Admission for postgraduate studies 2024/2025

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Studies Art Market Management

Details
Code SP-PRK-ZA-RDS
Organizational unit Faculty of Management
Field of studies Management
Form of studies Part-time
Level of education Postgraduate (post diploma)
Language(s) of instruction Polish
Minimum number of students 10
Admission limit 50
Duration 2 semesters
Recruitment committee address ul. Szturmowa 1/3
02-678 Warszawa
tel. (22) 55 34 181 / (22) 55 34 032
e-mail: psm@wz.uw.edu.pl
Office opening hours Poniedziałek – Piątek w godz. 10.00-15.00
Soboty 9.00-15.00 (w dni zjazdu)
Niedziele 9.00-12.00 (w dni zjazdu)
WWW address https://wz.uw.edu.pl/studia-podyplomowe/zarzadzanie-na-rynku-dziel-sztuki/
Required document
  • Higher education
  Ask a question
There is currently no active phase in this registration.

(show past turns)
Active phases in other registrations:
  • Admission for postgraduate studies 2025/2026
    Phase 1 (05.06.2025 00:00 – 22.09.2025 23:59)

Kandydaci

Pracownicy muzeów, galerii, domów aukcyjnych, instytucji kultury, placówek oświatowych, samorządów lokalnych, kuratorzy prywatnych kolekcji, kadra banków, firm ubezpieczeniowych, doradcy inwestycyjni.

Opis Studiów

Rozwijamy umiejętności i kompetencje menedżerskie w zakresie zarządzania na rynku sztuki. Pomagamy w zdobyciu nowych kwalifikacji i rozszerzeniu praktycznych umiejętności w pracy doradców inwestycyjnych, pracowników muzeów, galerii, domów aukcyjnych, antykwariuszy, kuratorów prywatnych kolekcji czy osób zainteresowanych inwestowaniem w dzieła sztuki.

Program studiów

Program studiów obejmuje 170 godzin i składa się z poszczególnych bloków, wśród tematów zajęć znajdziemy: Zarządzanie przez projekt, Funkcje i rola nowoczesnego menedżera, Podstawy finansów i rachunkowości, Podstawy marketingu, Negocjacje, Dziedziny współczesnego rynku sztuki - wybrane zagadnienia, Rynek sztuki współczesnej w Polsce i na świecie, Galerie prywatne na polskim rynku sztuki, Muzeum a rynek sztuki, Domy aukcyjne, Prywatne i korporacyjne kolekcje sztuki współczesnej, Wartość dzieła sztuki, Targi Sztuki, Rynek sztuki i wartości, Wystawa jako strategia „przepisywania” kanonu, Tworzenie wystaw muzealnych w XX i XXI – ewolucja koncepcji i form, Fałszerstwa dzieł sztuki, Muzea uniwersyteckie – hybryda na rynku sztuki, Fałszerstwa renesansowych dzieł sztuki, Narzędzia finansowania działalności muzeów i galerii, Regulacje prawne dotyczące wywozu zabytków za granicę, Granty na projekty artystyczne, Podstawowe zagadnienia prawne na rynku sztuki, Zagadnienia podatkowe związane z obrotem dziełami sztuki, tworzeniem kolekcji oraz działalnością muzeów, Prawo autorskie na rynku dzieł sztuki, Restytucje zagrabionych dzieł sztuki - aspekty prawne, Umowy na rynku dzieł sztuki, Ubezpieczenia dzieł sztuki.

Wykładowcy

Wśród wykładowców są: dr Aleksandra Auleytner, mgr Edyta Barmentloo, dr Leszek Borowiec,  dr hab. Elwira Gross-Gołacka prof. UW, prof. dr hab. Przemysław Hensel, dr hab. Agnieszka Postuła, prof. UW.

Studia prowadzone są wspólnie z kancelarią prawniczą Domański Zakrzewski Palinka.

Program realizowany jest przez ekspertów z wielu dziedzin – zarządzania, nauk prawnych, muzealnictwa, galerii i domów aukcyjnych.

Tryb studiów i częstotliwość zjazdów

Tryb studiów niestacjonarny. Zjazdy odbywają się przeciętnie co dwa tygodnie, w trybie sobota - niedziela, zajęcia w trybie hybrydowym.

TERMINY ZJAZDÓW W SEMESTRZE ZIMOWYM:

  • 11 - 12.10.2025 r.
  • 25 - 26.10.2025 r.
  • 8 - 9.11.2025 r. 
  • 22 - 23.11.2025 r. 
  • 6 - 7.12.2025 r. 
  • 20 - 21.12.2025 r. 
  • 17 - 18.01.2026 r. 
  • 14 - 15.02.2026 r.

Zaliczenia

Zaliczanie przedmiotów odbywa się według wskazań wykładowców.

Zaliczenie studiów - uzyskanie 33 punktów ECTS z przedmiotów, obrona pracy dyplomowej.

Absolwenci

Po ukończeniu studiów, absolwenci uzyskują kompleksową wiedzę, profesjonalne kwalifikacje menedżerskie oraz umiejętności niezbędne do:

  • orientowania się w poszczególnych dziedzinach rynku sztuki w tym malarstwa, fotografii, rysunku, sztuk wizualnych, rzeźby, wzornictwa, grafiki użytkowej, plakatu,
  • skutecznego uczestnictwa w aukcjach najważniejszych domów aukcyjnych w Polsce i na świecie,
  • zarządzania domem aukcyjnym, galerią i antykwariatem,
  • poznania metod podrabiania dzieł sztuki oraz metod walki z fałszerstwami,
  • tworzenia kolekcji prywatnych i strategii kolekcjonowania,
  • poruszania się po najważniejszych targach sztuki, w tym Art Basel, Frieze FIAC, Paris Photo,
  • orientowania się w polskim rynku antykwarycznym,
  • pozyskiwania dzieła sztuki do zbiorów prywatnych i muzeów,
  • współpracy z kuratorami,
  • organizacji pracy nad wystawami,
  • orientowania się w problematyce prawnej i podatkowej obrotu dziełami sztuki,
  • aktywnego korzystania z narzędzi finansowania zakupu dzieł sztuki i działalności muzeów i galerii,
  • skutecznego ubezpieczania dzieł sztuki,
  • efektywnego korzystania ze strategii i instrumentów marketingu kultury.

Rekrutacja

Rekrutacja odbywa się na podstawie kolejności zgłoszeń w systemie IRK.

W postępowaniu kwalifikacyjnym może wziąć udział osoba, która:

  1. posiada kwalifikację pełną co najmniej na poziomie 6 PRK uzyskaną w systemie szkolnictwa wyższego i nauki;
  2. zarejestrowała się w systemie IRK;
  3. wniosła opłatę rekrutacyjną w wysokości 85 PLN w terminie zgodnym z harmonogramem.

Wymagane dokumenty

Kandydaci składają następujące dokumenty:

  • podanie o przyjęcie na studia (generowane z IRK),
  • kserokopię podpisanego przez kandydata dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjackich, inżynierskich, magisterskich lub równorzędnego wydanego za granicą1)), potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez pracownika dziekanatu (na wydziale) lub notariusza lub oryginał zaświadczenia o ukończeniu studiów zawierającego informacje o poziomie,
  • życiorys (generowany z IRK),
  • oświadczenie o adresie poczty elektronicznej (generowane z IRK),
  • zobowiązanie do ponoszenia kosztów odpłatności (generowane z IRK),
  • dwie podpisane umowy o odpłatności za studia podyplomowe według wzoru z zarządzenia nr 5 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 16 stycznia 2023 r., uzupełnione o wymagane dane (imię i nazwisko, PESEL, dane teleadresowe, nr konta bankowego kandydata).

1) W przypadku, gdy kandydat legitymje się dyplomem ukończenia studiów wyższych uzyskanym za granicą:

  • poświadczenie dyplomu ukończenia studiów wyższych w formie legalizacji lub apostille,
  • tłumaczenie przysięgłe dyplomu na język polski,
  • zaświadczenie o uznaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych wydanego za granicą lub oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia takiego zaświadczenia w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania, ale nie później niż przed rozpoczęciem studiów (w przypadku gdy dyplom ukończenia studiów wyższych podlega obowiązkowi nostryfikacji - zaświadczenie o nostryfikacji dyplomu albo oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia zaświadczenia o nostryfikacji dyplomu w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania).

Dokumenty  można składać osobiście w sekretariacie Studiów Podyplomowych w godzinach pracy sekretariatu lub przesłać pocztą z dopiskiem "studia podyplomowe" (decyduje data wpływu dokumentów do Wydziału Zarządzania) na adres:

Wydział Zarządzania

Uniwersytet Warszawski

ul. Szturmowa 1/3

02-678 Warszawa

Terminy

Termin rejestracji w systemie IRK: od 14.10.2024 r. do 18.10.2024 r.

Termin wniesienia opłaty rekrutacyjnej: do 19.10.2024 r.

Termin ogłoszenia wyników: 24.10.2024 r.

Składanie dokumentów: od 14.10.2024 r. do 21.10.2024 r. 

Czesne

7 900 zł płatność jednorazowa 25.10.2024 r.
 

8 400 płatność w II ratach

I rata 4 200 zł płatna do 25.10.2024 r.

II rata 4 200 zł płatna do 10.03.2025 r.

 

8 800 zł płatność w VIII ratach:

raty I - VIII 1 100 zł każda płatna do 10 każdego miesiąca (pierwsza płatność wypada w październiku - wyjątkowo do 25 października 2024 r., pozostałe płatności bez zmian)