Code | SP-ZA-RDS |
---|---|
Organizational unit | Faculty of Management |
Field of studies | Management |
Form of studies | Part-time |
Level of education | Postgraduate (post diploma) |
Language(s) of instruction | Polish |
Minimum number of students | 10 |
Admission limit | 50 |
Duration | 2 semesters |
Recruitment committee address | ul. Szturmowa 1/3 02-678 Warszawa tel. 22 55 34 181 / 22 55 34 032 e-mail: psm@wz.uw.edu.pl |
Office opening hours | Poniedziałek – Piątek w godz. 10.00-15.00 Soboty 9.00-15.00 (w dni zjazdu) Niedziele 9.00-12.00 (w dni zjazdu) |
WWW address | https://wz.uw.edu.pl/studia-podyplomowe/zarzadzanie-na-rynku-dziel-sztuki/ |
Required document | |
Ask a question |
Kandydaci
Pracownicy muzeów, galerii, domów aukcyjnych, instytucji kultury, placówek oświatowych, samorządów lokalnych, kuratorzy prywatnych kolekcji, kadra banków, firm ubezpieczeniowych, doradcy inwestycyjni.
Opis Studiów
Rozwijamy umiejętności i kompetencje menedżerskie w zakresie zarządzania na rynku sztuki. Pomagamy w zdobyciu nowych kwalifikacji i rozszerzeniu praktycznych umiejętności w pracy doradców inwestycyjnych, pracowników muzeów, galerii, domów aukcyjnych, antykwariuszy, kuratorów prywatnych kolekcji czy osób zainteresowanych inwestowaniem w dzieła sztuki.
Program studiów
Program studiów składa się z poszczególnych bloków, wśród tematów zajęć znajdziemy: Zarządzanie przez projekt, Funkcje i rola nowoczesnego menedżera, Podstawy finansów i rachunkowości, Podstawy marketingu, Negocjacje, Dziedziny współczesnego rynku sztuki - wybrane zagadnienia, Rynek sztuki współczesnej w Polsce i na świecie, Galerie prywatne na polskim rynku sztuki, Muzeum a rynek sztuki, Domy aukcyjne, Prywatne i korporacyjne kolekcje sztuki współczesnej, Wartość dzieła sztuki, Targi Sztuki, Rynek sztuki i wartości, Wystawa jako strategia „przepisywania” kanonu, Tworzenie wystaw muzealnych w XX i XXI – ewolucja koncepcji i form, Fałszerstwa dzieł sztuki, Muzea uniwersyteckie – hybryda na rynku sztuki, Fałszerstwa renesansowych dzieł sztuki, Narzędzia finansowania działalności muzeów i galerii, Regulacje prawne dotyczące wywozu zabytków za granicę, Granty na projekty artystyczne, Podstawowe zagadnienia prawne na rynku sztuki, Zagadnienia podatkowe związane z obrotem dziełami sztuki, tworzeniem kolekcji oraz działalnością muzeów, Prawo autorskie na rynku dzieł sztuki, Restytucje zagrabionych dzieł sztuki - aspekty prawne, Umowy na rynku dzieł sztuki, Ubezpieczenia dzieł sztuki.
Wykładowcy
Wśród wykładowców są: dr Aleksandra Auleytner, mgr Edyta Barmentloo, dr Leszek Borowiec, dr hab. Elwira Gross-Gołacka prof. UW, prof. dr hab. Przemysław Hensel, dr hab. Agnieszka Postuła, prof. UW.
Studia prowadzone są wspólnie z kancelarią prawniczą Domański Zakrzewski Palinka.
Program realizowany jest przez ekspertów z wielu dziedzin – zarządzania, nauk prawnych, muzealnictwa, galerii i domów aukcyjnych.
Tryb studiów i częstotliwość zjazdów
Tryb studiów niestacjonarny. Zjazdy odbywają się przeciętnie co dwa tygodnie, w trybie sobota-niedziela, zajęcia w trybie hybrydowym.
TERMINY ZJAZDÓW: 1 SEMESTR
- 26 i 27.X.2024 r.
- 23 i 24.XI.2024 r.
- 7 i 8.XII.2024 r.
- 18 i 19.I.2025 r.
- 1 i 2.II.2025 r.
- 15 i 16.II.2025 r.
Zaliczenia
Zaliczanie przedmiotów odbywa się według wskazań wykładowców.
Zaliczenie studiów - uzyskanie 33 punktów ECTS z przedmiotów, obrona pracy dyplomowej.
Absolwenci
Po ukończeniu studiów, absolwenci uzyskują kompleksową wiedzę, profesjonalne kwalifikacje menedżerskie oraz umiejętności niezbędne do:
- orientowania się w poszczególnych dziedzinach rynku sztuki w tym malarstwa, fotografii, rysunku, sztuk wizualnych, rzeźby, wzornictwa, grafiki użytkowej, plakatu,
- skutecznego uczestnictwa w aukcjach najważniejszych domów aukcyjnych w Polsce i na świecie,
- zarządzania domem aukcyjnym, galerią i antykwariatem,
- poznania metod podrabiania dzieł sztuki oraz metod walki z fałszerstwami,
- tworzenia kolekcji prywatnych i strategii kolekcjonowania,
- poruszania się po najważniejszych targach sztuki, w tym Art Basel, Frieze FIAC, Paris Photo,
- orientowania się w polskim rynku antykwarycznym,
- pozyskiwania dzieła sztuki do zbiorów prywatnych i muzeów,
- współpracy z kuratorami,
- organizacji pracy nad wystawami,
- orientowania się w problematyce prawnej i podatkowej obrotu dziełami sztuki,
- aktywnego korzystania z narzędzi finansowania zakupu dzieł sztuki i działalności muzeów i galerii,
- skutecznego ubezpieczania dzieł sztuki,
- efektywnego korzystania ze strategii i instrumentów marketingu kultury.
Rekrutacja
Rekrutacja odbywa się na podstawie kolejności zgłoszeń w systemie IRK.
W postępowaniu kwalifikacyjnym może wziąć udział osoba, która:
- posiada kwalifikację pełną co najmniej na poziomie 6 PRK uzyskaną w systemie szkolnictwa wyższego i nauki;
- zarejestrowała się w systemie IRK;
- wniosła opłatę rekrutacyjną w wysokości 85 PLN w terminie zgodnym z harmonogramem.
Wymagane dokumenty
Kandydaci składają następujące dokumenty:
- podanie o przyjęcie na studia (generowane z IRK),
- kserokopię podpisanego przez kandydata dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjackich, inżynierskich, magisterskich lub równorzędnego wydanego za granicą1)), potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez pracownika dziekanatu (na wydziale) lub notariusza lub oryginał zaświadczenia o ukończeniu studiów zawierającego informacje o poziomie,
- życiorys (generowany z IRK),
- oświadczenie o adresie poczty elektronicznej (generowane z IRK),
- zobowiązanie do ponoszenia kosztów odpłatności (generowane z IRK),
- dwie podpisane umowy o odpłatności za studia podyplomowe według wzoru z zarządzenia nr 5 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 16 stycznia 2023 r., uzupełnione o wymagane dane (imię i nazwisko, PESEL, dane teleadresowe, nr konta bankowego kandydata).
1) W przypadku, gdy kandydat legitymje się dyplomem ukończenia studiów wyższych uzyskanym za granicą:
- poświadczenie dyplomu ukończenia studiów wyższych w formie legalizacji lub apostille,
- tłumaczenie przysięgłe dyplomu na język polski,
- zaświadczenie o uznaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych wydanego za granicą lub oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia takiego zaświadczenia w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania, ale nie później niż przed rozpoczęciem studiów (w przypadku gdy dyplom ukończenia studiów wyższych podlega obowiązkowi nostryfikacji - zaświadczenie o nostryfikacji dyplomu albo oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia zaświadczenia o nostryfikacji dyplomu w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania).
Dokumenty można składać osobiście w sekretariacie Studiów Podyplomowych w godzinach pracy sekretariatu lub przesłać pocztą z dopiskiem "studia podyplomowe" (decyduje data wpływu dokumentów do Wydziału Zarządzania) na adres:
Wydział Zarządzania
Uniwersytet Warszawski
ul. Szturmowa 1/3
02-678 Warszawa
Terminy
Termin rejestracji w systemie IRK: od 14.10.2024 r. do 18.10.2024 r.
Termin wniesienia opłaty rekrutacyjnej: do 19.10.2024 r.
Termin ogłoszenia wyników: 24.10.2024 r.
Składanie dokumentów: od 14.10.2024 r. do 21.10.2024 r.
Czesne
7 900 zł płatność jednorazowa 25.10.2024 r.
8 400 płatność w II ratach
I rata 4 200 zł płatna do 25.10.2024 r.
II rata 4 200 zł płatna do 10.03.2025 r.
8 800 zł płatność w VIII ratach:
raty I - VIII 1 100 zł każda płatna do 10 każdego miesiąca (pierwsza płatność wypada w październiku - wyjątkowo do 25 października 2024 r., pozostałe płatności bez zmian)