Graduate Programme in Teaching English to Young Learners, stacjonarne, drugiego stopnia
W mocy od: 9 grudnia 2024
Zasady kwalifikacji
Zasady kwalifikacji dla kandydatów z dyplomem polskim
Próg kwalifikacji: 50 pkt.
Studia przeznaczone są dla osób z tytułem zawodowym licencjata, magistra, inżyniera lub równoważnym.
Kandydaci na studia kwalifikowani są na podstawie wyniku rozmowy kwalifikacyjnej.
Od kandydatów wymagana jest znajomość języka angielskiego na poziomie min. C1.
Pozytywny wynik procedury kwalifikacyjnej jest równoznaczny z potwierdzeniem kompetencji kandydata do studiowania w języku angielskim (w przypadku kandydatów, którzy nie legitymują się dokumentem poświadczającym znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie C1).
Rozmowa kwalifikacyjna prowadzona w języku angielskim na podstawie następujacych źródeł:
1. Cabrera Martirena, C. (n.d.). How young ELLs can learn English and content simultaneously . Edutopia. Retrieved July 1, 2025, from https://www.edutopia.org/
2. Collins, M. (2024, June 18). Supporting English learners in science classes . Edutopia. https://
3. Dweck, C. (2014, November). The power of believing that you can improve [Video]. TED Conferences. https://www.
4. Prabhu, N. S. (2019). Foreword: On the value of shared experiences. In A. Maley (Ed.), Developing expertise through experience (pp. i–ii) [PDF]. British Council. https://www.
5. Robinson, K. (2006, February). Do schools kill creativity? [Video]. TED Conferences. https://www.ted.
Rozmowa kwalifikacyjna ma na celu ocenę stopnia przygotowania kandydata do podjęcia studiów na kierunku Graduate Programme of Teaching English to Young Learners. Pytania wstępne dotyczą zainteresowań kandydatki/kandydata zawodem nauczyciela języka, wcześniejszych doświadczeń związanych z pracą z dziećmi oraz rozwojem zawodowym. Podczas rozmowy oceniana jest ogólna znajomość tematyki edukacyjnej obecnej w przestrzeni publicznej, umiejętność komunikacji w zakresie języka akademickiego oraz umiejętności argumentacji w języku angielskim. W tym celu kandydaci będą proszeni o gruntowne zapoznanie się z czterema podanymi źródłami, które będą punktem wyjścia do rozmowy kwalifikacyjnej. W przypadku studentów przebywających za granicą istnieje możliwość przeprowadzenia rozmowy za pośrednictwem platformy internetowej.
Przykładowe pytania:
- Jakie Pani/Pan posiada wcześniejsze doświadczenia w zakresie nauczania języka?
- Dlaczego zdecydowała się Pani/zdecydował się Pan na studia na kierunku GPTE?
- Jakie kompetencje i cechy u współczesnego nauczyciela uważa Pani/Pan za najważniejsze?
- Jakie są według Pani/Pana najważniejsze zagadnienia związane z edukacją, które pojawiają w dyskusji publicznej? Proszę uzasadnić swój wybór.
- Jakie zagadnienia zawarte w wybranych materiałach są dla Pani/Pana interesujące i ważne? Proszę uzasadnić swój wybór.
- Jakie trudności napotyka Pani/Pan jako nauczyciel i w jaki sposób Pani/Pan sobie z nimi radzi?
- Jakie własne predyspozycje lub umiejętności mogą Panią/Pana wspierać w przygotowaniu się do roli nauczyciela oraz dalszego rozwoju zawodowego?
Maksymalna liczba punktów: 100.
Próg kwalifikacji: 50 punktów.
Zasady kwalifikacji dla kandydatów z dyplomem zagranicznym
Rozmowa kwalifikacyjna prowadzona w języku angielskim dotycząca znajomości czterech lektur, których tytuły zostaną podane w terminie późniejszym.
Obowiązują takie same zasady, jak w przypadku kandydatów z dyplomem uzyskanym w Polsce.
Zasady kwalifikacji dla cudzoziemców z dyplomem zagranicznym spoza UE/EFTA/OECD/nieuznane na podstawie umowy międzynarodowej lub w drodze nostryfikacji [więcej]
Obowiązują takie same zasady, jak w przypadku kandydatów z dyplomem uzyskanym w Polsce.
Sprawdzenie kompetencji kandydatów do studiowania w języku angielskim
Pozytywny wynik procedury kwalifikacyjnej jest równoznaczny z potwierdzeniem kompetencji kandydata do studiowania w języku angielskim (w przypadku kandydatów, którzy nie legitymują się dokumentem poświadczającym znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie C1).
Pozytywny wynik procedury kwalifikacyjnej jest równoznaczny z potwierdzeniem kompetencji kandydata do studiowania w języku angielskim na ww. kierunku.
Cudzoziemcy z dyplomem zagranicznym spoza UE/EFTA/OECD/nieuznane na podstawie umowy międzynarodowej lub w drodze nostryfikacji
Wymogi dotyczące potwierdzenia znajomości języka angielskiego na poziomie nie niższym niż B2 dostępne są tutaj
Egzamin w części językowej będzie prowadzony w formie indywidualnej rozmowy z kandydatami na platformie ZOOM. Będzie się składał z dwóch części:
1) rozumienie tekstu pisanego o charakterze akademickim,
2) odpowiedzi na pytania związane z tekstem i pogłębiona rozmowa o charakterze akademickim.
Egzamin wstępny w części językowej sprawdza przede wszystkim biegłość językową kandydata na poziomie zaawansowanym (C1), koncentrując się na umiejętnościach czytania ze zrozumieniem, analizy tekstu, formułowania odpowiedzi oraz znajomości zaawansowanego słownictwa i struktur gramatycznych. Oceniane są następujące aspekty:
-
Rozumienie tekstu pisanego i mówionego
Kandydat musi wykazać się głębokim zrozumieniem treści, intencji autora, struktury tekstu oraz słownictwa na poziomie C1, a także umiejętnością analizy tekstu, jego interpretacji, wyciągania i formułowania logicznych wniosków na podstawie przeczytanych treści, rozpoznawania opinii i argumentacji.
Sprawdzana jest umiejętność wyrażania opinii i argumentowania, zdolność formułowania własnych poglądów, uzasadniania ich oraz prowadzenia spójnej argumentacji. Pod uwagę brane są: zakres i precyzja doboru słownictwa, poprawność gramatyczna i stylistyczna, poprawna wymowa i intonacja.
Testowana jest umiejętność posługiwania się bogatym, precyzyjnym i adekwatnym słownictwem akademickim oraz idiomatycznym.
Kandydat powinien wchodzić w interakcję z rozmówcą, wykorzystując szeroki zakres strategii komunikacyjnych i posługiwać się złożonymi strukturami gramatycznymi w sposób naturalny i poprawny, w prowadzeniu płynnej i spontanicznej rozmowy na tematy społeczne, kulturowe, edukacyjne w kontekście akademickim.
Cudzoziemcy (nie dotyczy obywateli UE/EFTA) z dyplomem zagranicznym z UE/EFTA/OECD/uznane na podstawie umowy międzynarodowej lub w drodze nostryfikacji
Wymogi dotyczące potwierdzenia znajomości języka angielskiego na poziomie nie niższym niż B2 dostępne są tutaj
Egzamin w części językowej będzie prowadzony w formie indywidualnej rozmowy z kandydatami na platformie ZOOM. Będzie się składał z dwóch części:
1) rozumienie tekstu pisanego o charakterze akademickim,
2) odpowiedzi na pytania związane z tekstem i pogłębiona rozmowa o charakterze akademickim.
Egzamin wstępny w części językowej sprawdza przede wszystkim biegłość językową kandydata na poziomie zaawansowanym (C1), koncentrując się na umiejętnościach czytania ze zrozumieniem, analizy tekstu, formułowania odpowiedzi oraz znajomości zaawansowanego słownictwa i struktur gramatycznych. Oceniane są następujące aspekty:
-
Rozumienie tekstu pisanego i mówionego
Kandydat musi wykazać się głębokim zrozumieniem treści, intencji autora, struktury tekstu oraz słownictwa na poziomie C1, a także umiejętnością analizy tekstu, jego interpretacji, wyciągania i formułowania logicznych wniosków na podstawie przeczytanych treści, rozpoznawania opinii i argumentacji.
Sprawdzana jest umiejętność wyrażania opinii i argumentowania, zdolność formułowania własnych poglądów, uzasadniania ich oraz prowadzenia spójnej argumentacji. Pod uwagę brane są: zakres i precyzja doboru słownictwa, poprawność gramatyczna i stylistyczna, poprawna wymowa i intonacja.
Testowana jest umiejętność posługiwania się bogatym, precyzyjnym i adekwatnym słownictwem akademickim oraz idiomatycznym.
Kandydat powinien wchodzić w interakcję z rozmówcą, wykorzystując szeroki zakres strategii komunikacyjnych i posługiwać się złożonymi strukturami gramatycznymi w sposób naturalny i poprawny, w prowadzeniu płynnej i spontanicznej rozmowy na tematy społeczne, kulturowe, edukacyjne w kontekście akademickim.
Terminy
Rozmowa kwalifikacyjna: 18 lipca 2025 r., od godz. 9:00 (rozmowa zostanie przeprowadzona zdalnie na platformie Zoom)
Ogłoszenie wyników: 22 lipca 2025 r.
Przyjmowanie dokumentów:
- I termin: 23-25 lipca 2025 r.
- II termin (w przypadku niewypełnienia limitu miejsc w pierwszym terminie): 28-29 lipca 2025 r.
- III termin (w przypadku niewypełnienia limitu miejsc w drugim terminie): 30-31 lipca 2025 r.
- kolejne terminy wyznaczone przez komisję rekrutacyjną, w przypadku niewypełnienia limitu miejsc w poprzednich terminach
Opłaty
Opłata rekrutacyjna (w tym opłaty wnoszone za granicą)
Opłata za wydanie legitymacji studenckiej (ELS)
Studia są płatne - wysokość opłat za studia
Wymagane dokumenty
Lista dokumentów wymaganych do złożenia w formie papierowej w przypadku zakwalifikowania na studia
Dodatkowe informacje
Znajdź nas na mapie: Wydział Pedagogiczny