• log in
  • create an account

Admission for postgraduate studies 2024/2025

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Postgraduate Management Studies Art Market Management

Details
Code SP-ZA-RDS
Organizational unit Faculty of Management
Field of studies Management
Form of studies Part-time
Level of education Postgraduate (post diploma)
Language(s) of instruction Polish
Minimum number of students 10
Admission limit 50
Duration 2 semesters
Recruitment committee address ul. Szturmowa 1/3
02-678 Warszawa
tel. 22 55 34 181 / 22 55 34 032
e-mail: psm@wz.uw.edu.pl
Office opening hours Poniedziałek – Piątek w godz. 10.00-15.00
Soboty 9.00-15.00 (w dni zjazdu)
Niedziele 9.00-12.00 (w dni zjazdu)
WWW address https://wz.uw.edu.pl/studia-podyplomowe/zarzadzanie-na-rynku-dziel-sztuki/
Required document
  • Higher education
  Ask a question
There is currently no active phase.

(show past turns)

Kandydaci

Pracownicy muzeów, galerii, domów aukcyjnych, instytucji kultury, placówek oświatowych, samorządów lokalnych, kuratorzy prywatnych kolekcji, kadra banków, firm ubezpieczeniowych, doradcy inwestycyjni.

Opis Studiów

Rozwijamy umiejętności i kompetencje menedżerskie w zakresie zarządzania na rynku sztuki. Pomagamy w zdobyciu nowych kwalifikacji i rozszerzeniu praktycznych umiejętności w pracy doradców inwestycyjnych, pracowników muzeów, galerii, domów aukcyjnych, antykwariuszy, kuratorów prywatnych kolekcji czy osób zainteresowanych inwestowaniem w dzieła sztuki.

Program studiów

Program studiów składa się z poszczególnych bloków, wśród tematów zajęć znajdziemy: Zarządzanie przez projekt, Funkcje i rola nowoczesnego menedżera, Podstawy finansów i rachunkowości, Podstawy marketingu, Negocjacje, Dziedziny współczesnego rynku sztuki - wybrane zagadnienia, Rynek sztuki współczesnej w Polsce i na świecie, Galerie prywatne na polskim rynku sztuki, Muzeum a rynek sztuki, Domy aukcyjne, Prywatne i korporacyjne kolekcje sztuki współczesnej, Wartość dzieła sztuki, Targi Sztuki, Rynek sztuki i wartości, Wystawa jako strategia „przepisywania” kanonu, Tworzenie wystaw muzealnych w XX i XXI – ewolucja koncepcji i form, Fałszerstwa dzieł sztuki, Muzea uniwersyteckie – hybryda na rynku sztuki, Fałszerstwa renesansowych dzieł sztuki, Narzędzia finansowania działalności muzeów i galerii, Regulacje prawne dotyczące wywozu zabytków za granicę, Granty na projekty artystyczne, Podstawowe zagadnienia prawne na rynku sztuki, Zagadnienia podatkowe związane z obrotem dziełami sztuki, tworzeniem kolekcji oraz działalnością muzeów, Prawo autorskie na rynku dzieł sztuki, Restytucje zagrabionych dzieł sztuki - aspekty prawne, Umowy na rynku dzieł sztuki, Ubezpieczenia dzieł sztuki.

Wykładowcy

Wśród wykładowców są: dr Aleksandra Auleytner, mgr Edyta Barmentloo, dr Leszek Borowiec,  dr hab. Elwira Gross-Gołacka prof. UW, prof. dr hab. Przemysław Hensel, dr hab. Agnieszka Postuła, prof. UW.

Studia prowadzone są wspólnie z kancelarią prawniczą Domański Zakrzewski Palinka.

Program realizowany jest przez ekspertów z wielu dziedzin – zarządzania, nauk prawnych, muzealnictwa, galerii i domów aukcyjnych.

Tryb studiów i częstotliwość zjazdów

Tryb studiów niestacjonarny. Zjazdy odbywają się przeciętnie co dwa tygodnie, w trybie sobota-niedziela, zajęcia w trybie hybrydowym.

TERMINY ZJAZDÓW: 1 SEMESTR

  • 26 i 27.X.2024 r.
  • 23 i 24.XI.2024 r.
  • 7 i 8.XII.2024 r.
  • 18 i 19.I.2025 r.
  • 1 i 2.II.2025 r.
  • 15 i 16.II.2025 r.

Zaliczenia

Zaliczanie przedmiotów odbywa się według wskazań wykładowców.

Zaliczenie studiów - uzyskanie 33 punktów ECTS z przedmiotów, obrona pracy dyplomowej.

Absolwenci

Po ukończeniu studiów, absolwenci uzyskują kompleksową wiedzę, profesjonalne kwalifikacje menedżerskie oraz umiejętności niezbędne do:

  • orientowania się w poszczególnych dziedzinach rynku sztuki w tym malarstwa, fotografii, rysunku, sztuk wizualnych, rzeźby, wzornictwa, grafiki użytkowej, plakatu,
  • skutecznego uczestnictwa w aukcjach najważniejszych domów aukcyjnych w Polsce i na świecie,
  • zarządzania domem aukcyjnym, galerią i antykwariatem,
  • poznania metod podrabiania dzieł sztuki oraz metod walki z fałszerstwami,
  • tworzenia kolekcji prywatnych i strategii kolekcjonowania,
  • poruszania się po najważniejszych targach sztuki, w tym Art Basel, Frieze FIAC, Paris Photo,
  • orientowania się w polskim rynku antykwarycznym,
  • pozyskiwania dzieła sztuki do zbiorów prywatnych i muzeów,
  • współpracy z kuratorami,
  • organizacji pracy nad wystawami,
  • orientowania się w problematyce prawnej i podatkowej obrotu dziełami sztuki,
  • aktywnego korzystania z narzędzi finansowania zakupu dzieł sztuki i działalności muzeów i galerii,
  • skutecznego ubezpieczania dzieł sztuki,
  • efektywnego korzystania ze strategii i instrumentów marketingu kultury.

Rekrutacja

Rekrutacja odbywa się na podstawie kolejności zgłoszeń w systemie IRK.

W postępowaniu kwalifikacyjnym może wziąć udział osoba, która:

  1. posiada kwalifikację pełną co najmniej na poziomie 6 PRK uzyskaną w systemie szkolnictwa wyższego i nauki;
  2. zarejestrowała się w systemie IRK;
  3. wniosła opłatę rekrutacyjną w wysokości 85 PLN w terminie zgodnym z harmonogramem.

Wymagane dokumenty

Kandydaci składają następujące dokumenty:

  • podanie o przyjęcie na studia (generowane z IRK),
  • kserokopię podpisanego przez kandydata dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjackich, inżynierskich, magisterskich lub równorzędnego wydanego za granicą1)), potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez pracownika dziekanatu (na wydziale) lub notariusza lub oryginał zaświadczenia o ukończeniu studiów zawierającego informacje o poziomie,
  • życiorys (generowany z IRK),
  • oświadczenie o adresie poczty elektronicznej (generowane z IRK),
  • zobowiązanie do ponoszenia kosztów odpłatności (generowane z IRK),
  • dwie podpisane umowy o odpłatności za studia podyplomowe według wzoru z zarządzenia nr 5 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 16 stycznia 2023 r., uzupełnione o wymagane dane (imię i nazwisko, PESEL, dane teleadresowe, nr konta bankowego kandydata).

1) W przypadku, gdy kandydat legitymje się dyplomem ukończenia studiów wyższych uzyskanym za granicą:

  • poświadczenie dyplomu ukończenia studiów wyższych w formie legalizacji lub apostille,
  • tłumaczenie przysięgłe dyplomu na język polski,
  • zaświadczenie o uznaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych wydanego za granicą lub oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia takiego zaświadczenia w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania, ale nie później niż przed rozpoczęciem studiów (w przypadku gdy dyplom ukończenia studiów wyższych podlega obowiązkowi nostryfikacji - zaświadczenie o nostryfikacji dyplomu albo oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia zaświadczenia o nostryfikacji dyplomu w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania).

Dokumenty  można składać osobiście w sekretariacie Studiów Podyplomowych w godzinach pracy sekretariatu lub przesłać pocztą z dopiskiem "studia podyplomowe" (decyduje data wpływu dokumentów do Wydziału Zarządzania) na adres:

Wydział Zarządzania

Uniwersytet Warszawski

ul. Szturmowa 1/3

02-678 Warszawa

Terminy

Termin rejestracji w systemie IRK: od 14.10.2024 r. do 18.10.2024 r.

Termin wniesienia opłaty rekrutacyjnej: do 19.10.2024 r.

Termin ogłoszenia wyników: 24.10.2024 r.

Składanie dokumentów: od 14.10.2024 r. do 21.10.2024 r. 

Czesne

7 900 zł płatność jednorazowa 25.10.2024 r.
 

8 400 płatność w II ratach

I rata 4 200 zł płatna do 25.10.2024 r.

II rata 4 200 zł płatna do 10.03.2025 r.

 

8 800 zł płatność w VIII ratach:

raty I - VIII 1 100 zł każda płatna do 10 każdego miesiąca (pierwsza płatność wypada w październiku - wyjątkowo do 25 października 2024 r., pozostałe płatności bez zmian)