Code | SP-PRK-ZA-ZPL |
---|---|
Organizational unit | Faculty of Management |
Field of studies | Management |
Form of studies | Part-time |
Level of education | Postgraduate (post diploma) |
Language(s) of instruction | Polish |
Minimum number of students | 25 |
Admission limit | 50 |
Duration | 2 semesters |
Recruitment committee address | ul. Szturmowa 1/3 02-678 Warszawa tel. 0 22 55 34 181 / 0 22 55 34 032 e-mail: psm@wz.uw.edu.pl |
Office opening hours | Poniedziałek – Piątek w godz. 8.00-16.00 Soboty 9.00-15.00 (w dni zjazdu) Niedziele 9.00-12.00 (w dni zjazdu) |
WWW address | http://www.wz.uw.edu.pl/wydzial/kierunki/podyplomowe/podyplomowe-studia-menedzerskie-w-zakresie-zarzadzanie-procesem-legalizacji-i-zatrudniania-cudzoziemcow-w-polsce/rekrutacja |
Required document | |
Ask a question |
Studia mają na celu dostarczenie słuchaczom kompleksowej wiedzy teoretycznej i praktycznej na temat zgodnego z prawem i teorią zarządzania, sposobu zatrudniania cudzoziemców w Polsce, związanych z tym kwestii kosztowych oraz aktualnych tendencji i wyzwań w sferze migracji zarobkowych w Polsce.
Partnerem merytorycznym studiów jest kancelaria C&C Chakowski & Ciszek.
Kandydaci
Studia dedykowane są przede wszystkim menedżerom i pracownikom działów kadr i legalizacji firm zatrudniających cudzoziemców, pracownikom instytucji publicznych obsługujących pracodawców i cudzoziemców, oraz wszystkim innym osobom, pragnącym zdobyć specjalistyczną wiedzę na temat prawidłowego zatrudniania cudzoziemców w Polsce.
Opis Studiów
Program studiów
|
Nazwy modułów tematycznych i przedmiotów |
Liczba godzin |
Prowadzący |
1. |
Polska w UE – członkostwo w strefie Schengen |
4 |
dr Izabela Florczak |
2. |
Swoboda przepływu osób w ramach UE z uwzględnieniem obywateli krajów trzecich |
4 |
dr Izabela Florczak |
3. |
Rola instytucji rynku pracy w zatrudnianiu cudzoziemców – konwersatorium |
4 |
dr hab. Grażyna Spytek Bandurska |
4. |
Podstawy postępowania administracyjnego |
8 |
dr Andrzej Nałęcz |
5. |
Szczególne postępowanie administracyjne w sprawach cudzoziemskich |
6 |
adw. Piotr Raczak |
6. |
Legalizacja pobytu i zatrudnienia cudzoziemców w Polsce |
12 |
r.pr. Przemysław Ciszek |
7. |
Weryfikacja statusu cudzoziemców |
4 |
r.pr. Przemysław Ciszek |
8. |
Kontrole pracodawców przez Straż Graniczną, ZUS, PIP |
6 |
adw. Piotr Raczak |
9. |
Konsekwencje negatywnych kontroli dla osób fizycznych i prawnych w tym odpowiedzialność członków zarządów |
2 |
adw. Piotr Raczak |
10. |
Zatrudnienie na podstawie umów o pracę i umów cywilnoprawnych |
4 |
dr hab. Andrzej Patulski prof. UW |
11. |
Zatrudnienie zewnętrzne za pośrednictwem APT oraz outsourcing |
4 |
dr Maciej Chakowski |
12. |
Zarządzanie czasem pracy cudzoziemców |
4 |
dr hab. Krzysztof Walczak |
13. |
Przetwarzanie danych osobowych cudzoziemców |
4 |
dr Anna Kamińska |
14. |
Działanie związków zawodowych z udziałem cudzoziemców |
4 |
dr hab. Krzysztof Walczak |
15. |
Wynagradzanie i motywowanie |
8 |
dr hab. Krzysztof Walczak |
16. |
Opodatkowanie dochodów cudzoziemców – zasady ogólne |
8 |
dp Wojciech Garczyński dp Grzegorz Ziomkowski |
17. |
Zasady podlegania pod ubezpieczenia społeczne cudzoziemców |
8 |
prof. dr hab. Gertruda Uścińska/dr Andrzej Szybkie |
18. |
Optymalizacja kosztów zatrudnienia cudzoziemców |
4 |
dp Wojciech Garczyński dp Grzegorz Ziomkowski |
19. |
Wpływ kultury na zarządzanie organizacją |
8 |
dr hab. Agnieszka Postuła |
20. |
Kompetencje kulturowe w zarządzaniu pracownikami zagranicznymi |
16 |
dr hab. Izabella Łęcka dr hab. Tomasz Ochinowski |
21. |
Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji – konwersatorium |
4 |
dr Barbara Godlewska Bujok |
22. |
Delegowanie cudzoziemców legalnie pracujących w Polsce do krajów UE |
8 |
r.pr Katarzyna Ziólkowska |
23. |
Zarządzanie projektami |
8 |
dr Przemysław Dubel |
24. |
Seminarium końcowe |
10 |
|
Łącznie godzin: 152 |
Tryb studiów i częstotliwość zjazdów
Zajęcia będą się prowadzone w trybie zaocznym. Odbywać się w soboty i niedziele (przeciętnie, co dwa - trzy tygodnie).
TERMINY ZJAZDÓW: 1 SEMESTR
15 i 16.X.2022 r.
5 i 6.XI.2022 r.
19 i 20.XI.2022 r.
3 i 4.XII.2022 r.
17 i 18.XII.2022 r.
21 i 22.I.2023 r.
Zaliczenia
Test sprawdzający na zakończenie pierwszego i drugiego semestru oraz praca końcowa napisana pod kierunkiem jednego z wykładowców.
Absolwenci
Absolwent studiów podyplomowych posiada kompleksową wiedzę, umiejętności i kompetencje konieczne do zgodnego z prawem i efektywnego zatrudnienia cudzoziemców, w tym w szczególności:
- posiada pogłębioną wiedzę na temat stosowania przepisów prawa imigracyjnego w praktyce;
- wie jaki jest cel kontroli, jakie ustalenia czynią poszczególne służby, jakie działania może podejmować w ramach procesu kontroli legalności zatrudnienia;
- posiada wiedzę o trybie dalszego postępowania po zakończeniu kontroli oraz możliwych do podjęcia działaniach obronnych;
- wie na jakiej podstawie prawnej można zatrudniać cudzoziemców oraz jakie wiążą się konsekwencje związane z wyborem każdej z tych form zatrudnienia;
- posiada wiedzę w jaki sposób rozliczać daniny publiczne związane z zatrudnieniem cudzoziemców;
- wie na czym polega zarządzanie międzykulturowe i komunikacja międzykulturowa w miejscu pracy oraz wykorzystuje ją do praktyki zarządczej w konkretnej organizacji;
- rozumie zasadę swobody świadczenia usług jako swobody unijnej oraz zna zasady legalizacji pracy i pobytu cudzoziemców delegowanych z innych państw UE.
Rekrutacja
Rekrutacja odbywa się na podstawie kolejności zgłoszeń w systemie IRK. Podstawą do kandydowania jest rejestracja w systemie Internetowej Rejestracji Kandydata (IRK), wypełnienie wymaganych danych oraz dokonanie opłaty rekrutacyjnej w wysokości 85 zł.
· O przyjęcie na Studia mogą ubiegać się absolwenci studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (licencjat, inżynier i magister).
Wymagane dokumenty
Kandydaci składają następujące dokumenty:
- podanie o przyjęcie na studia (generowane z IRK),
- CV (generowane z IRK),
- kserokopia dyplomu (lub odpisu) ukończenia studiów I lub II stopnia oraz oryginał dyplomu (odpisu) do wglądu celem poświadczenia zgodności kopii z oryginałem,1)
- zobowiązanie do ponoszenia kosztów odpłatności (generowane z IRK).
Podanie, zobowiązanie i CV drukuje się bezpośrednio z IRK po uzupełnieniu danych przy zgłoszeniu.
Dokumenty można składać osobiście w sekretariacie Studiów Podyplomowych w budynku Wydziału Zarządzania przy ul. Szturmowej 1/3, pok. C223, 02-678 Warszawa w godzinach pracy sekretariatu lub przesłać pocztą listem poleconym (decyduje data nadania dokumentów w placówce pocztowej).
1) W przypadku, gdy kandydat legitymje się dyplomem ukończenia studiów wyższych uzyskanym za granicą:
- poświadczenie dyplomu ukończenia studiów wyższych w formie legalizacji lub apostille,
- tłumaczenie przysięgłe dyplomu na język polski,
- zaświadczenie o uznaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych wydanego za granicą lub oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia takiego zaświadczenia w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania, ale nie później niż przed rozpoczęciem studiów (w przypadku gdy dyplom ukończenia studiów wyższych podlega obowiązkowi nostryfikacji - zaświadczenie o nostryfikacji dyplomu albo oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia zaświadczenia o nostryfikacji dyplomu w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania).
Terminy
I tura
Rejestracja w systemie IRK: od 15.06.2022 r. do 06.10.2022 r.
Opłata rekrutacyjna: do 07.10.2022 r.
Ogłoszenie wyników: 13.10.2022 r.
Składanie dokumentów: od 13.10.2022 r. do 18.10.2022 r.
II tura
Rejestracja w systemie IRK: od 08.10.2022 r. do 17.10.2022 r.
Opłata rekrutacyjna: do 18.10.2022 r.
Ogłoszenie wyników: 21.10.2022 r.
Składanie dokumentów: od 08.10.2022 r. do 18.10.2022 r.
Czesne
6 600 zł płatność jednorazowa 25.10.2022 r.
6 900 płatność w II ratach
I rata 3 450 zł płatna do 25.10.2022 r.
II rata 3 450 zł płatna do 10.03.2023 r.
7 200 zł płatność w VIII ratach:
raty I - VIII 900 zł każda płatna do 10 każdego miesiąca (od października 2022 r. do maja 2023 r.)