Polityka kulturalna i zarządzanie w kulturze, stacjonarne, drugiego stopnia


W mocy od: 16 stycznia 2025

Zasady kwalifikacji

Zasady kwalifikacji

Przeniesienia dokonywane są po zaliczeniu pierwszego roku studiów. Przeniesienia odbywają się jedynie w ramach tego samego kierunku i poziomu kształcenia. Przeniesienia dokonywane są przed rozpoczęciem roku akademickiego.

Kandydat zobowiązany jest załączyć na osobistym koncie rekrutacyjnym w systemie IRK następujące dokumenty:

  1. umotywowany wniosek o przeniesienie z dokładnym adresem do korespondencji;
  2. zaświadczenie z dziekanatu macierzystej jednostki zawierające następujące informacje:
    a) potwierdzenie posiadania przez kandydata praw studenckich,
    b) liczba zaliczonych etapów (semestrów) studiów ze wskazaniem ich kierunku,
    c) średnia wszystkich ocen uzyskanych w trakcie dotychczasowego toku studiów,
    d) poziom i forma odbywanych studiów;
  3. wykaz zaliczonych przedmiotów wraz z sylabusami (nazwa przedmiotu, liczba godzin, oceny, punkty ECTS) potwierdzony przez macierzystą jednostkę z adnotacją o stosowanej w uczelni skali ocen;
  4. podpisane przez dziekana (dyrektora) macierzystej jednostki zaświadczenie, że student wypełnił wszystkie obowiązki wynikające z przepisów obowiązujących w jego macierzystej jednostce (nie zalega z żadnymi zaliczeniami i płatnościami);
  5. dokumenty poświadczające szczególną sytuację życiową kandydata, jeżeli stanowi ona uzasadnienie wniosku o przeniesienie.

Złożenie niekompletnej dokumentacji skutkuje decyzją negatywną.

Decyzja o przeniesieniu w ramach określonego limitu miejsc jest podejmowana na podstawie złożonych kompletnych dokumentów, różnic programowych wynikających z odmienności planów studiów.

Kandydaci są kwalifikowani na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej przeprowadzonej w oparciu o artykuł naukowy, który zostanie podany do wiadomości kandydatów na stronie IRK.

Podczas rozmowy kwalifikacyjnej kandydat może uzyskać maksymalnie 50 punktów w wyniku oceny następujących predyspozycji i umiejętności:

Próg kwalifikacji: 20 pkt.

Kandydat podejmując studia w trybie przeniesienia zobowiązany jest do zaliczenia różnic programowych wynikających z odmienności planów studiów. Liczba tych różnic nie może przekroczyć w skali roku akademickiego 6 egzaminów, zaliczeń na ocenę i zaliczeń. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, gdy u kandydata występuje większa różnica programowa niż 6 przedmiotów, Kierownik Jednostki Dydaktycznej, może podjąć decyzję o przyjęciu kandydata z większą liczbą różnic programowych do zaliczenia.

 

Sprawdzenie kompetencji kandydatów do studiowania w języku polskim

Kandydaci, którzy nie posiadają honorowanego przez UW dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego co najmniej na poziomie B2, muszą uzyskać potwierdzenie znajomości języka w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Pozytywny wynik postępowania kwalifikacyjnego stanowi potwierdzenie posiadania kwalifikacji do studiowania w języku polskim.

 

Terminy

Rozmowa kwalifikacyjna: 22-24 lipca 2025 r.

Ogłoszenie wyników: 28 lipca 2025 r.

Przyjmowanie dokumentów: 29-31 lipca 2025 r.

 

Opłaty

Opłata za wydanie legitymacji studenckiej (ELS)

 

Wymagane dokumenty

Lista dokumentów wymaganych do złożenia w formie papierowej w przypadku zakwalifikowania na studia

 

Dodatkowe informacje

Koordynator ds. rekrutacji w trybie przeniesienia z innej uczelni: 

Znajdź nas na mapie: Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych