• zaloguj się
  • utwórz konto

Przeniesienia z innych uczelni na studia I i II stopnia oraz jednolite studia magisterskie 2024/2025

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, niestacjonarne (zaoczne), jednolite magisterskie

Szczegóły
Kod NZJ-PPW
Jednostka organizacyjna Wydział Pedagogiczny
Kierunek studiów Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Forma studiów Niestacjonarne (zaoczne)
Poziom kształcenia Jednolite magisterskie
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Limit miejsc 5
Czas trwania 5 lat
Adres komisji rekrutacyjnej rekrutacja.pedagog@uw.edu.pl
tel. (22) 55-30-848
Adres WWW https://www.pedagog.uw.edu.pl/
Wymagany dokument
  • Matura lub dokument równoważny
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Minione tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (06.06.2024 00:00 – 10.09.2024 23:59)
  • Dziedzina nauk społecznych; dyscyplina: Pedagogika

Charakterystyka programu

Utworzenie 5-letniego, jednolitego kierunku studiów: pedagogika specjalna jest efektem wprowadzenia w Ustawie 2.0 obowiązku kształcenia nauczycieli/pedagogów specjalnych w takim trybie. Zapis ten pozwala kształcić nauczycieli na wysokim poziomie z uwzględnieniem potrzeb współczesnego społeczeństwa i współczesnej edukacji. Wysoka jakość kształcenia specjalnego umożliwia rozwój potencjału dzieci z niepełnosprawnościami, ich lepsze przygotowanie do wyzwań współczesności, wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi także ze środowisk defaworyzowanych oraz efektywne ich przygotowanie ich do społecznej integracji w kolejnych etapach edukacji. Program jest zgodny z wymaganiami kierunkowymi kształcenia pedagogów, standardami kształcenia nauczycieli i Polskimi Ramami Kwalifikacji dla nauk społecznych oraz spełnia oczekiwania pracodawców. W konstrukcji programu uwzględnione zostały aktualne i perspektywiczne potrzeby gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa, które są zgodne z wskazanymi przez Partnership for 21st Century Skills oraz National Council for Social Studies.

Program studiów ma charakter modułowy i zakłada ścisły związek przygotowania teoretycznego i praktycznego do pracy pedagogicznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Zajęcia dydaktyczne odbywają się w budynku Wydziału (ul. Mokotowska 16/20) w soboty i niedziele (zjazdy odbywają się najczęściej co dwa tygodnie).

Praktyki studenckie organizowane są w placówkach na terenie Warszawy i pod opieką pracownika naukowo-dydaktycznego. W sytuacjach indywidualnych praktyki można zrealizować w miejscu swojego zamieszkania w kontakcie z opiekunem z Wydziału.

Wszystkie informacje dotyczące programu studiów znajdują się na stronie internetowej Wydziału Pedagogicznego.

Sylwetka absolwenta

Absolwenci są przygotowani do wykonywania zawodu nauczyciela przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej, pedagoga szkolnego, nauczyciela świetlicy w trzech obszarach:

  • projektowania i realizowania programu własnego rozwoju zawodowego i osobistego nauczyciela,
  • wspierania rozwoju dzieci i organizowania sytuacji edukacyjno-wychowawczych sprzyjających konstruowaniu przez nie wiedzy i umiejętności w interakcjach społecznych,
  • tworzenia demokratycznej kultury przedszkola i szkoły jako nowoczesnej, autonomicznej wspólnoty, rozwijającej edukacyjne partnerstwo.

Absolwent kierunku Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna jest wyposażony w:

  1. kompetencje osobiste nauczyciela, w tym umiejętności:
  • definiowania zadań, planowania i organizowanie własnego działania z uwzględnieniem czasu na relaks i rozwijanie zainteresowań, nabywanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, wypaleniem zawodowym;
  • współpracy w zespole, podejmowania zadań i wspólnego rozwiązywania problemów, projektowania działań w bliższej i dalszej perspektywie;
  • korzystania literatury naukowej, badawczej, publikowanej także w językach obcych;
  • porozumiewanie się/biegłość w języku ojczystym i angielskim w celu wymiany doświadczeń;
  • wyszukiwania i zarządzania informacją - ocena, selekcja informacji, krytyczna analiza, posługiwanie się zasadami prawnymi i etycznymi dotyczącymi dostępu i przetwarzania informacji;
  • opracowania elektronicznego Portfolio i dokumentowania doświadczeń zawodowych;
  1. kompetencje dydaktyczne i wychowawcze nauczyciela obejmujące:
  • nawiązywanie relacji z dziećmi wspierających ich rozwój zgodnie z indywidualnymi potrzebami;
  • projektowanie i organizowanie procesu uczenia się dzieci z wykorzystaniem nowatorskich metod, form i środków dydaktycznych, rozwiązywanie problemów wychowawczych, organizowanie tutoringu szkolnego;
  • kreatywność i innowacyjność- generowanie oryginalnych pomysłów edukacyjnych, dzielenie się nimi, zaangażowanie w innowacyjne działania, które mogą przynieść wymierny efekt, przedsiębiorczość;
  • elastyczność i gotowość do zmiany w związku z różnymi potrzebami i oczekiwaniami dzieci i otoczenia;
  • myślenie krytyczne i rozwiązywanie problemów wychowawczych i dydaktycznych;
  • poznanie i wykorzystanie różnych narzędzi TIK stosowanych w edukacji i zalecanych do pracy z dziećmi;
  1. kompetencje niezbędne do funkcjonowania w instytucji edukacyjnej jako organizacji społecznej;
  • współpraca z innymi- umiejętność efektywnej pracy w zespołach o różnym składzie osobowym, pełnienie różnych ról, elastyczność, kompromisowość i otwartość na pomaganie innym członkom zespołu, przejmowanie odpowiedzialności za efekt wspólnej pracy;
  • kreowanie środowiska wspólnej aktywności innowacyjnej w obszarze oświaty, tworzenie i wykorzystywanie sieci służących współpracy przy realizacji różnych, innowacyjnych celów zawodowych.

Absolwenci są wyposażeni w kompetencje zawodowe, pozwalające wspomagać rozwój indywidualny i społeczny dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, także do współpracy ze środowiskiem rodzinnym i lokalnym na rzecz dzieci oraz realizowania działań diagnostycznych i terapeutycznych w sytuacjach zakłócających przebieg rozwoju i edukacji.

Ukończenie studiów uprawnia do ubiegania się o przyjęcie do Szkół Doktorskich.

 


Zasady kwalifikacji

Zgoda na podjęcie studiów w trybie przeniesienia jest podejmowana każdorazowo przez Kierownika Jednostki Dydaktycznej Wydziału Pedagogicznego na podstawie indywidualnej analizy osiągniętych wyników kształcenia. Osoby ubiegające się o przyjęcie na studia w trybie przeniesienia po I roku studiów muszą spełnić następujące warunki:

  1. mieć zaliczony co najmniej I rok studiów pierwszego stopnia,
  2. przedstawić wydane przez dziekanat macierzystej jednostki zaświadczenie o wypełnieniu wszystkich obowiązków wynikających z przepisów obowiązujących w tej jednostce (zaliczenie roku, wywiązanie się z płatności za studia).

Osoby ubiegające się o przyjęcie na studia w trybie przeniesienia proszone są o bezpośredni kontakt z dziekanatem i złożenie wymaganych dokumentów do końca trwania rejestracji na kierunek.

W uzasadnionych przypadkach może zostać podjęta decyzja o przyjęciu wniosku o przeniesienie w późniejszym terminie.

 

Sprawdzenie kompetencji kandydatów do studiowania w języku polskim

Kandydaci z maturą zagraniczną, maturą IB lub EB, którzy nie mają na dyplomie wyniku egzaminu z języka polskiego, zobowiązani są dostarczyć honorowany przez Uniwersytet Warszawski dokument poświadczający znajomość języka polskiego.

 

Terminy

Ogłoszenie wyników: 16 września 2024 r.

Przyjmowanie dokumentów: 18-20 września 2024 r.

 

Opłaty

Opłata za wydanie legitymacji studenckiej (ELS)

Studia są płatne - wysokość opłat za studia

 

Wymagane dokumenty

Lista dokumentów wymaganych do złożenia w formie papierowej w przypadku zakwalifikowania na studia

 

Dodatkowe informacje

Koordynator ds. rekrutacji w trybie przeniesienia z innej uczelni: Anna Szewczyk, a.szewczyk@uw.edu.pl, (22) 55-308-21

Znajdź nas na mapie: Wydział Pedagogiczny