Admission for postgraduate studies 2024/2025

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Positive Psychology in Practice: Trainer of Psychosocial Skills

Details
Code SP-PS-PP
Organizational unit Faculty of Psychology
Field of studies Psychology
Form of studies Part-time
Level of education Postgraduate (post diploma)
Language(s) of instruction Polish
Minimum number of students 14
Admission limit 33
Duration 2 semesters
Recruitment committee address ul. Stawki 5/7,
00-183 Warszawa, pokój 4
tel. 22 55 49 708
pozytywna@psych.uw.edu.pl
Office opening hours Od poniedziałku do piątku 10:00-16:00
WWW address http://www.podyplomowe.psychologia.pl
Required document
  • Higher education
  Ask a question
There is currently no active phase.

(show past turns)

Celem studiów podyplomowych jest przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu psychologii pozytywnej, a nade wszystko rozwój praktycznych kompetencji trenerskich, pozwalających na wykorzystanie owej wiedzy w praktyce.

Studia przeznaczone są dla tych osób, które pracują z ludźmi i pragną wspierać ich dążenia do optymalnego wykorzystania własnego potencjału oraz przyczyniać się do zwiększenia jakości życia.

Program studiów spełnia kryteria szkolenia podstawowego do rekomendacji I stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (trener warsztatu umiejętności psychospołecznych).

Kandydaci

Studia przeznaczone są dla osób, które pracują z ludźmi i pragną wspierać ich dążenia do optymalnego wykorzystania własnego potencjału oraz przyczyniać się do zwiększenia jakości życia.

Opis Studiów

Program studiów

Program studiów (264 godziny dydaktyczne, w tym 88 godzin teoretycznych - wykłady i seminaria oraz 176 godzin ćwiczeń i warsztatów) obejmuje wiedzę oraz umiejętności dotyczące podejścia pozytywnego w różnych dziedzinach psychologii (m. in. emocji, zdrowia, edukacji i wychowania, coaching).

Program studiów obejmuje przedmioty takie jak:

  • Trening Interpersonalny,
  • PRI: Komunikacja,
  • PRI: Asertywność,
  • Trening inteligencji emocjonalnej,
  • Pozytywna psychologia temporalna,
  • Psychologia pozytywna w  miejscu pracy,
  • Psychologia Szczęścia: Trening budowania dobrostanu.

Wykładowcy

Wśród wykładowców są: dr hab. Maciej Stolarski prof. ucz., dr hab. Anna Cierpka, dr Dorota Kobylińska, dr Małgorzata Styśko - Kunkowska, dr Dorota Jasielska, dr Alicja Gniewek.

Tryb studiów i częstotliwość zjazdów

Studia odbywają się w trybie zaocznym, zjazdy soboty i niedziele, średnio co 2 tygodnie. Wyjątkiem jest Trening interpersonalny, który odbywa się przez 4 dni pod rząd (czwartek - niedziela).

Zaliczenia

Zajęcia z poszczególnych przedmiotów zaliczane są na podstawie udziału w zajęciach. Przedmiot  „Psychologia pozytywna w treningach umiejętności psychospołecznych” zaliczany jest na ocenę przez napisanie pracy zaliczeniowej. Dodatkowo, na koniec każdego semestru przewidziany jest egzamin testowy obejmujący zajęcia z danego półrocza.

Absolwenci

Absolwent studiów będzie posiadał wiedzę z zakresu funkcjonowania emocjonalnego oraz społecznego człowieka, uwarunkowań dobrostanu, diagnostyki oraz predykcji poczucia szczęścia, a także etyki w postępowaniu z innymi ludźmi. Będzie posiadał kompetencje w stosowaniu wiedzy psychologicznej do budowania poczucia dobrostanu jednostek i grup, projektowania i prowadzenia treningów rozwoju umiejętności takich jak: efektywna komunikacja, pozytywna asertywność czy inteligencja emocjonalna.


Rekrutacja

Rekrutacja na studia odbywa się na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej. Kandydat powinien:

  • posiadać kwalifikację pełną co najmniej na poziomie 6 PRK uzyskaną w systemie szkolnictwa wyższego i nauki;
  • zarejestrować się w IRK;
  • wnieść opłatę rekrutacyjną w wysokości 85 zł.

Opis rekrutacji

Zagadnienia poruszane na rozmowie kwalifikacyjnej:

  • kompetencje społeczne i doświadczenie w uczestnictwie w grupach 0-3 punktów (ocenie podlega uczestnictwo w grupach, warsztatach, treningach rozwojowych i psychospołecznych),
  • kompetencje i doświadczenie w zakresie prowadzenia grup: 0-7 (ocenie podlega prowadzenie grup edukacyjnych i nie edukacyjnych, prowadzenie warsztatów, treningów psychospołecznych i rozwojowych),
  • kompetencje osobowościowe i emocjonalne od -5 do +5 (ocenie podlega umiejętność budowania kontaktu, aktywne słuchanie, pytania, informacje o podtrzymywaniu kontaktu wśród mocnych stron),
  • zgodność motywacji z realną treścią efektów kształcenia od -5 do +5 (motywacja, oczekiwania).

Skala punktacji od -10 do +20. Maksymalna możliwa liczba punktów do zdobycia z rozmowy rekrutacyjnej wynosi 20. Minimalna liczba punktów do uzyskania wyniku pozytywnego wynosi 12. W przypadku niewypełnienia limitu istnieje możliwość przyjęcia kandydatów z listy rezerwowej, którzy nie spełnili wymogu uzyskania minimalnej liczby punktów.

Wymagane dokumenty

Kandydat składa następujące dokumenty:

  • podpisane podanie o przyjęcie na studia – generowane z systemu IRK;
  • oryginał lub uwierzytelniony odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych: dyplomu magistra albo dyplomu licencjata albo dyplomu inżyniera albo dyplomu równorzędnego wydanego za granicą1), celem sporządzenia kopii i poświadczenia jej zgodności z oryginałem lub uwierzytelnionym odpisem, albo oryginał zaświadczenia o ukończeniu studiów zawierającego informacje o poziomie, kierunku i profilu studiów, uzyskanym tytule zawodowym oraz słownie określonym wyniku ukończenia studiów wraz z oświadczeniem kandydata, w którym zobowiązuje się on do przedstawienia oryginału lub uwierzytelnionego odpisu dyplomu ukończenia studiów wyższych w ciągu 30 dni od jego wydania, pod rygorem skreślenia z listy uczestników Studiów;
  • podpisaną umowę o warunkach odpłatności za studia podyplomowe (w dwóch lub trzech egzemplarzach) – generowaną z systemu IRK;
  • podpisane oświadczenie o adresie poczty elektronicznej – generowane z systemu IRK.

1) W przypadku, gdy kandydat legitymuje się dyplomem ukończenia studiów wyższych uzyskanym za granicą:
a) poświadczenie dyplomu ukończenia studiów wyższych w formie legalizacji lub apostille;
b) tłumaczenie przysięgłe dyplomu na język polski;
c) zaświadczenie o uznaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych wydanego za granicą lub oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia takiego zaświadczenia w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania (w przypadku gdy dyplom ukończenia studiów wyższych podlega obowiązkowi nostryfikacji – zaświadczenie o nostryfikacji dyplomu albo oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia zaświadczenia o nostryfikacji dyplomu w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania).

W przypadku, gdy kandydat na studia legitymuje się dyplomem ukończenia studiów wyższych wydanym za granicą, może podjąć studia jeżeli przedstawi certyfikat znajomości języka polskiego na poziomie co najmniej B2.

 

Dokumenty należy składać w Sekretariacie Studiów Podyplomowych w godzinach jego pracy, w terminie wskazanym w harmonogramie poniżej. Dokumenty można złożyć osobiście lub korespondencyjnie (decyduje data wpływu dokumentów do Sekretariatu) na adres:

Sekretariat Studiów Podyplomowych

Wydziału Psychologii UW

ul. Stawki 5/7

00 - 183 Warszawa

Harmonogram rekrutacji

Termin rejestracji: 18.09.2024 r. - 21.09.2024 r.

Termin wniesienia opłaty rekrutacyjnej: do 22.09.2024 r.

Termin rozmowy rekrutacyjnej: 25.09.2024 r.

Termin ogłoszenia wyników: 26.09.2024 r.

Przyjmowanie dokumentów: 18.09.2024 r. - 25.09.2024 r.

Czesne

10 900 zł jednorazowo płatne do 27.09.2024 r.

W dwóch ratach 11 400 zł

I rata  5 700 płatna do 27.09.2024 r.

II rata 5 700 zł płatna do 31.01.2025 r.

W czterech ratach 11 900 zł

I rata  2 975 płatna do 27.09.2024 r.

II rata 2 975 zł płatna do 30.11.2024 r.

III rata  2 975 płatna do 31.01.2025 r.

IV rata 2 975 zł płatna do 31.03.2025 r.