Admission for postgraduate studies 2024/2025

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Mathematics in Elementary Education – Teaching Consultant

Details
Code SP-PRK-PE-MAT-D
Organizational unit Faculty of Education
Form of studies Part-time
Level of education Postgraduate (post diploma)
Language(s) of instruction Polish
Minimum number of students 20
Admission limit 20
Duration 3 semesters
Recruitment committee address ul. Mokotowska 16/20 pokój 113
00-561 Warszawa
tel. 22 55 308 54
a.sloma7@uw.edu.pl
Office opening hours poniedziałki 16.00-17.00
soboty zjazdowe 10.00-11.30
WWW address https://www.pedagog.uw.edu.pl/studia-podyplomowe/
Required document
  • Higher education
  Ask a question
There is currently no active phase.

Past phases in this registration:
  • Phase 1 (04.10.2024 00:00 – 30.10.2024 23:59)

Bezpłatne studia podyplomowe, finansowane przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.

Studia przeznaczone są dla nauczycieli - doradców metodycznych pracujących w edukacji wczesnoszkolnej, nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej zainteresowanych doradztwem metodycznym w klasach i-III szkoły podstawowej. Program studiów jest dostosowany do realnych potrzeb nauczycieli – doradców-metodycznych i wspiera rozwój takich umiejętności jak: indywidualizowanie nauczania z dziećmi o różnym poziomie umiejętności matematycznych, uczenie się przez odkrywanie i eksperymentowanie, diagnozowanie potrzeb zawodowych nauczycieli w zakresie edukacji matematycznej, organizowanie strategii wsparcia, tworzenie sieci współpracy nauczycieli-doradców metodycznych i dzielenie się dobrymi praktykami.

UWAGA - Studia zostaną uruchomione po uzyskaniu zgody Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Kandydaci

Studia adresowane są do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej-doradców metodycznych lub chcących kandydować do tej roli, zainteresowanych doskonaleniem wiedzy i  umiejętności pedagogicznych w zakresie nowoczesnych metod nauczania matematyki w klasach I-III oraz wspierania  potrzeb zawodowych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej.

Opis Studiów

Program studiów

Program studiów (315 godzin dydaktycznych – 3 semestry) obejmuje następujące moduły i przedmioty:

 Semestr 1

Moduł I. Dziecko w procesie uczenia się

38 godzin dydaktycznych

  1. Dziecko w procesie odkrywania i dociekania
  2. Współpraca z rodzicami
  3. Ocenianie na lekcjach matematyki

Moduł II. Metodyka nauczania matematyki

55 godzin dydaktycznych

  1. Warsztaty metodyczne
  2. Praca z dziećmi ze specjalnymi potrzebami w uczeniu się

Moduł III.  Laboratorium matematyczne

12 godzin dydaktycznych

  1. Obserwacje matematyczne
  2. Analiza doświadczeń

Semestr 2

Moduł I. Dziecko w procesie uczenia się

27 godzin dydaktycznych

  1. Psychopedagogiczne mity
  2. Tradycja i stereotypy w nauczaniu początkowym matematyki
  3. Fakultety - zajęcia na życzenie

Moduł II. Metodyka nauczania matematyki

65 godzin dydaktycznych

  1. Warsztaty metodyczne
  2. Praca z dziećmi ze SPE 2
  3. Można to zrozumieć! – matematyczne konsultacje

Moduł III. Laboratorium matematyczne

13 godzin dydaktycznych

  1. Obserwacje matematyczne
  2. Analiza doświadczeń

Semestr 3

Moduł I. Współpraca z nauczycielami

85 godzin dydaktycznych

  1. Projektowanie współpracy z nauczycielami
  2. Doskonalenie kompetencji komunikacyjnych
  3. Narzędzia pracy metodyka
  4. Udzielanie rozwojowej informacji zwrotnej nauczycielom
  5. Metodyka prowadzenia warsztatów, szkoleń i spotkań dla nauczycieli
  6. Konsultacje mentorskie

Moduł II. Zmiana edukacyjna

20 godzin dydaktycznych

  1. Praca ze zmianą edukacyjną
  2. Matematyka w zróżnicowanej klasie

Tryb studiów i częstotliwość zjazdów

Zaoczny, stacjonarny: w piątki, soboty oraz niedziele, 2-3 razy w miesiącu.

Zaliczenia

Zaliczenia (bez oceny) z przedmiotów i modułów na podstawie wymagań prowadzących zajęcia

Absolwenci

Absolwent studiów będzie posiadać wiedzę pedagogiczną, psychologiczną i dydaktyczną dotyczącą współczesnych koncepcji rozwoju umiejętności matematycznych dzieci w wieku wczesnoszkolnym i ich uwarunkowań. Rozwinie umiejętności związane z technikami pracy doradcy metodycznego w edukacji wczesnoszkolnej oraz tutora nauczycieli w procesie wprowadzania zmian w zakresie nauczania matematyki w klasach I-III szkoły podstawowej.


Rekrutacja

Podstawą do kandydowania jest rejestracja w systemie Internetowej Rejestracji Kandydata (IRK), wypełnienie wymaganych danych oraz dokonanie opłaty rekrutacyjnej w wysokości 85 zł.

O przyjęcie na studia mogą ubiegać się absolwenci studiów wyższych drugiego stopnia lub jednolitych magisterskich posiadający aktualne zaświadczenie o zatrudnienie na stanowisku nauczyciela – doradcy metodycznego w edukacji szkolnej w klasach 1 - 3.

W przypadku, gdy liczba kandydatów przekracza liczbę miejsc, zostanie utworzona lista rankingowa na podstawie średniej toku studiów magisterskich, którą kandydat uzyskał.

Wymagane dokumenty

Kandydaci składają następujące dokumenty:

  • podanie o przyjęcie na studia (drukowane z systemu IRK po uzupełnieniu danych przy zgłoszeniu),
  • oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych wraz z suplementem celem sporządzenia kopii i poświadczenia jej za zgodność z oryginałem,
  • zaświadczenie o aktualnym zatrudnieniu nauczyciela-doradcy metodycznego edukacji szkolnej w klasach 1-3.

Dokumenty należy składać osobiście do sekretariatu studiów:

Wydział Pedagogiczny

ul. Mokotowska 16/20 pokój 113

00-561 Warszawa

Terminy

Termin rejestracji w systemie IRK: od 04.10.2024 r. do 30.10.2024 r.

Termin wniesienia opłaty rekrutacyjnej: do 31.10.2024 r.

Termin ogłoszenia wyników: 04.11.2024 r.

Składanie dokumentów: od 07.11.2024 r. do 08.11.2024 r.

Czesne

Studia podyplomowe Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej – doradca metodyczny w roku 2024/2025 są realizowane w ramach dotacji Ministerstwa Edukacji Narodowej, udział w nich jest bezpłatny.