Code | SP-ZA-MPF |
---|---|
Organizational unit | Faculty of Management |
Field of studies | Management |
Form of studies | Part-time |
Level of education | Postgraduate (post diploma) |
Language(s) of instruction | Polish |
Minimum number of students | 25 |
Admission limit | 50 |
Duration | 2 semesters |
Recruitment committee address | ul. Szturmowa 1/3, 02-678 Warszawa tel. 0 22 55 34 181/ 0 22 55 34 032 e-mail: psm@wz.uw.edu.pl |
Office opening hours | Poniedziałek – Piątek w godz. 8.00-16.00 Soboty 9.00-15.00 (w dni zjazdu) Niedziele 9.00-12.00 (w dni zjazdu) |
WWW address | http://www.wz.uw.edu.pl/wydzial/kierunki/podyplomowe/podyplomowe-studia-menedzerskie-w-zakresie-marketingu-produktow-farmaceutycznych/rekrutacja |
Required document | |
Ask a question |
Celem programu jest dostarczenie słuchaczom wiedzy na najwyższym poziomie merytorycznym, zgodnej z realiami polskiego rynku z zakresu Marketingu Produktów Farmaceutycznych, która stanowi podstawę do rozwoju umiejętności osób odpowiedzialnych za decyzje marketingowe w przedsiębiorstwach farmaceutycznych.
Podczas zajęć omawiane będą aktualne zagadnienia, związane z prowadzeniem biznesu w obszarze rynku farmaceutycznego, jednego z ważniejszych sektorów polskiej gospodarki (tj. producenci produktów farmaceutycznych, hurtownie, apteki, placówki medyczne i kosmetyczne). Treści zajęć, związane z planowaniem i zarządzaniem marketingowym (tj.: analiza otoczenia marketingowego, planowanie działań produktowych, promocyjnych, dystrybucyjnych oraz cenowych, budżetowanie), z badaniami marketingowymi i klinicznymi leków, z polityką zakupową na rynku farmaceutycznym, z farmakoekonomiką, z innowacjami w przemyśle farmaceutycznym, z zarządzaniem służbami sprzedażowymi w branży farmaceutycznej, PR-em i E-Marketingiem oraz budowaniem marki w branży farmaceutycznej, stanowić będzie solidny fundament w rozwoju kwalifikacji i kompetencji każdego uczestnika zajęć.
Kandydaci
Osoby zainteresowane Rynkiem Farmaceutycznym, chcące prowadzić działalność w obszarze producenta, hurtownika, apteki lub placówek medycznych, Pracownicy działów marketingu i sprzedaży, a w szczególności - Product Menedżerowie, Kierownicy Sprzedaży, Dyrektorzy Marketingu Hurtowni Farmaceutycznych, Farmaceuci, Właściciele firm, Pracownicy Klinik Medycznych, Pracownicy urzędów państwowych z obszaru branży farmaceutycznej oraz osoby planujące karierę zawodową w wymienionych obszarach.
Opis Studiów
W trakcie studiów będą wykorzystywane różne metody nauczania: wykłady, ćwiczenia przy komputerach, dyskusje grupowe, studia przypadków, debaty, spotkania z gośćmi i praca w grupach. Otrzymane świadectwo ukończenia Studiów Podyplomowych, świadectwo ugruntowanej i solidnej wiedzy stanie się gwarancją przewagi konkurencyjnej na rynku pracy oraz możliwością ubiegania się o pracę w najlepszych i największych firmach farmaceutycznych na polskim rynku produktów farmaceutycznych.
Program studiów
Program studiów obejmuje 186 godzin, co daje łącznie 60 pkt ECTS.
|
Nazwy modułów tematycznych i przedmiotów |
Liczba godzin |
Prowadzący |
||
1. |
Badania kliniczne leków |
6 |
dr hab. Józef Haczyński |
||
2. |
Badania marketingowe w farmacji |
8 |
dr Paweł Wójcik |
||
3. |
Budżetowanie z elementami finansów |
6 |
prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz |
||
4. |
E-Marketing |
8 |
mgr Edyta Barmentloo |
||
5. |
Etyka w biznesie |
4 |
dr hab. Józef Haczyński |
||
6. |
Farmakoekonomika |
4 |
prof. dr hab. Marcin Czech |
||
7. |
Gra symulacyjna – Segmentacja na rynku farmaceutycznym |
6 |
mgr Henryk Niczyj, mgr Mikołaj Dulny |
||
8. |
Informacja farmaceutyczno-medyczna |
8 |
dr hab. Józef Haczyński |
||
9. |
Integracyjny trening psychologiczny |
6 |
dr hab. Anna Pawłowska |
||
10. |
Merchandising w farmacji |
4 |
mgr Kamil Otrocki |
||
11. |
Plan marketingowy |
16 |
dr hab. Monika Skorek, dr Agnieszka Wilczak |
||
12. |
Negocjacje |
4 |
dr hab., prof. ucz. Mariusz Trojanowski |
||
13. |
Podstawy farmakologii |
8 |
dr hab. Józef Haczyński |
||
14. |
Podstawy marketingu farmaceutycznego |
8 |
dr hab. Monika Skorek |
||
15. |
Podstawy prawne funkcjonowania rynku farmaceutycznego |
6 |
mec. Michał Pietrusiński |
||
16. |
Prezentacje i wystąpienia publiczne w biznesie |
6 |
dr hab., prof. ucz. Mariusz Trojanowski |
||
17. |
Projektowanie i zarządzanie dystrybucją |
4 |
prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz |
||
18. |
Public Relations w przemyśle farmaceutycznym |
6 |
dr hab., prof. ucz. Mariusz Trojanowski |
||
19. |
Strategie cenowe na rynkach farmaceutycznych |
4 |
prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz |
||
20. |
Techniki sprzedaży na rynku farmaceutycznym |
8 |
dr hab., prof. ucz. Mariusz Trojanowski |
||
21. |
Zarzadzanie marką |
6 |
dr hab. Monika Skorek |
||
22. |
Zintegrowana komunikacja marketingowa |
8 |
mgr Krzysztof Podstawka |
||
23. |
Zarządzanie działem sprzedaży w firmie farmaceutycznej |
8 |
mgr Michał Spoczyński |
||
24. |
Zarządzanie kategorią w aptece |
4 |
mgr Marek Krasowski |
||
25. |
Zarządzanie projektem na rynku farmaceutycznym |
16 |
dr hab. Monika Skorek, dr Agnieszka Wilczak |
||
26. |
Polityka lekowa państwa |
4 |
prof. dr hab. Marcin Czech |
||
27. |
Polityka zakupowa na rynku farmaceutycznym |
6 |
mgr Damian Janiszewski |
||
28. |
Zajęcia do wyboru |
4 |
|
||
Łącznie godzin: 186 |
Wykładowcy
Zajęcia prowadzone są przez profesjonalny zespół praktyków oraz kadrę naukową Uniwersytetu Warszawskiego.
Tryb studiów i częstotliwość zjazdów
Studia prowadzone są w trybie zaocznym, przeciętnie dwa razy w miesiącu (sobota, niedziela). Zajęcia są zorganizowane w układzie 14 zjazdów sobotnio-niedzielnych w roku akademickim.
TERMINY ZJAZDÓW: 1 SEMESTR
22 i 23.X.2022 r.
12 i 13.XI.2022 r.
26 i 27.XI.2022 r.
10 i 11.XII.2022 r.
14 i 15.I.2023 r.
28 i 29.I.2023 r.
Zaliczenia
Zaliczenia odbywają się poprzez opracowanie i zaprezentowanie grupowego projektu, związanego z rozwiązaniem problemu marketingowego dotyczącego rynku farmaceutycznego.
Absolwenci
Absolwenci potrafią m.in.:
- zaplanować kampanię promocyjną na rynku farmaceutycznym;
- identyfikować oraz interpretować szanse i możliwości rynkowe na rynku produktów farmaceutycznych;
- zaprojektować działania marketingowe wraz z kosztorysami i harmonogramami działań marketingowych, zdefiniować cele i wymagania w planie marketingowym, zidentyfikować ograniczenia i spodziewane źródła problemów przy realizacji planu marketingowego na podstawie informacji farmaceutyczno-medycznej i rynkowej;
- zastosować różne techniki sprzedażowe;
- sporządzić budżet marketingowy i zaplanować politykę cenową firmy;
- prowadzić negocjacje i współpracować z partnerami przedsiębiorstwa farmaceutycznego (np. lekarze, apteki, szpitale, pacjenci, Ministerstwo Zdrowia);
- posługiwać się współczesnymi technologiami informatycznymi i telekomunikacyjnymi, wspierającymi działalność marketingową przedsiębiorstwa farmaceutycznego;
- kierować pracą zespołów ludzkich (pionach marketingowych i sprzedażowych) w przedsiębiorstwach farmaceutycznych;
- komunikować się z zespołem w sposób efektywny;
- wyjaśnić zależności między różnymi decyzjami o skutkach finansowych;
- zaprezentować publicznie wyniki prowadzonych analiz;
- podejmować odważne decyzje w obszarze zarządzania marką.
Rekrutacja
Rekrutacja odbywa się na podstawie kolejności zgłoszeń w systemie IRK. Podstawą do kandydowania jest rejestracja w systemie Internetowej Rejestracji Kandydata (IRK), wypełnienie wymaganych danych oraz dokonanie opłaty rekrutacyjnej w wysokości 85 zł.
O przyjęcie na Studia mogą ubiegać się absolwenci studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (licencjat, inżynier i magister).
Wymagane dokumenty
Kandydaci składają następujące dokumenty:
- podanie o przyjęcie na studia (generowane z IRK),
- CV (generowane z IRK),
- kserokopia dyplomu (lub odpisu) ukończenia studiów I lub II stopnia oraz oryginał dyplomu (odpisu) do wglądu celem poświadczenia zgodności kopii z oryginałem,1)
- zobowiązanie do ponoszenia kosztów odpłatności (generowane z IRK).
Podanie, zobowiązanie i CV drukuje się bezpośrednio z IRK po uzupełnieniu danych przy zgłoszeniu.
Dokumenty można składać osobiście w sekretariacie Studiów Podyplomowych w budynku Wydziału Zarządzania przy ul. Szturmowej 1/3, pok. C223, 02-678 Warszawa w godzinach pracy sekretariatu lub przesłać pocztą listem poleconym (decyduje data nadania dokumentów w placówce pocztowej).
1) W przypadku, gdy kandydat legitymje się dyplomem ukończenia studiów wyższych uzyskanym za granicą:
- poświadczenie dyplomu ukończenia studiów wyższych w formie legalizacji lub apostille,
- tłumaczenie przysięgłe dyplomu na język polski,
- zaświadczenie o uznaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych wydanego za granicą lub oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia takiego zaświadczenia w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania, ale nie później niż przed rozpoczęciem studiów (w przypadku gdy dyplom ukończenia studiów wyższych podlega obowiązkowi nostryfikacji - zaświadczenie o nostryfikacji dyplomu albo oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia zaświadczenia o nostryfikacji dyplomu w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania).
Terminy
I tura
Rejestracja w systemie IRK: od 15.06.2022 r. do 06.10.2022 r.
Opłata rekrutacyjna: do 07.10.2022 r.
Ogłoszenie wyników: 13.10.2022 r.
Składanie dokumentów: od 13.10.2022 r. do 23.10.2022 r.
II tura
Rejestracja w systemie IRK: od 08.10.2022 r. do 17.10.2022 r.
Opłata rekrutacyjna: do 18.10.2022 r.
Ogłoszenie wyników: 21.10.2022 r.
Składanie dokumentów: od 08.10.2022 r. do 18.10.2022 r.
Czesne
6 600 zł płatność jednorazowa 25.10.2022 r.
6 900 płatność w II ratach
I rata 3 450 zł płatna do 25.10.2022 r.
II rata 3 450 zł płatna do 10.03.2023 r.
7 200 zł płatność w VIII ratach:
raty I - VIII 900 zł każda płatna do 10 każdego miesiąca (od października 2022 r. do maja 2023 r.)