Kod | S2-GPTE |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Pedagogiczny |
Kierunek studiów | Graduate Programme in Teaching English to Young Learners |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | angielski |
Minimalna liczba studentów | 2 |
Limit miejsc | 25 |
Czas trwania | 2 lata |
Adres komisji rekrutacyjnej | rekrutacja.pedagog@uw.edu.pl tel. (22) 55-30-848 |
Adres WWW | https://www.pedagog.uw.edu.pl/ |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Dyscyplina: Pedagogika
Język wykładowy: angielski
Tytuł zawodowy, który uzyskasz po skończeniu studiów: magister
Gdzie i kiedy będziesz mieć zajęcia: w ciągu tygodnia
Miejsce: Wydział Pedagogiczny, ul. Mokotowska 16/20, Warszawa
Czas: od poniedziałku do piątku
Jaką wiedzę, umiejętności i kompetencje zdobędziesz na tym kierunku
Nasze studia łączą przygotowanie do nauczania języka angielskiego we wczesnej edukacji z metodą zintegrowanej edukacji przedmiotowo-językowej (CLIL). Nauczysz się, jak efektywnie uczyć dzieci języka angielskiego oraz integrować nauczanie języka z przedmiotami szkolnymi, takimi jak przyroda, matematyka, plastyka, muzyka czy wychowanie fizyczne. Poznasz różnorodne konteksty nauczania dzieci języka, ze szczególnym naciskiem na integrację przedmiotowo-językową oraz nauczanie dwujęzyczne. Zdobędziesz szeroką wiedzę na temat procesu przyswajania języka przez dzieci, co pozwoli Ci lepiej dostosować metody dydaktyczne do ich potrzeb.
Podczas studiów zapoznasz się z nowoczesnymi programami kształcenia w różnorodnych kontekstach, w tym w szkołach dwujęzycznych oraz międzynarodowych. Zdobędziesz również kompetencje do pracy z dziećmi z różnych kultur i środowisk językowych, co jest niezwykle istotne w globalnej przestrzeni edukacyjnej.
Gdzie możesz znaleźć pracę po ukończeniu studiów
Jako absolwent/ka naszego programu będziesz mieć kompleksową wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu pedagogiki oraz nauczania języka angielskiego. Będziesz przygotowany/a do pracy w międzynarodowym środowisku edukacyjnym i rozwijania własnych postaw pedagogicznych poprzez refleksję i badania w dziedzinie edukacji językowej, ze szczególnym uwzględnieniem wielojęzycznej pedagogiki we wczesnej edukacji podstawowej.
Nasi absolwenci pracują jako nauczyciele języka angielskiego w DWUJĘZYCZNYCH przedszkolach i szkołach podstawowych na I etapie edukacyjnym, SZKOŁACH MIĘDZYNARODOWYCH w różnych kontekstach edukacyjnych i kulturowych W POLSCE I ZA GRANICĄ.
Program studiów przygotuje Cię do nauczania języka angielskiego, ze specjalnym naciskiem na podejście CLIL oraz do skutecznej integracji treści przedmiotowych z nauczaniem języka angielskiego.
Uprawnienia do nauczania języka angielskiego w przedszkolu i w szkole (klasy I-III) otrzymasz tylko w przypadku posiadania przygotowania psychologiczno-pedagogicznego uzyskanego na studiach I stopnia.
Czy na kierunku studiów są różne specjalności i specjalizacje
Kierunek oferuje szeroką gamę przedmiotów dostosowanych do potrzeb nauczycieli języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej. Nie ma wyodrębnionych specjalizacji, jednak program studiów obejmuje różne aspekty nauczania języka dzieci, integrację przedmiotową oraz pedagogikę w kontekście międzynarodowym.
Czego będziesz się uczyć na studiach
Połączenie teorii z praktyką jest kluczowym elementem programu. Weźmiesz udział w wizytach studyjnych w międzynarodowych i dwujęzycznych szkołach w Polsce. Przez cały okres studiów będziesz uczestniczyć w praktykach pedagogicznych (150 godzin) w starannie wyselekcjonowanych przedszkolach i szkołach, zarówno publicznych, jak i prywatnych. Dzięki temu zdobędziesz doświadczenie w różnych podejściach do wczesnej edukacji językowej oraz w integrowaniu kształcenia przedmiotowego z nauczaniem języka (CLIL). Dodatkowo, będziesz mieć możliwość angażowania się w międzynarodowe projekty dydaktyczne i badawcze prowadzone przez naszą kadrę akademicką.
Wszystkie zajęcia odbywają się w języku angielskim, co pozwoli Ci rozwijać umiejętności językowe, szczególnie w zakresie języka akademickiego i komunikacji w klasie. Będziesz uczyć się w małych, międzynarodowych grupach, korzystając z nowoczesnych technologii edukacyjnych, takich jak narzędzia do tworzenia portfolio nauczycielskiego, narzędzi badawczych oraz zasobów bibliotecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Nasze zajęcia prowadzą zarówno doświadczeni wykładowcy, jak i nauczyciele-praktycy z Polski i zagranicy.
Czy podczas studiów będziesz realizować praktyki
Tak, będziesz realizować praktyki w przedszkolach i szkołach podstawowych w klasach I–III, w Warszawie i okolicach. Nad przebiegiem Twoich praktyk czuwać będzie opiekun akademicki, który odpowiada za proces rekrutacji oraz współpracę z mentorami–nauczycielami ze szkół partnerskich. Praktyki trwają od początku listopada do końca maja na pierwszym i drugim roku studiów.
Czy podczas studiów istnieje możliwość realizacji jednego/kilku semestrów na innej uczelni
Tak, będziesz mieć możliwość wyjazdu na studia w ramach programów międzynarodowych, takich jak Erasmus+, które pozwalają na odbycie części studiów na zagranicznej uczelni partnerskiej. Lista uniwersytetów partnerskich, z którymi blisko współpracujemy, obejmuje między innymi Uniwersytet w Lublanie, Uniwersytet w Zagrzebiu, Uniwersytet Wschodniej Finlandii oraz Uniwersytet w Limerick.
Gdzie znajdziesz więcej informacji o programie studiów
Szczegółowe informacje na temat programu studiów znajdziesz na stronie internetowej naszego Wydziału.
Zasady kwalifikacji dla kandydatów z dyplomem polskim
Próg kwalifikacji: 50 pkt.
Studia przeznaczone są dla osób z tytułem zawodowym licencjata, magistra, inżyniera lub równoważnym.
Kandydaci na studia kwalifikowani są na podstawie wyniku rozmowy kwalifikacyjnej.
Od kandydatów wymagana jest znajomość języka angielskiego na poziomie min. C1.
Pozytywny wynik procedury kwalifikacyjnej jest równoznaczny z potwierdzeniem kompetencji kandydata do studiowania w języku angielskim (w przypadku kandydatów, którzy nie legitymują się dokumentem poświadczającym znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie C1).
Rozmowa kwalifikacyjna prowadzona w języku angielskim dotycząca znajomości czterech lektur, których tytuły zostaną podane w terminie późniejszym.
Rozmowa kwalifikacyjna ma na celu ocenę stopnia przygotowania kandydata do podjęcia studiów na kierunku Graduate Programme of Teaching English to Young Learners. Pytania wstępne dotyczą zainteresowań kandydatki/kandydata zawodem nauczyciela języka, wcześniejszych doświadczeń związanych z pracą z dziećmi oraz rozwojem zawodowym. Podczas rozmowy oceniana jest ogólna znajomość tematyki edukacyjnej obecnej w przestrzeni publicznej, umiejętność komunikacji w zakresie języka akademickiego oraz umiejętności argumentacji w języku angielskim. W tym celu kandydaci będą proszeni o gruntowne zapoznanie się z czterema podanymi źródłami, które będą punktem wyjścia do rozmowy kwalifikacyjnej. W przypadku studentów przebywających za granicą istnieje możliwość przeprowadzenia rozmowy za pośrednictwem platformy internetowej.
Przykładowe pytania:
- Jakie Pani/Pan posiada wcześniejsze doświadczenia w zakresie nauczania języka?
- Dlaczego zdecydowała się Pani/zdecydował się Pan na studia na kierunku GPTE?
- Jakie kompetencje i cechy u współczesnego nauczyciela uważa Pani/Pan za najważniejsze?
- Jakie są według Pani/Pana najważniejsze zagadnienia związane z edukacją, które pojawiają w dyskusji publicznej? Proszę uzasadnić swój wybór.
- Jakie zagadnienia zawarte w wybranych materiałach są dla Pani/Pana interesujące i ważne? Proszę uzasadnić swój wybór.
- Jakie trudności napotyka Pani/Pan jako nauczyciel i w jaki sposób Pani/Pan sobie z nimi radzi?
- Jakie własne predyspozycje lub umiejętności mogą Panią/Pana wspierać w przygotowaniu się do roli nauczyciela oraz dalszego rozwoju zawodowego?
Maksymalna liczba punktów: 100.
Próg kwalifikacji: 50 punktów.
Zasady kwalifikacji dla kandydatów z dyplomem zagranicznym
Rozmowa kwalifikacyjna prowadzona w języku angielskim dotycząca znajomości czterech lektur, których tytuły zostaną podane w terminie późniejszym.
Obowiązują takie same zasady, jak w przypadku kandydatów z dyplomem uzyskanym w Polsce.
Sprawdzenie kompetencji kandydatów do studiowania w języku angielskim
Pozytywny wynik procedury kwalifikacyjnej jest równoznaczny z potwierdzeniem kompetencji kandydata do studiowania w języku angielskim (w przypadku kandydatów, którzy nie legitymują się dokumentem poświadczającym znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie C1).
Terminy
Rozmowa kwalifikacyjna: 18 lipca 2025 r.
Ogłoszenie wyników: 22 lipca 2025 r.
Przyjmowanie dokumentów:
- I termin: 23-25 lipca 2025 r.
- II termin (w przypadku niewypełnienia limitu miejsc w pierwszym terminie): 28-29 lipca 2025 r.
- III termin (w przypadku niewypełnienia limitu miejsc w drugim terminie): 30-31 lipca 2025 r.
- kolejne terminy wyznaczone przez komisję rekrutacyjną, w przypadku niewypełnienia limitu miejsc w poprzednich terminach
Opłaty
Opłata rekrutacyjna (w tym opłaty wnoszone za granicą)
Opłata za wydanie legitymacji studenckiej (ELS)
Studia są płatne - wysokość opłat za studia
Wymagane dokumenty
Lista dokumentów wymaganych do złożenia w formie papierowej w przypadku zakwalifikowania na studia
Dodatkowe informacje
Znajdź nas na mapie: Wydział Pedagogiczny