Studia I i II stopnia oraz jednolite studia magisterskie - 2024/2025

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Nauczanie języków obcych, stacjonarne, drugiego stopnia

Szczegóły
Kod S2-PRK-NJO
Jednostka organizacyjna Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW
Kierunek studiów Nauczanie języków obcych
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Drugiego stopnia
Profil studiów praktyczny
Języki wykładowe polski
Minimalna liczba studentów 15
Limit miejsc 80
Czas trwania 2 lata
Adres komisji rekrutacyjnej ladamski@uw.edu.pl
tel. (22) 55-31-335
Adres WWW http://cknjoiee.uw.edu.pl/
Wymagany dokument
  • Wykształcenie wyższe
Obecnie nie trwają zapisy.

(pokaż minione tury)

Limit miejsc: 80, w tym: 50 miejsc w I turze, w rekrutacji czerwcowo-lipcowej oraz 30 miejsc w II turze, w rekrutacji sierpniowo-wrześniowej.

 

Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej Uniwersytetu Warszawskiego (CKNJOiEE UW) prowadzi dwuletnie studia nauczycielskie II stopnia na kierunku „nauczanie języków obcych”, specjalność główna: nauczanie języka angielskiego, specjalność druga: nauczanie języka francuskiego/nauczanie języka niemieckiego/nauczanie przedmiotu Wiedza o społeczeństwie - w systemie stacjonarnym.

Program studiów na kierunku „nauczanie języków obcych” to jedyny w Polsce akademicki program kształcenia nauczycieli języków obcych o profilu praktycznym, przygotowujący równolegle i dający uprawnienia do wykonywania zawodu nauczyciela dwóch przedmiotów.

Student studiów II stopnia na kierunku nauczanie języków obcych kształci się w zakresie nauczania języka angielskiego oraz języka francuskiego lub języka niemieckiego lub przedmiotu Wiedza o społeczeństwie na III etapie edukacyjnym i zdobywa umiejętności potrzebne do nauczania tych przedmiotów w tej grupie wiekowej. Kształcenie na kierunku „nauczanie języków obcych” obejmuje przygotowanie:

  1. merytoryczne do nauczania języka angielskiego i drugiego przedmiotu: języka francuskiego lub języka niemieckiego lub przedmiotu Wiedza o społeczeństwie
  2. psychologiczno-pedagogiczne
  3. dydaktyczne w zakresie podstaw dydaktyki i emisji głosu
  4. dydaktyczne do nauczania języka angielskiego i drugiego przedmiotu: języka francuskiego lub języka niemieckiego lub przedmiotu Wiedza o społeczeństwie

Studia II stopnia na kierunku nauczanie języków obcych rozwijają spektrum kompetencji XXI wieku: przedsiębiorczość, umiejętność elastycznego działania w kontekście zmieniających się instytucji i rynku - lokalnie i globalnie, krytyczną analizę i myślenie, refleksyjność, rozwiązywanie problemów, pracę w grupie i kierowanie zespołem, kompetencje cyfrowe, translingwalność i transkulturowość, inkluzywność, komunikację interpersonalną i interkulturową, szerokie kompetencje psychologiczne, komunikacyjne, kulturowe, społeczne i świadomość obywatelską.

Program studiów II stopnia obejmuje:

  • dydaktykę przedmiotową: zasady i praktyka nauczania języka obcego: tworzenie programów nauczania; analiza dyskursu i nauczanie sprawności dyskursywnych; ocena biegłości językowej; praktyka refleksyjna; badania edukacyjne,
  • językoznawstwo dla nauczycieli języka; przyswajanie języka obcego; różnice indywidualne w uczeniu się języka; język komunikacji specjalistycznej (branżowej),
  • literaturoznawstwo i kulturoznawstwo: dobór tekstów literackich i tekstów kultury dla nauczania języka; nauczanie języka poprzez perspektywę kulturową i literacką; rozwijanie świadomości literackiej i kulturowej; perspektywy badań literackich i kulturowych dla nauczycieli języka obcego,
  • pedagogikę i psychologię: pedagogika z elementami andragogiki; socjologia edukacji; psychologia kształcenia,
  • nabycie umiejętności prowadzenia badań nad edukacją: rozwijanie akademickich sprawności językowych; metody badawcze; stosowanie i prowadzenie badań w dydaktyce.

Oferta seminariów dyplomowych na II stopniu studiów obejmuje seminaria prowadzone w języku angielskim, francuskim i niemieckim.

Absolwent studiów II stopnia na kierunku „nauczanie języków obcych” zdobywa państwowe uprawnienia zawodowe do nauczania języka angielskiego oraz drugiego przedmiotu - języka francuskiego lub języka niemieckiego lub przedmiotu Wiedza o społeczeństwie, także w języku angielskim w klasach dwujęzycznych, na wszystkich etapach edukacyjnych w zgodzie z Nową Podstawą Programową 2020/2021 oraz Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.

Absolwent studiów II stopnia na kierunku „nauczanie języków obcych” może podjąć pracę na stanowisku nauczyciela języka angielskiego oraz: języka francuskiego lub języka niemieckiego lub Wiedzy o społeczeństwie w szkołach podstawowych (I i II etap edukacyjny), liceach, technikach i szkołach branżowych (III etap edukacyjny), przedszkolach, w tym w oddziałach i szkołach dwujęzycznych, szkołach językowych, w szkołach wyższych i w placówkach edukacji dorosłych. Może również prowadzić edukację językową w ramach własnej działalności gospodarczej oraz lekcje indywidualne. Posiada także unikalne w polskim systemie kształcenia kompetencje i kwalifikacje do nauczania języka/języków specjalności studiów w szkołach wyższych jako nauczyciel akademicki.

Kandydaci powinni być świadomi, że praca w zawodzie nauczyciela języka obcego wymaga biegłości językowej na poziomie C1 do C2. Ponadto, w pracy nauczyciela kluczowe są tzw. umiejętności miękkie i kompetencje takie jak:

  • komunikowanie się z osobami w różnym wieku oraz o różnym usposobieniu i z różnych kręgów kulturowych i społecznych,
  • współpraca w grupie,
  • wygłaszanie wystąpień publicznych,
  • wyraźna i zrozumiała wymowa,
  • konstruowanie spójnych i poprawnych tekstów pisanych, współpraca w grupie, empatia,
  • tolerancja,
  • cierpliwość,
  • rozwiązywanie problemów wychowawczych i opiekuńczych,
  • zdolności przywódcze,
  • zdolności organizacyjne,
  • planowania i twórczego myślenia,
  • samodzielność,
  • odpowiedzialność,
  • odporność na stres oraz umiejętności radzenia sobie z emocjami,
  • dobra kondycja psycho-fizyczna.

Absolwent studiów w CKNJOiEE UW posiada następujące kompetencje:

W zakresie wiedzy zna i rozumie:

  • innowacyjne koncepcje zintegrowanego kształcenia w zakresie języków oraz przedmiotów językowych,
  • metody badawcze stosowane w dydaktyce i edukacji,
  • w znaczącym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku polskim i angielskim, opcjonalnie francuskim lub niemieckim, ich prawidłowości i zakłócenia,
  • znaczenie społeczeństwa różnojęzycznego, wielokulturowego, tolerancyjnego,
  • w pogłębionym stopniu narzędzia i techniki pracy wspomaganej cyfrowo, zdalnej lub wymiany wirtualnej,
  • podstawę programową języka angielskiego i opcjonalnie języka francuskiego lub niemieckiego, ew. wiedzy o społeczeństwie na trzecim etapie edukacyjnym oraz uwarunkowania kształcenia językowego w szkole wyższej.

W zakresie umiejętności:

  • prowadzi komunikację interpersonalną i interkulturową z zastosowaniem mediacji z uczestnikami procesu dydaktycznego w kontekście lokalnym i globalnym,
  • wykorzystuje badania naukowe nad dydaktyką do wprowadzania innowacyjnych metod nauczania,
  • dokonuje oceny i krytycznej analizy jakości w nauczaniu języków obcych i ew. przedmiotu wiedza o społeczeństwie,
  • posługuje się zaawansowanymi teoriami w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności nauczycielskiej,
  • wykorzystuje posiadaną wiedzę – formułuje i rozwiązuje złożone i nietypowe problemy oraz w sposób innowacyjny wykonuje zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez przystosowanie istniejących lub opracowanie nowych metod i narzędzi,
  • planuje tok i program kształcenia językowego dostosowanego do pełnego spektrum odbiorców w otoczeniu społecznym, różnych obszarów dziedzin życia gospodarczego, naukowego i społecznego,
  • stosuje metody zintegrowanego kształcenia w zakresie języków obcych i przedmiotów niejęzykowych,
  • formułuje i testuje hipotezy związane z prostymi problemami wdrożeniowymi,
  • porozumiewa się w języku polskim i obcym, prowadzi debatę z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, w języku polskim i angielskim, opcjonalnie francuskim lub niemieckim,
  • wykorzystuje pogłębione umiejętności organizacyjne by planować i realizować zadania związane z nauczaniem języków obcych na trzecim etapie edukacyjnym, w szkole wyższej i w edukacji dorosłych, opcjonalnie z nauczaniem przedmiotu wiedza o społeczeństwie na trzecim etapie edukacyjnym
  • inicjuje działania wspierające rozwój różnojęzycznego, wielokulturowego i tolerancyjnego społeczeństwa.

Absolwent jest gotów do:

  • wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego, budowania społeczeństwa obywatelskiego,
  • inicjowania działań na rzecz interesu publicznego, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy,
  • podejmowania działań edukacyjnych i wychowawczych w kontekście międzynarodowym i funkcjonowania na globalnym rynku pracy.

Aktualny plan studiów znajduje się na stronie Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej.

Zajęcia odbywają się w budynku dydaktycznym Ksawerów, przy al. Niepodległości 22 w przedziale od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-20:00 i są prowadzone w przeważającej części w języku angielskim lub w języku dodatkowej specjalności.

 


Zasady kwalifikacji

O przyjęcie na pierwszy rok studiów drugiego stopnia stacjonarnych mogą̨ się̨ ubiegać osoby, które uzyskały dyplom licencjata polskiej uczelni na kierunku nauczanie języków obcych (w dwóch specjalnościach: nauczanie języka angielskiego i nauczanie języka francuskiego lub nauczanie języka niemieckiego lub nauczanie przedmiotu: Wiedza o społeczeństwie/Historia i społeczeństwo) wydany zgodnie ze standardem kształcenia przygotowującym do wykonywania zawodu nauczyciela. Osoby, które rozpoczęły powyższe studia pierwszego stopnia przed rokiem akademickim 2019/2020, zobowiązane są do uzupełnienia indywidualnych różnic programowych w toku studiów drugiego stopnia.

Elementy postępowania kwalifikacyjnego brane pod uwagę̨:

  • ocena uzyskana na dyplomie ukończenia studiów

Sposób przeliczania punktów i ustalania wyniku końcowego

Za ocenę̨ uzyskaną na dyplomie ukończenia studiów maksymalnie można uzyskać 100 punktów.

Sposób przeliczania oceny na dyplomie ukończenia studiów:

  • 5! – 100 pkt.
  • 5 - 90 pkt.
  • 4+ - 80 pkt.
  • 4 - 70 pkt.
  • 3+ - 60 pkt.
  • 3 - 50 pkt.

Maksymalnie można uzyskać 100 punktów.

W przypadku zgłoszenia się większej liczby kandydatów z tą samą oceną na dyplomie niż przewidziany limit, decydować będzie średnia z toku studiów.

Próg kwalifikacji: 50 punktów.

 

Terminy

Ogłoszenie wyników: 24 września 2024 r.

Przyjmowanie dokumentów: 

  • I termin: 25-26 września 2024 r.
  • II termin (w przypadku niewypełnienia limitu miejsc w pierwszym terminie): 27, 30 września 2024 r.

 

Opłaty

Opłata rekrutacyjna (w tym opłaty wnoszone za granicą)

Opłata za wydanie legitymacji studenckiej (ELS)

 

Wymagane dokumenty

Lista dokumentów wymaganych do złożenia w formie papierowej w przypadku zakwalifikowania na studia

 

Dodatkowe informacje

Znajdź nas na mapie: Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej