Code | SP-ZA-AIK |
---|---|
Organizational unit | Faculty of Management |
Field of studies | Management |
Form of studies | Part-time |
Level of education | Postgraduate (post diploma) |
Language(s) of instruction | Polish |
Minimum number of students | 25 |
Admission limit | 50 |
Duration | 2 semesters |
Recruitment committee address | ul. Szturmowa 1/3, 02-678 Warszawa tel. 0 22 55 34 181/0 22 55 34 032 e-mail: psm@wz.uw.edu.pl |
Office opening hours | Poniedziałek – Piątek w godz. 8.00-16.00 Soboty 9.00-15.00 (w dni zjazdu) Niedziele 9.00-12.00 (w dni zjazdu) |
WWW address | http://www.wz.uw.edu.pl/wydzial/kierunki/podyplomowe/podyplomowe-studia-menedzerskie-w-zakresie-audyt-i-kontrola-wewnetrzna/rekrutacja |
Required document | |
Ask a question |
Na mocy art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, osoby kończące oferowane przez Wydział Zarządzania UW studia podyplomowe i legitymujące się dwuletnią praktyką w zakresie audytu wewnętrznego, mogą zostać zatrudnione na stanowiskach audytorów wewnętrznych w jednostkach sektora finansów publicznych.
Podstawowym celem studiów jest przekazanie wiedzy i nauczenie konkretnych umiejętności z zakresu kontroli wewnętrznej, kontroli zarządczej i audytu wewnętrznego, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem. Zadaniem nadrzędnym jest przygotowanie uczestników do pełnienia funkcji audytora wewnętrznego, zarówno w jednostkach sektora finansów publicznych, jak i w jednostkach prywatnych. Ponadto uczestnicy studiów uzyskują kompendium wiedzy pozwalającej na pełnienie funkcji kontrolerów wewnętrznych. Słuchacze mają szansę pozyskać wiedzę i umiejętności w zakresie metodyki przeprowadzania audytu wewnętrznego i kontroli zarządczej, standardów audytu, w tym standardów IIA oraz INTOSAI, zarządzania komórką audytu wewnętrznego i szacowania ryzyka organizacji oraz przeprowadzania kontroli wewnętrznej i zewnętrznej. W ramach zajęć poruszane są także zagadnienia związane z audytem śledczym oraz audytem realizowanym w ramach struktur unijnych.
Kandydaci
Studia są przeznaczone dla wszystkich osób zatrudnionych lub planujących pracę w komórkach audytu wewnętrznego, zwłaszcza w jednostkach zaliczanych do sektora finansów publicznych. Studia są też rekomendowane osobom, które pełnią lub mają zamiar pełnić w przyszłości funkcje kontrolne w innych podmiotach, niezaliczanych do sektora finansów publicznych.
Opis Studiów
Program studiów
Program studiów obejmuje 188 godzin.
|
Nazwy modułów tematycznych i przedmiotów |
Liczba godzin |
Prowadzący |
1. |
Audyt i kontrola wewnętrzna |
56 |
mgr Marcin Dobruk, mgr Tadeusz Mojsa |
2. |
Kontrola zarządcza i zarządzanie ryzykiem |
24 |
mgr Tadeusz Mojsa |
3. |
Elementy prawa pracy |
12 |
dr hab. Andrzej Patulski |
4. |
Finanse publiczne |
24 |
doc. dr Piotr Sokół dr Katarzyna Trzpioła |
5. |
Fundusze Unijne |
12 |
dr hab. inż. Przemysław Dubel |
6. |
Postępowanie administracyjne. Prawo zamówień publicznych |
15 |
dr Andrzej Nałęcz prof. dr hab. Igor Postuła |
7. |
Rachunkowość i sprawozdawczość jednostek gospodarczych |
24 |
Dr Małgorzata Winter |
8. |
Doskonalenie umiejętności audytora |
12 |
Osoby ww lub inny specjalista, praktyk w zależności od aktualnego zapotrzebowania |
9. |
Seminarium dyplomowe |
9 |
|
Łącznie godzin: 188 |
Wykładowcy
Zajęcia prowadzone przez Wykładowców i praktyków związanych z Wydziałem Zarządzania UW. Są to biegli rewidenci, audytorzy wewnętrzni, osoby posiadające doświadczenie praktyczne związane z prezentowanymi w czasie studiów zagadnieniami. Do grona wykładowców należą m.in. dr Michał Ambroziak, mgr Marcin Dobruk, dr hab. inż. Przemysław Dubel, mgr Tadeusz Mojsa, dr Andrzej Nałęcz, dr hab. Andrzej Patulski, doc. dr Piotr Sokół, dr Katarzyna Trzpioła, dr Małgorzata Winter.
Tryb studiów i częstotliwość zjazdów
Tryb studiów niestacjonarny, Zjazdy odbywają się przeciętnie, co dwa tygodnie w trybie sobota-niedziela.
TERMINY ZJAZDÓW: 1 SEMESTR
22 i 23.X.2022 r.
12 i 13.XI.2022 r.
26 i 27.XI.2022 r.
10 i 11.XII.2022 r.
14 i 15.I.2023 r.
28 i 29.I.2023 r.
Zaliczenia
Przedmioty są zaliczane na podstawie aktywności słuchaczy i uczestniczenia przez nich w warsztatach i ćwiczeniach realizowanych w czasie zajęć, zaliczenie studiów w oparciu o pracę dyplomową o charakterze praktycznym przygotowaną pod kierunkiem wybranego promotora.
Absolwenci
Absolwent studiów potrafi samodzielnie prowadzić komórkę audytu wewnętrznego. Umie przygotować roczny plan audytu, zrealizować go i sformułować wnioski z przeprowadzonej pracy w postaci sprawozdania. Absolwent identyfikuje zagrożenia związane z realizacją procesów gromadzenia i wydatkowania środków publicznych i wskazać na sposoby uniknięcia tych zagrożeń. Zna i potrafi zaimplementować narzędzia audytu i kontroli zarządczej w jednostkach niepublicznych. Potrafi realizować zadania kontrolera wewnętrznego.
Absolwent:
- zna podstawowe regulacje prawne odnoszące się do audytu wewnętrznego, kontroli zarządczej oraz kontroli wewnętrznej;
- wie, na czym polega istota, znaczenie i rola audytu wewnętrznego oraz kontroli w jednostkach sektora finansów publicznych a także w pozostałych podmiotach;
- zna standardy audytu wewnętrznego;
- zna metody przeprowadzania audytu oraz kontroli;
- zna metody szacowania ryzyka i jego zarządzaniem;
- zna wymogi stawiane audytowi sprawozdań finansowych i funduszy unijnych;
- wie, jakie narzędzia statystyczne znajdują zastosowanie w pracy audytora;
- wie, jakie są najczęściej popełniane przestępstwa gospodarcze;
- wie, jakie wymogi stawiane są ewidencji księgowej i zna jej znaczenie dla audytora oraz kontrolera wewnętrznego;
- zna wymogi formalne stawiane audytorom i oczekiwane postawy etyczne audytora;
- rozumie znaczenie audytu wewnętrznego i kontroli zarządczej dla prawidłowego funkcjonowania państwa;
- potrafi zarządzać komórką audytu wewnętrznego;
- umie określić miejsce, rolę i zadania komitetu audytu w jednostkach zaufania publicznego;
- umie ustalić wymogi prawne dla audytowanego obszaru;
- potrafi określić ryzyko dla danego zadania audytowego;
- potrafi opracować plan audytu dla dowolnego obszaru działalności jednostki gospodarczej;
- potrafi przeprowadzić analizę finansową (sprawozdań finansowych) ukierunkowaną na wykrycie manipulacji księgowych;
- umie ocenić wiarygodność sprawozdania finansowego, poprzez ocenę „jakości wyniku finansowego”;
- potrafi przeprowadzić wstępny audyt środków unijnych;
- umie określić wymogi stawiane danej jednostce gospodarczej jako podatnikowi, płatnikowi oraz w zakresie innych rozliczeń o charakterze publiczno-prawnym;
- umie dokonać oceny formalnej i merytorycznej prawidłowości przeprowadzenia przetargu w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych;
- potrafi wykorzystać proste narzędzia statystyczne dla celów audytu;
- zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego doszkalania się;
- potrafi przekonać innych do znaczenia audytu wewnętrznego i kontroli wewnętrznej;
- potrafi pracować w zespole, a także kierować pracą innych;
- inspiruje otoczenie do praktycznej implementacji standardów audytu;
- swoją postawą potwierdza wysoki poziom merytoryczny i etyczny.
Rekrutacja
Rekrutacja odbywa się na podstawie kolejności zgłoszeń w systemie IRK. Podstawą do kandydowania jest rejestracja w systemie Internetowej Rejestr Kandydata (IRK), wypełnienie wymaganych danych oraz dokonanie opłaty rekrutacyjnej w wysokości 85 zł.
O przyjęcie na Studia mogą ubiegać się absolwenci studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (licencjat, inżynier i magister).
Wymagane dokumenty
Kandydaci składają następujące dokumenty:
- podanie o przyjęcie na studia (generowane z IRK),
- CV (generowane z IRK),
- kserokopia dyplomu (lub odpisu) ukończenia studiów I lub II stopnia oraz oryginał dyplomu (odpisu) do wglądu celem poświadczenia zgodności kopii z oryginałem,1)
- zobowiązanie do ponoszenia kosztów odpłatności (generowane z IRK).
Podanie, zobowiązanie i CV drukuje się bezpośrednio z IRK po uzupełnieniu danych przy zgłoszeniu.
Dokumenty można składać osobiście w sekretariacie Studiów Podyplomowych w budynku Wydziału Zarządzania przy ul. Szturmowej 1/3, pok. C223, 02-678 Warszawa w godzinach pracy sekretariatu lub przesłać pocztą listem poleconym (decyduje data nadania dokumentów w placówce pocztowej).
1) W przypadku, gdy kandydat legitymje się dyplomem ukończenia studiów wyższychuzyskanym za granicą:
- poświadczenie dyplomu ukończenia studiów wyższych w formie legalizacji lub apostille,
- tłumaczenie przysięgłe dyplomu na język polski,
- zaświadczenie o uznaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych wydanego za granicą lub oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia takiego zaświadczenia w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania, ale nie później niż przed rozpoczęciem studiów (w przypadku gdy dyplom ukończenia studiów wyższych podlega obowiązkowi nostryfikacji - zaświadczenie o nostryfikacji dyplomu albo oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia zaświadczenia o nostryfikacji dyplomu w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania).
Terminy
I tura
Rejestracja w systemie IRK: od 15.06.2022 r. do 06.10.2022 r.
Opłata rekrutacyjna: do 07.10.2022 r.
Ogłoszenie wyników: 13.10.2022 r.
Składanie dokumentów: od 13.10.2022 r. do 23.10.2022 r.
II tura
Rejestracja w systemie IRK: od 08.10.2022 r. do 17.10.2022 r.
Opłata rekrutacyjna: do 18.10.2022 r.
Ogłoszenie wyników: 21.10.2022 r.
Składanie dokumentów: od 08.10.2022 r. do 18.10.2022 r.
Czesne
6 600 zł płatność jednorazowa 25.10.2022 r.
6 900 płatność w II ratach
I rata 3 450 zł płatna do 25.10.2022 r.
II rata 3 450 zł płatna do 10.03.2023 r.
7 200 zł płatność w VIII ratach:
raty I - VIII 900 zł każda płatna do 10 każdego miesiąca (od października 2022 r. do maja 2023 r.)