• log in
  • create an account

Admission for postgraduate studies 2024/2025

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Publishing Policy and Bookselling

Details
Code SP-BN-PSPWK
Organizational unit Faculty of Journalism, Information and Book Studies
Field of studies The Publishing politics and the book trade
Form of studies Part-time
Level of education Postgraduate (post diploma)
Language(s) of instruction Polish
Minimum number of students 14
Admission limit 40
Duration 2 semesters
Recruitment committee address ul. Nowy Świat 69, 00-927 Warszawa
tel. 661-106-760
e-mail: michal.zajac@uw.edu.pl
Office opening hours Preferowany kontakt mailowy: e-mail: michal.zajac@uw.edu.pl
WWW address https://www.wdib.uw.edu.pl/
Required document
  • Higher education
  Ask a question
There is currently no active phase.

(show past turns)

Studia adresowane są do osób, które pracują już na rynku książki i pragnęłyby ponieść swoje kwalifikacje, jak również dla tych, które przewidują możliwość podjęcia takiej pracy w przyszłości. (ścieżka programowa „Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa”, studia trwają 2 semestry od listopada b. r. do lipca roku następnego. Zajęcia odbywają się co kilka weekendów (soboty godz. 10.00-19.00, niedziele godz. 10.00-17.00), 5 razy w semestrze, w sumie przewidziano 160 godz. zajęć w ciągu roku. Limit miejsc 30 osób.
Program obejmuje szeroko pojętą problematykę rynku książki oraz zagadnienia praktyczne związane m.in. z marketingiem wydawniczym, zarządzaniem wydawnictwem, informacją o książce, pracą redakcji, zakupem praw autorskich, promocją w targach, dystrybucją, nowymi technologiami. Studia działają od 1998 r.
Kierownikiem studiów jest dr Michał Zając.

Kandydaci

Absolwent studiów licencjackich lub magisterskich zainteresowany problematyką wydawniczą lub księgarską.

Opis Studiów

 Program studiów

Program studiów obejmuje następujące przedmioty: marketing na rynku książki, zarządzanie wydawnictwem, segmentacja polskiego rynku książki, panorama polskiego rynku książki, podstawy prawa autorskiego, wydawniczo-księgarskie Public Relations, książka a prawo, zarządzanie redakcją w wydawnictwie książkowym, estetyka książki , problemy księgarstwa polskiego, produkcja w wydawnictwie, relacje międzysektorowe na rynku książki , targi książki , budowa listy wydawniczej, e-bezpieczeństwo w wydawnictwie, Internet w wydawnictwie , książka elektroniczna na świecie, media branży wydawniczo-księgarskiej, problemy hurtu, przemysł książkowy na świecie, relacje wydawców z mediami, rynek książki w Polsce, self publishing, sprzedaż praw autorskich.

 Wykładowcy

  • Włodzimierz Albin (prezes Polskiej Izby Książki, szef Wolters Kluwer) oraz Karina Smolak i Jarosław Michalski (Wolters Kluwer) - Zarządzanie wydawnictwem
  • Jacek Włodarczyk (BMR, wirtualnywydawca.pl) - Marketing wydawniczy
  • mec. Andrzej Karpowicz (Kancelaria Juris) – Prawo autorskie
  • Grzegorz Majerowicz (IPS, ABE-IPS, wiceprezes PIK) - Książka i prawo
  • Barbara Miecznicka (Difin, b. szefowa „Świata Książki”), - Zarządzanie redakcją
  • Maciej Ziętara  (PR Calling) – Public relations na rynku książki
  • red. Andrzej Palacz (właściciel i red. nacz. miesięcznika „Wydawca”, wydawca.com.pl, wyd. Inicjał) - Poligrafia i edytorstwo
  • dr Grzegorz Boguta (prezes PIK przez pierwsze trzy kadencje, b. szef PWN, Doradztwo Wydawnicze GAB) - Panorama polskiego rynku książki
  • Jerzy Okuniewski (wiceprzewodniczący Stowarzyszenia Księgarzy Polskich, wiceprezes Książnicy Polskiej) - Problemy księgarstwa polskieg
  • red. Paweł Waszczyk  - Książka na świecie
  • Marcin Frąckiewicz (hurtownia Motyle) – Problemy hurtu
  • Arkadiusz Seidler  - Relacje międzysektorowe wydawca – hurtownik - księgarz, Książki audio, Wydawnicze Public Relations
  • red. Piotr Dobrołęcki (red. naczelny „Magazynu Literackiego”) - Targi książki w Polsce, Media branżowe
  • Beata Stasińska (Agencja Literacko-Scenariuszowa, b. prezes W.A.B.) –Targi książki na świecie, Budowanie listy wydawniczej, Sprzedaż praw
  • Marta Lewak (CH Beck) – Problemy produkcji
  • Beata Gutowska (dyr. Publio.pl) – Książka elektroniczna w Polsce
  • Dr Seweryn Dobrzelewski (Uniwersytet Warszawski) - e-bezpieczeństwo na rynku książki
  • dr Michał Zając (Uniwersytet Warszawski) – Rynek książki dla dzieci
  • Sonia Draga (wyd. Sonia Draga) - Bestsellery na rynku polskim
  • ks. Leszek Skorupa (wyd. Jedność)- Segment wydawnictw katolickich
  • Piotr Kierył (wyd. RM) - Poradniki w ofercie wydawców
  • dr hab. Marek Tobera, prof. ucz. (Uniwersytet Warszawski, członek zarządu SKP) - Transformacja polskiego rynku książki

 Tryb studiów i częstotliwość zjazdów

Zaoczny, 5 zjazdów w semestrze.

 Zaliczenia

Wykłady - zaliczenia na podstawie obecności, dwa zaliczenia na ocenę, egzamin końcowy

Absolwenci

Osoba kompetentna w sprawach dotyczących funkcjonowania rynku wydawniczo-księgarskiego.


Rekrutacja

O przyjęciu na Studia decyduje kolejność zgłoszeń.

Zasady rekrutacji

W postępowaniu kwalifikacyjnym może wziąć udział osoba, która:

  • posiada kwalifikację pełną co najmniej na poziomie 6 PRK uzyskaną w systemie szkolnictwa wyższego i nauki;
  • zarejestrowała się w systemie IRK;
  • wniosła opłatę rekrutacyjną w wysokości 85 zł.

Wymagane dokumenty

Kandydat obowiązany jest złożyć poniższe dokumenty:

  1. podpisane podanie o przyjęcie na studia – generowane z systemu IRK;
  2. odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych celem sporządzenia jego kopii i poświadczenia jej zgodności z oryginałem, bądź poświadczona notarialnie kopia.

Dokumenty należy złożyć osobiście lub korespondencyjnie (przesłane ksero dyplomu powinno być poświadczone za zgodność z oryginałem) na adres decyduje data wpływu do jednostki:

Studia podyplomowe Polityka Wydawnicza i Księgarstwo

Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii 

Uniwersytet Warszawski

ul. Bednarska 2/4 pokój 0.38

00-310 Warszawa

UWAGA: od dnia 1 września 2024 r. dokumenty należy przesyłać na adres:

studia podyplomowe Bibliotekoznawstwo

Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW 

ul. Dobra 55

00-312 Warszawa

Terminy

Termin rejestracji w systemie IRK: 05.10.2024 r. - 14.11.2024 r.

Termin wniesienia opłaty rekrutacyjnej: do 15.11.2024 r.

Termin ogłoszenia wyników: 21.11.2024 r.

Przyjmowanie dokumentów: 05.10.2024 r. do 15.11.2024 r.

Czesne

4 800 zł płatność jednorazowa do 02.12.2024 r. 

4 800 zł płatność w II ratach:

  • I rata 2 400 zł płatna do 02.12.2024 r.
  • II rata 2 400 zł płatna do 11.03.2025 r.

4 800 zł płatność w IV ratach:

  • I rata 1 200 zł płatna do 02.12.2024 r.
  • II rata 1 200 zł płatna do 10.01.2025 r.
  • III rata 1 200 zł płatna do 11.03.2025 r.
  • IV rata 1 200 zł płatna do 10.04.2025 r.