Kod | SP-DM-SPKK |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Kierunek studiów | Dziennikarstwo , Zarządzanie |
Forma studiów | Niestacjonarne |
Poziom kształcenia | Podyplomowe |
Języki wykładowe | polski |
Minimalna liczba studentów | 15 |
Limit miejsc | 50 |
Czas trwania | 2 semestry |
Adres komisji rekrutacyjnej | ul. Bednarska 2/4 00-310 Warszawa pokój 20a lub 0.38 tel. 0 22 55-20-285 |
Godziny otwarcia sekretariatu | W czasie rekrutacji: poniedziałki i wtorki 12.00-15.00 środy i czwartki 9.00-12.00 |
Adres WWW | http://www.wdib.uw.edu.pl |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Opis Studiów
Komunikacja korporacyjna czyli …
Zarządzanie dzisiejszą komunikacją przypomina pracę dyrygenta, który z różnych sekcji instrumentalnych orkiestry potrafi wydobyć to co najlepsze. Choć każdy muzyk gra co innego, jednak widownia odbiera jeden spójny i melodyjny przekaz. Takie jest też zadanie komunikacji korporacyjnej, która integruje w sobie wiele form komunikacji łącząc je w jeden przekaz i zarządzając jego elementami. Ćwiczenie na tych „instrumentach”, umiejętność ich powiązania i możliwościach wykorzystania zarówno w biznesie, jak i w instytucjach czy jednostkach samorządowych oraz innych organizacjach, to właśnie program naszych rocznych studiów podyplomowych.
Cele studiów
- Pokazać pewną Big Idea, główną koncepcję budowy i przekazu marki, bo w dużej mierze o markach będziemy tu mówić.
- Zainspirować Was do działań i pracy w komunikacji i pokazać jak jest to szeroki obszar, gdzie pracę mogą znaleźć osoby o różnej wiedzy, umiejętnościach, cenach psychicznych i behawioralnych.
- Przybliżyć różnorodność aspektów komunikacji marki, public relations, kampanii reklamowych, sponsoringowych, etc., i zaprezentować przekrój wszystkich dyscyplin komunikacji korporacyjnej.
- Pokazać nie tylko, jak w organizacji tym zarządzać, co mówić, co komunikować, ale też jak przekazywać informacje i idee, do kogo i kiedy.
- Zaprezentować dlaczego ważne są pewne mniej widoczne procesy czy spoiwa, które później przekładają się nie tylko na efektywność działania organizacji, ale też jej skuteczną komunikację.
- Pokazać różnorodność narzędzi komunikacyjnych, operacyjnych, zarządzania i ewaluacji.
- Pokazać case studies – tych marek, które komunikują dobrze i czasem tych, … co robią źle. To zostaje w głowie i nie ma potrzeby „odkrywać po raz drugi koła”, skoro zrobili to inni, a ta wiedza zostaje długo i potrafi zainspirować.
- Umożliwić wzajemnie się poznanie i wymianę doświadczeń – o ile nie pokrzyżuje planów żadna pandemia ... ale i tu co pokazują nasze doświadczenia z roku 2020/2021 da się coś zrobić.
Do kogo adresujemy studia - profil studenta
Adresujemy je do tych, którzy rozumieją potrzebę komunikacji w dzisiejszym świecie nie tylko biznesu, ale każdej organizacji funkcjonującej w XXI wieku. W szczególności do zainteresowanych nabyciem praktycznej i najnowszej wiedzy z zakresu kompleksowej komunikacji organizacji z jej otoczeniem i wszystkimi grupami odbiorców.
Kierujemy je do tych wszystkich, którzy chcą nabyć nowych kompetencji, być może zmienić swoją drogę zawodową lub rozpocząć ją w innym obszarze niż planowali kiedyś.
Zapraszamy tych, którzy chcą zdobyć kompetencje komunikacyjne użyteczne w public relations, sponsoringu, CSR, reklamie, budowie i zarządzaniu marką oraz do managerów i pracowników:
- departamentów komunikacji korporacyjnej, działów zarządzania marką
- komórek PR w korporacjach, instytucjach i organizacjach
- działów sponsoringowych oraz organizacji zajmujących się sponsoringiem
- agencji PR i agencji sponsoringowych
- stowarzyszeń i instytucji
- działów komunikacji, informacji i promocji jednostek budżetowych zarówno centralnych, jak i samorządowych.
Powyższa lista to jednak początek profilu studentów, a nie jego koniec. Komunikacja jest kluczowa niemal w każdym obszarze, a elementy stanowiące podstawę programu są niezbędne w każdej organizacji.
Na jakich "instrumentach gramy?" - program studiów
Tematyka studiów obejmuje kluczowe obszary komunikacyjne z punktu widzenia marki, koncentrując się na najważniejszych i najnowszych dziś trendach. Głównymi filarami są zajęcia poświęcone różnym aspektom public relations, budowie i zarządzania marką, strategii reklamy czy CSR i sponsoringowi. Wyodrębniona została tematyka nowych mediów opartych o komunikację internetową, szczególnie w zakresie wykorzystania w praktyce mediów społecznościowych.
Program studiów:
- Komunikacja korporacyjna.
- Corporate identity.
- Budowa, zarządzanie i komunikacja marki.
- Public relations.
- Media relations.
- PR w social media.
- Prezentacje i wystąpienia publiczne/techniki wystąpień telewizyjnych.
- Komunikacja wewnętrzna i employer branding.
- Komunikacja sponsoringowa.
- Strategia reklamy i promocji.
- CSR.
- Badania efektywności.
- Zarządzanie w PR.
- Public affairs i lobbing.
- Zarządzanie i komunikacja w sytuacjach kryzysowych.
Kto prowadzi zajęcia, czyli ... zarządzanie różnorodnością
- Mamy tu ciekawy mix osobowy, ale też różnych doświadczeń i podejścia do poszczególnych aspektów komunikacji.
- Większość wykładowców to doświadczeni praktycy, którzy na bieżąco obsługują ten rynek w agencjach reklamowych, agencjach public relations, korporacjach.
- Ten mix osobowy to zarówno praktycy (managerowie lub właściciele firm), którzy sporadycznie zajmują się wykładaniem na uczelni, jak i praktycy, którzy znaczną lub większą część czasu poświęcają dziś na pracę naukową.
- Tak ja różne są doświadczenia osób, które tu wykładają, tak często różne jest podejście do pewnych zagadnień, inne układanie pewnych aspektów komunikacji - nie to, że zaprzeczających sobie, ale uzupełniających wiedzę, zwracających uwagę na inne aspekty i pokazujących, że w komunikacji nie ma tylko jednej słusznej drogi.
- Różnorodność podejść i ocen to odpowiedź na niejednorodność rynku, to konieczność zarządzania różnorodnością na różnych etapach komunikacji, która w dzisiejszym świecie zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.
Jak wygląda rok akademicki
- Całość programu to 200 godzin dydaktycznych czyli 45 minutowych.
- Jest dziesięć zjazdów sobotnio-niedzielnych, po pięć w każdym semestrze. Planowo wygląda to następująco: - W soboty zwykle zaczynamy o 9.00 i kończymy maraton zajęć o 19.30.- Niedziela to zajęcia od 9.00 do 15.45.
- Zaczynamy co roku w listopadzie, a koniec planowany jest w maju.
- Co do zasady, studia odbywają się stacjonarnie w Warszawie na Wydziale Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii.
Rekrutacja
O przyjęciu na Studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Zasady rekrutacji
W postępowaniu kwalifikacyjnym może wziąć udział osoba, która:- posiada kwalifikację pełną co najmniej na poziomie 6 PRK uzyskaną w systemie szkolnictwa wyższego i nauki;
- zarejestrowała się w systemie IRK;
- wniosła opłatę rekrutacyjną w wysokości 85 zł.
Wymagane dokumenty
Kandydat obowiązany jest złożyć poniższe dokumenty:
- podpisane podanie o przyjęcie na studia – generowane z systemu IRK;
- odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych celem sporządzenia jego kopii i poświadczenia jej zgodności z oryginałem, bądź poświadczona notarialnie kopia.
Dokumenty należy złożyć osobiście lub korespondencyjnie (przesłane ksero dyplomu powinno być poświadczone za zgodność z oryginałem) na adres - decyduje data wpływu do jednostki:
Studia podyplomowe Komunikacja Korporacyjna
Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Uniwersytet Warszawski
ul. Bednarska 2/4 pokój 0.38
00-310 Warszawa
UWAGA: od dnia 1 września 2024 r. dokumenty należy przesyłać na adres:
studia podyplomowe Bibliotekoznawstwo
Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW
ul. Dobra 55
00-312 Warszawa
Terminy
Termin rejestracji w systemie IRK: 05.10.2024 r. - 04.11.2024 r.
Termin wniesienia opłaty rekrutacyjnej: do 05.11.2024 r.
Termin ogłoszenia wyników: 09.11.2024 r.
Przyjmowanie dokumentów: 05.10.2024 r. - 08.11.2024 r.
Czesne
5 800 zł płatność jednorazowa do 26.11.2024 r.
5 800 zł płatność w II ratach:
- I rata 2900 zł płatna do 26.11.2024 r.
- II rata 2900 zł płatna do 11.03.2025 r.
5 800 zł płatność w IV ratach:
- I rata 1 450 zł płatna do 26.11.2024 r.
- II rata 1 450 zł płatna do 10.01.2025 r.
- III rata 1 450 zł płatna do 11.03.2025 r.
- IV rata 1 450 zł płatna do 10.04.2025 r.