Admission for postgraduate studies 2024/2025

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Corporate Communication

Details
Code SP-DM-SPKK
Organizational unit Faculty of Journalism, Information and Book Studies
Field of studies Journalism, Management
Form of studies Part-time
Level of education Postgraduate (post diploma)
Language(s) of instruction Polish
Minimum number of students 15
Admission limit 50
Duration 2 semesters
Recruitment committee address ul. Bednarska 2/4
00-310 Warszawa
pokój 20a lub 0.38
tel. 0 22 55-20-285
Office opening hours W czasie rekrutacji: poniedziałki i wtorki 12.00-15.00
środy i czwartki 9.00-12.00
WWW address http://www.wdib.uw.edu.pl
Required document
  • Higher education
  Ask a question
There is currently no active phase.

(show past turns)

laznie-teodozji-majewskiej-2

Opis Studiów

Komunikacja korporacyjna czyli …

Zarządzanie dzisiejszą komunikacją przypomina pracę dyrygenta, który z różnych sekcji instrumentalnych orkiestry potrafi wydobyć to co najlepsze. Choć każdy muzyk gra co innego, jednak widownia odbiera jeden spójny i melodyjny przekaz. Takie jest też zadanie komunikacji korporacyjnej, która integruje w sobie wiele form komunikacji łącząc je w jeden przekaz i zarządzając jego elementami. Ćwiczenie na tych „instrumentach”, umiejętność ich powiązania i możliwościach wykorzystania zarówno w biznesie, jak i w instytucjach czy jednostkach samorządowych oraz innych organizacjach, to właśnie program naszych rocznych studiów podyplomowych.

Cele studiów

  • Pokazać pewną Big Idea, główną koncepcję budowy i przekazu marki, bo w dużej mierze o markach będziemy tu mówić.
  • Zainspirować Was do działań i pracy w komunikacji i pokazać jak jest to szeroki obszar, gdzie pracę mogą znaleźć osoby o różnej wiedzy, umiejętnościach, cenach psychicznych i behawioralnych.
  • Przybliżyć różnorodność aspektów komunikacji marki, public relations, kampanii reklamowych, sponsoringowych, etc., i zaprezentować przekrój wszystkich dyscyplin komunikacji korporacyjnej.
  • Pokazać nie tylko, jak w organizacji tym zarządzać, co mówić, co komunikować, ale też jak przekazywać informacje i idee, do kogo i kiedy.
  • Zaprezentować dlaczego ważne są pewne mniej widoczne procesy czy spoiwa, które później przekładają się nie tylko na efektywność działania organizacji, ale też jej skuteczną komunikację.
  • Pokazać różnorodność narzędzi komunikacyjnych, operacyjnych, zarządzania i ewaluacji.
  • Pokazać case studies – tych marek, które komunikują dobrze i czasem tych, …  co robią źle. To zostaje w głowie i nie ma potrzeby „odkrywać po raz drugi koła”, skoro zrobili to inni, a ta wiedza zostaje długo i potrafi zainspirować.
  • Umożliwić wzajemnie się poznanie i wymianę doświadczeń – o ile nie pokrzyżuje planów żadna pandemia ... ale i tu co pokazują nasze doświadczenia z roku 2020/2021 da się coś zrobić.

Do kogo adresujemy studia - profil studenta

Adresujemy je do tych, którzy rozumieją potrzebę komunikacji w dzisiejszym świecie nie tylko biznesu, ale każdej organizacji funkcjonującej w XXI wieku. W szczególności do zainteresowanych nabyciem praktycznej i najnowszej wiedzy z zakresu kompleksowej komunikacji organizacji z jej otoczeniem i wszystkimi grupami odbiorców.

Kierujemy je do tych wszystkich, którzy chcą nabyć nowych kompetencji, być może zmienić swoją drogę zawodową lub rozpocząć ją w innym obszarze niż planowali kiedyś.

Zapraszamy tych, którzy chcą zdobyć kompetencje komunikacyjne użyteczne w public relations, sponsoringu, CSR, reklamie, budowie i zarządzaniu marką oraz do managerów i pracowników:

  • departamentów komunikacji korporacyjnej, działów zarządzania marką
  • komórek PR w korporacjach, instytucjach i organizacjach
  • działów sponsoringowych oraz organizacji zajmujących się sponsoringiem
  • agencji PR i agencji sponsoringowych
  • stowarzyszeń i instytucji
  • działów komunikacji, informacji i promocji jednostek budżetowych zarówno centralnych, jak i samorządowych.

Powyższa lista to jednak początek profilu studentów, a nie jego koniec. Komunikacja jest kluczowa niemal w każdym obszarze, a elementy stanowiące podstawę programu są niezbędne w każdej organizacji.

Na jakich "instrumentach gramy?" - program studiów

Tematyka studiów obejmuje kluczowe obszary komunikacyjne z punktu widzenia marki, koncentrując się na najważniejszych i najnowszych dziś trendach. Głównymi filarami są zajęcia poświęcone różnym aspektom public relations, budowie i zarządzania marką, strategii reklamy czy CSR i sponsoringowi. Wyodrębniona została tematyka nowych mediów opartych o komunikację internetową, szczególnie w zakresie wykorzystania w praktyce mediów społecznościowych.

Program studiów:

  1. Komunikacja korporacyjna.
  2. Corporate identity.
  3. Budowa, zarządzanie i komunikacja marki.
  4. Public relations.
  5. Media relations.
  6. PR w social media.
  7. Prezentacje i wystąpienia publiczne/techniki wystąpień telewizyjnych.
  8. Komunikacja wewnętrzna i employer branding.
  9. Komunikacja sponsoringowa.
  10. Strategia reklamy i promocji.
  11. CSR.
  12. Badania efektywności.
  13. Zarządzanie w PR.
  14. Public affairs i lobbing.
  15. Zarządzanie i komunikacja w sytuacjach kryzysowych.

Kto prowadzi zajęcia, czyli ... zarządzanie różnorodnością

  • Mamy tu ciekawy mix osobowy, ale też różnych doświadczeń i podejścia do poszczególnych aspektów komunikacji.
  • Większość wykładowców to doświadczeni praktycy, którzy na bieżąco obsługują ten rynek w agencjach reklamowych, agencjach public relations, korporacjach.
  • Ten mix osobowy to zarówno praktycy (managerowie lub właściciele firm), którzy sporadycznie zajmują się wykładaniem na uczelni, jak i praktycy, którzy znaczną lub większą część czasu poświęcają dziś na pracę naukową.
  • Tak ja różne są doświadczenia osób, które tu wykładają, tak często różne jest podejście do pewnych zagadnień, inne układanie pewnych aspektów komunikacji - nie to, że zaprzeczających sobie, ale uzupełniających wiedzę, zwracających uwagę na inne aspekty i pokazujących, że w komunikacji nie ma tylko jednej słusznej drogi.
  • Różnorodność podejść i ocen to odpowiedź na niejednorodność rynku, to konieczność zarządzania różnorodnością na różnych etapach komunikacji, która w dzisiejszym świecie zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.

Jak wygląda rok akademicki

  • Całość programu to 200 godzin dydaktycznych czyli 45 minutowych.
  • Jest dziesięć zjazdów sobotnio-niedzielnych, po pięć w każdym semestrze. Planowo wygląda to następująco: - W soboty zwykle zaczynamy o 9.00 i kończymy maraton zajęć o 19.30.- Niedziela to zajęcia od 9.00 do 15.45.
  • Zaczynamy co roku w listopadzie, a koniec planowany jest w maju.
  • Co do zasady, studia odbywają się stacjonarnie w Warszawie na Wydziale Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii.

Rekrutacja

O przyjęciu na Studia decyduje kolejność zgłoszeń.

Zasady rekrutacji

W postępowaniu kwalifikacyjnym może wziąć udział osoba, która:
  • posiada kwalifikację pełną co najmniej na poziomie 6 PRK uzyskaną w systemie szkolnictwa wyższego i nauki;
  • zarejestrowała się w systemie IRK;
  • wniosła opłatę rekrutacyjną w wysokości 85 zł.

Wymagane dokumenty

Kandydat obowiązany jest złożyć poniższe dokumenty:

  1. podpisane podanie o przyjęcie na studia – generowane z systemu IRK;
  2. odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych celem sporządzenia jego kopii i poświadczenia jej zgodności z oryginałem, bądź poświadczona notarialnie kopia.

Dokumenty należy złożyć osobiście lub korespondencyjnie (przesłane ksero dyplomu powinno być poświadczone za zgodność z oryginałem) na adres - decyduje data wpływu do jednostki:

Studia podyplomowe Komunikacja Korporacyjna

Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii 

Uniwersytet Warszawski

ul. Bednarska 2/4 pokój 0.38

00-310 Warszawa

UWAGA: od dnia 1 września 2024 r. dokumenty należy przesyłać na adres:

studia podyplomowe Bibliotekoznawstwo

Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW 

ul. Dobra 55

00-312 Warszawa

 

Terminy

Termin rejestracji w systemie IRK: 05.10.2024 r. - 04.11.2024 r.

Termin wniesienia opłaty rekrutacyjnej: do 05.11.2024 r.

Termin ogłoszenia wyników: 09.11.2024 r.

Przyjmowanie dokumentów: 05.10.2024 r. - 08.11.2024 r.

Czesne

5 800 zł płatność jednorazowa do 26.11.2024 r. 

5 800 zł płatność w II ratach:

  • I rata 2900 zł płatna do 26.11.2024 r.
  • II rata 2900 zł płatna do 11.03.2025 r.

5 800 zł płatność w IV ratach:

  • I rata 1 450 zł płatna do 26.11.2024 r.
  • II rata 1 450 zł płatna do 10.01.2025 r.
  • III rata 1 450 zł płatna do 11.03.2025 r.
  • IV rata 1 450 zł płatna do 10.04.2025 r.