• log in
  • create an account

Admission for postgraduate studies 2024/2025

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Marketing of Pharmaceutical Products

Details
Code SP-ZA-MPF
Organizational unit Faculty of Management
Field of studies Management
Form of studies Part-time
Level of education Postgraduate (post diploma)
Language(s) of instruction Polish
Minimum number of students 10
Admission limit 50
Duration 2 semesters
Recruitment committee address ul. Szturmowa 1/3,
02-678 Warszawa
tel. 22 55 34 181/ 022 55 34 032
e-mail: psm@wz.uw.edu.pl
Office opening hours Poniedziałek – Piątek w godz. 10.00-15.00
Soboty 9.00-15.00 (w dni zjazdu)
Niedziele 9.00-12.00 (w dni zjazdu)
WWW address https://wz.uw.edu.pl/studia-podyplomowe/marketing-produktow-farmaceutycznych/
Required document
  • Higher education
  Ask a question
There is currently no active phase.

(show past turns)

Kandydaci

Osoby zainteresowane rynkiem farmaceutycznym, chcące prowadzić działalność w obszarze producenta, hurtownika, apteki lub placówek medycznych, Pracownicy działów marketingu i sprzedaży, a w szczególności - Product menedżerowie, Kierownicy sprzedaży, Dyrektorzy marketingu hurtowni farmaceutycznych, Farmaceuci, Właściciele firm, pracownicy klinik medycznych, pracownicy urzędów państwowych z obszaru branży farmaceutycznej oraz osoby planujące karierę zawodową w wymienionych obszarach.

Opis Studiów

Rozwijamy umiejętności marketingowe osób decyzyjnych w przedsiębiorstwach farmaceutycznych. Najwyższy poziom wiedzy jaki oferujemy, wspiera Państwa rozwój i stanowi bazę wiedzy zgodną z realiami polskiego rynku. Budowanie marki w branży farmaceutycznej stanowić będzie solidny fundament w dalszym rozwoju.

Program studiów

Program obejmuje 178 godzin. Podczas zajęć omawiane będą aktualne zagadnienia, związane z prowadzeniem biznesu w obszarze rynku farmaceutycznego, jednego z ważniejszych sektorów polskiej gospodarki (tj. producenci produktów farmaceutycznych, hurtownie, apteki, placówki medyczne i kosmetyczne). Treści zajęć, związane z planowaniem i zarządzaniem marketingowym (tj.: analiza otoczenia marketingowego, planowanie działań produktowych, promocyjnych, dystrybucyjnych oraz cenowych, budżetowanie), z badaniami marketingowymi i klinicznymi leków, z polityką zakupową na rynku farmaceutycznym, z farmakoekonomiką, z innowacjami w przemyśle farmaceutycznym, z zarządzaniem służbami sprzedażowymi w branży farmaceutycznej, PR-em i e-marketingiem oraz budowaniem marki w branży farmaceutycznej,  stanowić będzie solidny fundament w rozwoju kwalifikacji i kompetencji każdego uczestnika zajęć.

Wykładowcy

Zajęcia prowadzone są przez  profesjonalny zespół praktyków oraz kadrę naukową Uniwersytetu Warszawskiego m.in. prof. dr hab. M. Czech, prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz, dr hab. Józef Haczyński, dr Maciej Misztak, dr Anna Modzelewska, dr hab. Anna Pawłowska, prof. UW, dr hab. Monika Skorek, prof. UW,  dr hab. Mariusz Trojanowski, prof. UW,  dr Agnieszka Wilczak, dr Paweł Wójcik, mec. Michał Pietrusiński, mgr Edyta Barmentloo, mgr Mikołaj Dulny, mgr Damian Janiszewski, mgr Kamil Otrocki.

Tryb studiów i częstotliwość zjazdów

Tryb studiów niestacjonarny. Zjazdy odbywają się przeciętnie co dwa tygodnie, w trybie sobota-niedziela, zajęcia w trybie hybrydowym.

TERMINY ZJAZDÓW: 1 SEMESTR

  • 19 i 20.X.2024 r.
  • 16 i 17.XI.2024 r.
  • 23 i 24.XI.2024 r.
  • 30.XI i 1.XII.2024 r.
  • 14 i 15.XII.2024 r.
  • 11 i 12.I.2025 r.
  • 25 i 26.I.2025 r.

Zaliczenia

Zaliczenia odbywają się poprzez opracowanie i zaprezentowanie grupowego projektu, związanego z rozwiązaniem problemu marketingowego dotyczącego rynku farmaceutycznego.

Absolwenci

Absolwenci potrafią m.in.:

  • zaplanować kampanie promocyjne na rynku farmaceutycznym
  • identyfikować oraz interpretować szanse i możliwości rynkowe na rynku produktów farmaceutycznych:
  • zaprojektować działania marketingowe wraz z kosztorysami i harmonogramami działań marketingowych, zdefiniować cele i wymagania w planie marketingowym, zidentyfikować ograniczenia i spodziewane źródła problemów przy realizacji planu marketingowego na podstawie informacji farmaceutyczno-medycznej i rynkowej;
  • zastosować różne techniki sprzedażowe;
  • sporządzać budżet marketingowy i planować politykę cenową firmy;
  • prowadzić negocjacje i współpracować z partnerami przedsiębiorstwa farmaceutycznego (np. lekarze, apteki, szpitale, pacjenci, Ministerstwo Zdrowia);
  • posługiwać się współczesnymi technologiami informatycznymi i telekomunikacyjnymi, wspierającymi działalność marketingową przedsiębiorstwa farmaceutycznego;
  • kierować pracą zespołów ludzkich (pionach marketingowych i sprzedażowych) w przedsiębiorstwach farmaceutycznych;
  • komunikować się z zespołem w sposób efektywny;
  • wyjaśnić zależności między różnymi decyzjami o skutkach finansowych;
  • zaprezentować publicznie wyniki prowadzonych analiz;
  • podejmować odważne decyzje w obszarze zarządzania marką.

Rekrutacja

Rekrutacja odbywa się na podstawie kolejności zgłoszeń w systemie IRK.

W postępowaniu kwalifikacyjnym może wziąć udział osoba, która:

  1. posiada kwalifikację pełną co najmniej na poziomie 6 PRK uzyskaną w systemie szkolnictwa wyższego i nauki;
  2. zarejestrowała się w systemie IRK;
  3. wniosła opłatę rekrutacyjną w wysokości 85 PLN w terminie zgodnym z harmonogramem.

Wymagane dokumenty

Kandydaci składają następujące dokumenty:

  • podanie o przyjęcie na studia (generowane z IRK),
  • kserokopię podpisanego przez kandydata dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjackich, inżynierskich, magisterskich lub równorzędnego wydanego za granicą1)), potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez pracownika dziekanatu (na wydziale) lub notariusza lub oryginał zaświadczenia o ukończeniu studiów zawierającego informacje o poziomie,
  • życiorys (generowany z IRK),
  • oświadczenie o adresie poczty elektronicznej (generowane z IRK),
  • zobowiązanie do ponoszenia kosztów odpłatności (generowane z IRK),
  • dwie podpisane umowy o odpłatności za studia podyplomowe według wzoru z zarządzenia nr 5 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 16 stycznia 2023 r., uzupełnione o wymagane dane (imię i nazwisko, PESEL, dane teleadresowe, nr konta bankowego kandydata).

1) W przypadku, gdy kandydat legitymje się dyplomem ukończenia studiów wyższych uzyskanym za granicą:

  • poświadczenie dyplomu ukończenia studiów wyższych w formie legalizacji lub apostille,
  • tłumaczenie przysięgłe dyplomu na język polski,
  • zaświadczenie o uznaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych wydanego za granicą lub oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia takiego zaświadczenia w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania, ale nie później niż przed rozpoczęciem studiów (w przypadku gdy dyplom ukończenia studiów wyższych podlega obowiązkowi nostryfikacji - zaświadczenie o nostryfikacji dyplomu albo oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia zaświadczenia o nostryfikacji dyplomu w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania).

Dokumenty  można składać osobiście w sekretariacie Studiów Podyplomowych w godzinach pracy sekretariatu lub przesłać pocztą z dopiskiem "studia podyplomowe" (decyduje data wpływu dokumentów do Wydziału Zarządzania) na adres:

Wydział Zarządzania

Uniwersytet Warszawski

ul. Szturmowa 1/3

02-678 Warszawa

Terminy

Termin rejestracji w systemie IRK: od 14.10.2024 r. do 18.10.2024 r.

Termin wniesienia opłaty rekrutacyjnej: do 19.10.2024 r.

Termin ogłoszenia wyników: 24.10.2024 r.

Składanie dokumentów: od 14.10.2024 r. do 21.10.2024 r. 

Czesne

7 900 zł płatność jednorazowa 25.10.2024 r.
 

8 400 płatność w II ratach

I rata 4 200 zł płatna do 25.10.2024 r.

II rata 4 200 zł płatna do 10.03.2025 r.

 

8 800 zł płatność w VIII ratach:

raty I - VIII 1 100 zł każda płatna do 10 każdego miesiąca (pierwsza płatność wypada w październiku - wyjątkowo do 25 października 2024 r., pozostałe płatności bez zmian)