 300 punktów (łącznie z części językowej i ilościowej);
Dostarczenie wyniku jednego z w/w testów z odpowiednią punktacją jest bezwzględnym wymogiem związanym z aplikowaniem na studia na kierunku International Management and Intercultural Communication – Global MBA, z którego nie zwalnia przedstawienie wyniku innego testu potwierdzającego znajomość języka angielskiego.
b) dyplom licencjata, magistra, inżyniera lub inny równoważny dokument zagraniczny (w języku polskim lub angielskim) uprawniający do podjęcia studiów drugiego stopnia wraz z suplementem, ew. transkryptem ocen z przebiegu dotychczasowych studiów wprowadzających kandydata w wymagane obszary wiedzy tj.: rachunkowość finansowa, finanse przedsiębiorstw, makroekonomia, mikroekonomia, zarządzanie i marketing;
c) od kandydata legitymującego się dyplomem ukończenia studiów wydanym za granicą – poza wymienionymi dokumentami – wymagane jest poświadczenie dyplomu (i wykazu ocen) w formie legalizacji [lub apostille, jeżeli dokument został wydany przez instytucję działającą w systemie edukacji państwa będącego stroną Konwencji Haskiej z dnia 5 października 1961 r. znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych (Dz. U. z 2005 r. Nr 112 poz. 938 i 939)].
d) zaświadczenie potwierdzające, iż uzyskany dyplom ukończenia studiów wyższych pierwszego stopnia uprawnia do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe lub kontynuowania kształcenia w każdym typie szkoły wyższej w systemie edukacji, w którym działa instytucja wydająca dokument (z 443 tłumaczeniem na język, w którym prowadzone są studia podejmowane przez kandydata i zgodnie z wytycznymi umieszczonymi na stronie Biura ds. Rekrutacji UW).
Kandydaci, którzy złożą powyższy komplet dokumentów zapraszani są na rozmowę kwalifikacyjną. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej w języku angielskim brane będą pod uwagę poniższe kryteria:
- kompetencje komunikacyjne w języku angielskim (płynność i wyrazistość wypowiedzi, słownictwo z dziedziny ekonomii, biznesu, dziedzin pokrewnych, strukturalizowanie wypowiedzi, umiejętności komunikacyjne/prowadzenie dyskusji) 4 punkty;
- kompetencje przedsiębiorcze (kreatywność, otwartość na innowacje) 3 punkty;
- kompetencje międzykulturowe 3 punkty.
Lista rankingowa układana jest na podstawie punktów uzyskanych w rozmowie kwalifikacyjnej.
Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania w rozmowie kwalifikacyjnej: 10.
Liczba punktów będąca progiem kwalifikacji: 6.
Po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego w uczelniach partnerskich nastąpi rejestracja zakwalifikowanych w nich kandydatów, zgodnie z zasadami określonymi w umowie konsorcjum Global MBA.
Potwierdzenie kompetencji kandydatów do odbywania studiów w języku angielskim
Uzyskanie pozytywnego wyniku z rozmowy kwalifikacyjnej przeprowadzanej w języku angielskim stanowi potwierdzenie wymaganej na Uniwersytecie Warszawskim znajomości języka angielskiego na poziomie co najmniej B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy.
Terminy
Rozmowa kwalifikacyjna: 11 lipca 2024 r., godz. 9:00 (rozmowa przeprowadzona zostanie zdalnie na platformie Zoom)
Ogłoszenie wyników: 22 lipca 2024 r.
Przyjmowanie dokumentów:
- I termin: 23-25 lipca 2024 r.
- II termin (w przypadku niewypełnienia limitu miejsc w pierwszym terminie): 26, 29 lipca 2024 r.
- III termin (w przypadku niewypełnienia limitu miejsc w drugim terminie): 30-31 lipca 2024 r.
- kolejne terminy wyznaczone przez komisje rekrutacyjną
Opłaty
Opłata za wydanie legitymacji studenckiej (ELS)
Wymagane dokumenty
Lista dokumentów wymaganych do złożenia w formie papierowej w przypadku zakwalifikowania na studia
Dodatkowe informacje
Znajdź nas na mapie: Wydział Zarządzania