Studia I i II stopnia oraz jednolite studia magisterskie - 2025/2026

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Graduate Programme in Teaching English to Young Learners, stacjonarne, drugiego stopnia

Szczegóły
Kod S2-GPTE
Jednostka organizacyjna Wydział Pedagogiczny
Kierunek studiów Graduate Programme in Teaching English to Young Learners
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Drugiego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe angielski
Minimalna liczba studentów 2
Limit miejsc 25
Czas trwania 2 lata
Adres komisji rekrutacyjnej rekrutacja.pedagog@uw.edu.pl
tel. (22) 55-30-848
Adres WWW https://www.pedagog.uw.edu.pl/
Wymagany dokument
  • Wykształcenie wyższe
  Zadaj pytanie
Tura 2 (19.08.2025 00:00 – 12.09.2025 23:59)

Minione tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (05.06.2025 00:00 – 11.07.2025 23:59)

Trwające tury w innych rekrutacjach:
  • Przeniesienia z innych uczelni na studia I i II stopnia oraz jednolite studia magisterskie 2025/2026
    Tura 1 (05.06.2025 00:00 – 11.09.2025 23:59)

Dyscyplina: Pedagogika

Język wykładowy: angielski

Tytuł zawodowy, który uzyskasz po skończeniu studiów: magister

Gdzie i kiedy będziesz mieć zajęcia: w ciągu tygodnia

Miejsce: Wydział Pedagogiczny, ul. Mokotowska 16/20, Warszawa

Czas: od poniedziałku do piątku

Jaką wiedzę, umiejętności i kompetencje zdobędziesz na tym kierunku

Nasze studia łączą przygotowanie do nauczania języka angielskiego we wczesnej edukacji z metodą zintegrowanej edukacji przedmiotowo-językowej (CLIL). Nauczysz się, jak efektywnie uczyć dzieci języka angielskiego oraz integrować nauczanie języka z przedmiotami szkolnymi, takimi jak przyroda, matematyka, plastyka, muzyka czy wychowanie fizyczne. Poznasz różnorodne konteksty nauczania dzieci języka, ze szczególnym naciskiem na integrację przedmiotowo-językową oraz nauczanie dwujęzyczne. Zdobędziesz szeroką wiedzę na temat procesu przyswajania języka przez dzieci, co pozwoli Ci lepiej dostosować metody dydaktyczne do ich potrzeb.

Podczas studiów zapoznasz się z nowoczesnymi programami kształcenia w różnorodnych kontekstach, w tym w szkołach dwujęzycznych oraz międzynarodowych. Zdobędziesz również kompetencje do pracy z dziećmi z różnych kultur i środowisk językowych, co jest niezwykle istotne w globalnej przestrzeni edukacyjnej.

Gdzie możesz znaleźć pracę po ukończeniu studiów

Jako absolwent/ka naszego programu będziesz mieć kompleksową wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu pedagogiki oraz nauczania języka angielskiego. Będziesz przygotowany/a do pracy w międzynarodowym środowisku edukacyjnym i rozwijania własnych postaw pedagogicznych poprzez refleksję i badania w dziedzinie edukacji językowej, ze szczególnym uwzględnieniem wielojęzycznej pedagogiki we wczesnej edukacji podstawowej.

Nasi absolwenci pracują jako nauczyciele języka angielskiego w DWUJĘZYCZNYCH przedszkolach i szkołach podstawowych na I etapie edukacyjnym, SZKOŁACH MIĘDZYNARODOWYCH w różnych kontekstach edukacyjnych i kulturowych W POLSCE I ZA GRANICĄ.

Program studiów przygotuje Cię do nauczania języka angielskiego, ze specjalnym naciskiem na podejście CLIL oraz do skutecznej integracji treści przedmiotowych z nauczaniem języka angielskiego.

Uprawnienia do nauczania języka angielskiego w przedszkolu i w szkole (klasy I-III) otrzymasz tylko w przypadku posiadania przygotowania psychologiczno-pedagogicznego uzyskanego na studiach I stopnia.

Czy na kierunku studiów są różne specjalności i specjalizacje

Kierunek oferuje szeroką gamę przedmiotów dostosowanych do potrzeb nauczycieli języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej. Nie ma wyodrębnionych specjalizacji, jednak program studiów obejmuje różne aspekty nauczania języka dzieci, integrację przedmiotową oraz pedagogikę w kontekście międzynarodowym.

Czego będziesz się uczyć na studiach

Połączenie teorii z praktyką jest kluczowym elementem programu. Weźmiesz udział w wizytach studyjnych w międzynarodowych i dwujęzycznych szkołach w Polsce. Przez cały okres studiów będziesz uczestniczyć w praktykach pedagogicznych (150 godzin) w starannie wyselekcjonowanych przedszkolach i szkołach, zarówno publicznych, jak i prywatnych. Dzięki temu zdobędziesz doświadczenie w różnych podejściach do wczesnej edukacji językowej oraz w integrowaniu kształcenia przedmiotowego z nauczaniem języka (CLIL). Dodatkowo, będziesz mieć możliwość angażowania się w międzynarodowe projekty dydaktyczne i badawcze prowadzone przez naszą kadrę akademicką.

Wszystkie zajęcia odbywają się w języku angielskim, co pozwoli Ci rozwijać umiejętności językowe, szczególnie w zakresie języka akademickiego i komunikacji w klasie. Będziesz uczyć się w małych, międzynarodowych grupach, korzystając z nowoczesnych technologii edukacyjnych, takich jak narzędzia do tworzenia portfolio nauczycielskiego, narzędzi badawczych oraz zasobów bibliotecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Nasze zajęcia prowadzą zarówno doświadczeni wykładowcy, jak i nauczyciele-praktycy z Polski i zagranicy.

Czy podczas studiów będziesz realizować praktyki

Tak, będziesz realizować praktyki w przedszkolach i szkołach podstawowych w klasach I–III, w Warszawie i okolicach. Nad przebiegiem Twoich praktyk czuwać będzie opiekun akademicki, który odpowiada za proces rekrutacji oraz współpracę z mentorami–nauczycielami ze szkół partnerskich. Praktyki trwają od początku listopada do końca maja na pierwszym i drugim roku studiów.

Czy podczas studiów istnieje możliwość realizacji jednego/kilku semestrów na innej uczelni

Tak, będziesz mieć możliwość wyjazdu na studia w ramach programów międzynarodowych, takich jak Erasmus+, które pozwalają na odbycie części studiów na zagranicznej uczelni partnerskiej. Lista uniwersytetów partnerskich, z którymi blisko współpracujemy, obejmuje między innymi Uniwersytet w Lublanie, Uniwersytet w Zagrzebiu, Uniwersytet Wschodniej Finlandii oraz Uniwersytet w Limerick.

Gdzie znajdziesz więcej informacji o programie studiów

Szczegółowe informacje na temat programu studiów znajdziesz na stronie internetowej naszego Wydziału.

 


Zasady kwalifikacji dla kandydatów z dyplomem polskim

Próg kwalifikacji: 50 pkt.

Studia przeznaczone są dla osób z tytułem zawodowym licencjata, magistra, inżyniera lub równoważnym.

Kandydaci na studia kwalifikowani są na podstawie wyniku rozmowy kwalifikacyjnej.

Od kandydatów wymagana jest znajomość języka angielskiego na poziomie min. C1.

Pozytywny wynik procedury kwalifikacyjnej jest równoznaczny z potwierdzeniem kompetencji kandydata do studiowania w języku angielskim (w przypadku kandydatów, którzy nie legitymują się dokumentem poświadczającym znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie C1).

Rozmowa kwalifikacyjna prowadzona w języku angielskim na podstawie następujacych źródeł:

1. Cabrera Martirena, C. (n.d.). How young ELLs can learn English and content simultaneously . Edutopia. Retrieved July 1, 2025, from https://www.edutopia.org/ article/how-young-ells-can- learn-english-content- simultaneously

2. Collins, M. (2024, June 18). Supporting English learners in science classes . Edutopia. https:// www.edutopia.org/article/ supporting-english-learners- science-classes

3. Dweck, C. (2014, November). The power of believing that you can improve [Video]. TED Conferences. https://www. youtube.com/watch?v=_ X0mgOOSpLU

4. Prabhu, N. S. (2019). Foreword: On the value of shared experiences. In A. Maley (Ed.), Developing expertise through experience (pp. i–ii) [PDF]. British Council. https://www. teachingenglish.org.uk/sites/ teacheng/files/K033_ Developing_Expertise_ Experience_Web_0.pdf

5. Robinson, K. (2006, February). Do schools kill creativity? [Video]. TED Conferences. https://www.ted. com/talks/ken_robinson_says_ schools_kill_creativity

Rozmowa kwalifikacyjna ma na celu ocenę stopnia przygotowania kandydata do podjęcia studiów na kierunku Graduate Programme of Teaching English to Young Learners. Pytania wstępne dotyczą zainteresowań kandydatki/kandydata zawodem nauczyciela języka, wcześniejszych doświadczeń związanych z pracą z dziećmi oraz rozwojem zawodowym. Podczas rozmowy oceniana jest ogólna znajomość tematyki edukacyjnej obecnej w przestrzeni publicznej, umiejętność komunikacji w zakresie języka akademickiego oraz umiejętności argumentacji w języku angielskim. W tym celu kandydaci będą proszeni o gruntowne zapoznanie się z czterema podanymi źródłami, które będą punktem wyjścia do rozmowy kwalifikacyjnej. W przypadku studentów przebywających za granicą istnieje możliwość przeprowadzenia rozmowy za pośrednictwem platformy internetowej.

Przykładowe pytania:

  • Jakie Pani/Pan posiada wcześniejsze doświadczenia w zakresie nauczania języka?
  • Dlaczego zdecydowała się Pani/zdecydował się Pan na studia na kierunku GPTE?
  • Jakie kompetencje i cechy u współczesnego nauczyciela uważa Pani/Pan za najważniejsze?
  • Jakie są według Pani/Pana najważniejsze zagadnienia związane z edukacją, które pojawiają w dyskusji publicznej? Proszę uzasadnić swój wybór.
  • Jakie zagadnienia zawarte w wybranych materiałach są dla Pani/Pana interesujące i ważne? Proszę uzasadnić swój wybór.
  • Jakie trudności napotyka Pani/Pan jako nauczyciel i w jaki sposób Pani/Pan sobie z nimi radzi?
  • Jakie własne predyspozycje lub umiejętności mogą Panią/Pana wspierać w przygotowaniu się do roli nauczyciela oraz dalszego rozwoju zawodowego?

Maksymalna liczba punktów: 100.

Próg kwalifikacji: 50 punktów.

 

Zasady kwalifikacji dla kandydatów z dyplomem zagranicznym

Rozmowa kwalifikacyjna prowadzona w języku angielskim dotycząca znajomości czterech lektur, których tytuły zostaną podane w terminie późniejszym.
Obowiązują takie same zasady, jak w przypadku kandydatów z dyplomem uzyskanym w Polsce.

 Zasady kwalifikacji dla cudzoziemców z dyplomem zagranicznym spoza UE/EFTA/OECD/nieuznane na podstawie umowy międzynarodowej lub w drodze nostryfikacji [więcej]

Obowiązują takie same zasady, jak w przypadku kandydatów z dyplomem uzyskanym w Polsce.

 

Sprawdzenie kompetencji kandydatów do studiowania w języku angielskim

Pozytywny wynik procedury kwalifikacyjnej jest równoznaczny z potwierdzeniem kompetencji kandydata do studiowania w języku angielskim (w przypadku kandydatów, którzy nie legitymują się dokumentem poświadczającym znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie C1).

Pozytywny wynik procedury kwalifikacyjnej jest równoznaczny z potwierdzeniem kompetencji kandydata do studiowania w języku angielskim na ww. kierunku.

Cudzoziemcy z dyplomem zagranicznym spoza UE/EFTA/OECD/nieuznane na podstawie umowy międzynarodowej lub w drodze nostryfikacji

Wymogi dotyczące potwierdzenia znajomości języka angielskiego na poziomie nie niższym niż B2 dostępne są tutaj

Uwaga! Wymagany jest poziom C1

 
 

Cudzoziemcy (nie dotyczy obywateli UE/EFTA) z dyplomem zagranicznym z UE/EFTA/OECD/uznane na podstawie umowy międzynarodowej lub w drodze nostryfikacji

Wymogi dotyczące potwierdzenia znajomości języka angielskiego na poziomie nie niższym niż B2 dostępne są tutaj 

Uwaga! Wymagany jest poziom C1

Terminy

Rozmowa kwalifikacyjna: 19 września 2025 r., od godz. 10:00 (rozmowa zostanie przeprowadzona zdalnie na platformie Zoom)

Ogłoszenie wyników: 24 września 2025 r.

Przyjmowanie dokumentów: 

  • I termin: 25-26 września 2025 r.
  • II termin (w przypadku niewypełnienia limitu miejsc w pierwszym terminie): 29-30 września 2025 r.

 

Opłaty

Opłata rekrutacyjna (w tym opłaty wnoszone za granicą)

Opłata za wydanie legitymacji studenckiej (ELS)

Studia są płatne - wysokość opłat za studia

 

Wymagane dokumenty

Lista dokumentów wymaganych do złożenia w formie papierowej w przypadku zakwalifikowania na studia

 

Dodatkowe informacje

Znajdź nas na mapie: Wydział Pedagogiczny