Graduate Programme in Teaching English to Young Learners, stacjonarne, drugiego stopnia


W mocy od: 9 grudnia 2024

Zasady kwalifikacji

Zasady kwalifikacji dla kandydatów z dyplomem polskim

Próg kwalifikacji: 50 pkt.

Studia przeznaczone są dla osób z tytułem zawodowym licencjata, magistra, inżyniera lub równoważnym.

Kandydaci na studia kwalifikowani są na podstawie wyniku rozmowy kwalifikacyjnej.

Od kandydatów wymagana jest znajomość języka angielskiego na poziomie min. C1.

Pozytywny wynik procedury kwalifikacyjnej jest równoznaczny z potwierdzeniem kompetencji kandydata do studiowania w języku angielskim (w przypadku kandydatów, którzy nie legitymują się dokumentem poświadczającym znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie C1).

Rozmowa kwalifikacyjna prowadzona w języku angielskim na podstawie następujacych źródeł:

1. Cabrera Martirena, C. (n.d.). How young ELLs can learn English and content simultaneously . Edutopia. Retrieved July 1, 2025, from https://www.edutopia.org/ article/how-young-ells-can- learn-english-content- simultaneously

2. Collins, M. (2024, June 18). Supporting English learners in science classes . Edutopia. https:// www.edutopia.org/article/ supporting-english-learners- science-classes

3. Dweck, C. (2014, November). The power of believing that you can improve [Video]. TED Conferences. https://www. youtube.com/watch?v=_ X0mgOOSpLU

4. Prabhu, N. S. (2019). Foreword: On the value of shared experiences. In A. Maley (Ed.), Developing expertise through experience (pp. i–ii) [PDF]. British Council. https://www. teachingenglish.org.uk/sites/ teacheng/files/K033_ Developing_Expertise_ Experience_Web_0.pdf

5. Robinson, K. (2006, February). Do schools kill creativity? [Video]. TED Conferences. https://www.ted. com/talks/ken_robinson_says_ schools_kill_creativity

Rozmowa kwalifikacyjna ma na celu ocenę stopnia przygotowania kandydata do podjęcia studiów na kierunku Graduate Programme of Teaching English to Young Learners. Pytania wstępne dotyczą zainteresowań kandydatki/kandydata zawodem nauczyciela języka, wcześniejszych doświadczeń związanych z pracą z dziećmi oraz rozwojem zawodowym. Podczas rozmowy oceniana jest ogólna znajomość tematyki edukacyjnej obecnej w przestrzeni publicznej, umiejętność komunikacji w zakresie języka akademickiego oraz umiejętności argumentacji w języku angielskim. W tym celu kandydaci będą proszeni o gruntowne zapoznanie się z czterema podanymi źródłami, które będą punktem wyjścia do rozmowy kwalifikacyjnej. W przypadku studentów przebywających za granicą istnieje możliwość przeprowadzenia rozmowy za pośrednictwem platformy internetowej.

Przykładowe pytania:

Maksymalna liczba punktów: 100.

Próg kwalifikacji: 50 punktów.

 

Zasady kwalifikacji dla kandydatów z dyplomem zagranicznym

Rozmowa kwalifikacyjna prowadzona w języku angielskim dotycząca znajomości czterech lektur, których tytuły zostaną podane w terminie późniejszym.
Obowiązują takie same zasady, jak w przypadku kandydatów z dyplomem uzyskanym w Polsce.

 Zasady kwalifikacji dla cudzoziemców z dyplomem zagranicznym spoza UE/EFTA/OECD/nieuznane na podstawie umowy międzynarodowej lub w drodze nostryfikacji [więcej]

Obowiązują takie same zasady, jak w przypadku kandydatów z dyplomem uzyskanym w Polsce.

 

Sprawdzenie kompetencji kandydatów do studiowania w języku angielskim

Pozytywny wynik procedury kwalifikacyjnej jest równoznaczny z potwierdzeniem kompetencji kandydata do studiowania w języku angielskim (w przypadku kandydatów, którzy nie legitymują się dokumentem poświadczającym znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie C1).

Pozytywny wynik procedury kwalifikacyjnej jest równoznaczny z potwierdzeniem kompetencji kandydata do studiowania w języku angielskim na ww. kierunku.

Cudzoziemcy z dyplomem zagranicznym spoza UE/EFTA/OECD/nieuznane na podstawie umowy międzynarodowej lub w drodze nostryfikacji

Wymogi dotyczące potwierdzenia znajomości języka angielskiego na poziomie nie niższym niż B2 dostępne są tutaj

Egzamin w części językowej będzie prowadzony w formie indywidualnej rozmowy z kandydatami na platformie ZOOM. Będzie się składał z dwóch części:

1) rozumienie tekstu pisanego o charakterze akademickim,

2) odpowiedzi na pytania związane z tekstem i pogłębiona rozmowa o charakterze akademickim.

Egzamin wstępny w części językowej sprawdza przede wszystkim biegłość językową kandydata na poziomie zaawansowanym (C1), koncentrując się na umiejętnościach czytania ze zrozumieniem, analizy tekstu, formułowania odpowiedzi oraz znajomości zaawansowanego słownictwa i struktur gramatycznych. Oceniane są następujące aspekty:

  1. Rozumienie tekstu pisanego i mówionego
    Kandydat musi wykazać się głębokim zrozumieniem treści, intencji autora, struktury tekstu oraz słownictwa na poziomie C1, a także umiejętnością analizy tekstu, jego interpretacji, wyciągania i formułowania logicznych wniosków na podstawie przeczytanych treści, rozpoznawania opinii i argumentacji.

       2.Reagowanie językowe
          Sprawdzana jest umiejętność wyrażania opinii i argumentowania, zdolność formułowania własnych poglądów, uzasadniania ich oraz prowadzenia spójnej argumentacji.              Pod uwagę brane są: zakres i precyzja doboru słownictwa, poprawność gramatyczna i stylistyczna, poprawna wymowa i intonacja.
          Testowana jest umiejętność posługiwania się bogatym, precyzyjnym i adekwatnym słownictwem akademickim oraz idiomatycznym.
          Kandydat powinien wchodzić w interakcję z rozmówcą, wykorzystując szeroki zakres strategii komunikacyjnych i posługiwać się złożonymi strukturami gramatycznymi w            sposób naturalny i poprawny, w prowadzeniu płynnej i spontanicznej rozmowy na tematy społeczne, kulturowe, edukacyjne w kontekście akademickim.
 
Termin: 18 lipca 2025 r., od godz. 9:00 (rozmowa zostanie przeprowadzona zdalnie na platformie Zoom)
 

Cudzoziemcy (nie dotyczy obywateli UE/EFTA) z dyplomem zagranicznym z UE/EFTA/OECD/uznane na podstawie umowy międzynarodowej lub w drodze nostryfikacji

Wymogi dotyczące potwierdzenia znajomości języka angielskiego na poziomie nie niższym niż B2 dostępne są tutaj 

Egzamin w części językowej będzie prowadzony w formie indywidualnej rozmowy z kandydatami na platformie ZOOM. Będzie się składał z dwóch części:

1) rozumienie tekstu pisanego o charakterze akademickim,

2) odpowiedzi na pytania związane z tekstem i pogłębiona rozmowa o charakterze akademickim.

Egzamin wstępny w części językowej sprawdza przede wszystkim biegłość językową kandydata na poziomie zaawansowanym (C1), koncentrując się na umiejętnościach czytania ze zrozumieniem, analizy tekstu, formułowania odpowiedzi oraz znajomości zaawansowanego słownictwa i struktur gramatycznych. Oceniane są następujące aspekty:

  1. Rozumienie tekstu pisanego i mówionego
    Kandydat musi wykazać się głębokim zrozumieniem treści, intencji autora, struktury tekstu oraz słownictwa na poziomie C1, a także umiejętnością analizy tekstu, jego interpretacji, wyciągania i formułowania logicznych wniosków na podstawie przeczytanych treści, rozpoznawania opinii i argumentacji.

       2.Reagowanie językowe
          Sprawdzana jest umiejętność wyrażania opinii i argumentowania, zdolność formułowania własnych poglądów, uzasadniania ich oraz prowadzenia spójnej argumentacji.              Pod uwagę brane są: zakres i precyzja doboru słownictwa, poprawność gramatyczna i stylistyczna, poprawna wymowa i intonacja.
          Testowana jest umiejętność posługiwania się bogatym, precyzyjnym i adekwatnym słownictwem akademickim oraz idiomatycznym.
          Kandydat powinien wchodzić w interakcję z rozmówcą, wykorzystując szeroki zakres strategii komunikacyjnych i posługiwać się złożonymi strukturami gramatycznymi w            sposób naturalny i poprawny, w prowadzeniu płynnej i spontanicznej rozmowy na tematy społeczne, kulturowe, edukacyjne w kontekście akademickim.
 
Termin: 18 lipca 2025 r., od godz. 9:00 (rozmowa zostanie przeprowadzona zdalnie na platformie Zoom)


Terminy

Rozmowa kwalifikacyjna: 18 lipca 2025 r., od godz. 9:00 (rozmowa zostanie przeprowadzona zdalnie na platformie Zoom)

Ogłoszenie wyników: 22 lipca 2025 r.

Przyjmowanie dokumentów: 

 

Opłaty

Opłata rekrutacyjna (w tym opłaty wnoszone za granicą)

Opłata za wydanie legitymacji studenckiej (ELS)

Studia są płatne - wysokość opłat za studia

 

Wymagane dokumenty

Lista dokumentów wymaganych do złożenia w formie papierowej w przypadku zakwalifikowania na studia

 

Dodatkowe informacje

Znajdź nas na mapie: Wydział Pedagogiczny