Admission for postgraduate studies 2025/2026

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Management for Creators, Artists and Culture Animators

Details
Code SP-PRK-ZA-ART
Organizational unit Faculty of Management
Field of studies Management
Form of studies Part-time
Level of education Postgraduate (post diploma)
Language(s) of instruction Polish
Minimum number of students 25
Admission limit 50
Duration 2 semesters
Recruitment committee address ul. Szturmowa 1/3
02-678 Warszawa
tel. (22) 55 34 181 / (22) 55 34 032
e-mail: psm@wz.uw.edu.pl
Office opening hours Poniedziałek – Piątek w godz. 10.00-15.00
Soboty 9.00-15.00 (w dni zjazdu)
Niedziele 9.00-12.00 (w dni zjazdu)
WWW address https://wz.uw.edu.pl/studia-podyplomowe/zarzadzanie-dla-tworcow-artystow-animatorow-kultury/
Required document
  • Higher education
  Ask a question
Phase 1 (05.06.2025 00:00 – 22.09.2025 23:59)

Kandydaci

Artyści, twórcy, animatorzy kultury i menedżerowie instytucji kultury, pracownicy domów kultury, galerii sztuki, muzeów, teatrów, bibliotek, wydawnictw, pracownicy mediów i organizacji pozarządowych (fundacji, stowarzyszeń).

Opis studiów

Celem studiów menedżerskich dla artystów jest m.in. wyposażenie ludzi kultury w wysoce profesjonalną i rozległą wiedzę menedżerską. Wiedza ta ma służyć zdobyciu nowych umiejętności menedżerskich, przygotowania do uruchomienia własnej firmy, zarządzania organizację lub instytucją kultury.

Program studiów

Program studiów  obejmuje następujące przedmioty: Historia i misja Uniwersytetu Warszawskiego, Prawo autorskie, Prawo kultury, Prawo handlowe, Prawo podatkowe, Zarządzanie personelem w tym „Artysta sprawny menedżer”, Zarządzanie kulturą i oświatą, Marketing i promocja, public relations, Media relations, Negocjacje, Savoir-vivre i etykieta menedżera kultury, Sponsoring, Teoria i metody organizacji, Finansowanie kultury - Biznesplan i plan promocji, Finansowanie kultury - Fundusze, Finansowanie kultury - Strategia działania

Zajęcia dodatkowe: Megatrendy we współczesnym świecie, zajęcia integracyjne, panelowe i studyjne organizowane we współpracy z Klubem Absolwentów UW, Zakładem Tradycji Antyku w Sztukach Wizualnych UW, Muzeum-Pałac w Wilanowie, Stowarzyszeniem Autorów ZAiKS i innymi instytucjami kultury.

Wykładowcy

Zajęcia prowadzone są przez: prof. dr hab. Jan Błeszyński, prof. dr hab. Dorota Sokołowska, dr Inga Oleksiuk, dr Robert Pietrusiński, dr hab. Agnieszka Postuła, prof. UW,  dr Piotr Sokół, mgr Zofia Kosińska, mgr inż. Lucyna Krupa-Szado, mgr Piotr Lignar, mgr Krzysztof  Podstawka, dr Sylwia Żółkiewska, mgr Maria Kujcys-Sołobodowska.

Tryb studiów i częstotliwość zjazdów

Tryb studiów niestacjonarny. Zjazdy odbywają się  w soboty.

TERMINY ZJAZDÓW W SEMESTRZE ZIMOWYM: 
  • 11 - 12.10.2025 r. 
  • 25 - 26.10.2025 r. 
  • 8 - 9.11.2025 r. 
  • 15 - 16.11.2025 r.
  • 29 - 30.11.2025 r. 
  • 13 - 14.12.2025 r. 
  • 20 - 21.12.2025 r. 
  • 10 - 11.01.2026 r. 
  • 7 - 8.02.2026 r. 

Zaliczenia

Test egzaminacyjny z programu studiów. Praca menedżerska na ocenę nt. „BIZNESPLAN” dla przedsięwzięcia artystycznego lub „STRATEGIA DZIAŁANIA” dla instytucji / organizacji kultury.

Absolwenci

Uczestnicy zdobywają kompleksową wiedzę, profesjonalne kwalifikacje zawodowe menedżerskie oraz umiejętności niezbędne do:

  • planowania karier własnych i podwładnych pracowników,
  • public relations,
  • efektywnego prowadzenia samodzielnych przedsięwzięć kulturalnych,
  • założenia i prowadzenia własnej firmy (np. impresariatu artystycznego),
  • skonstruowania biznesplanu, strategii działania i planu promocji dla przedsiębiorstwa, instytucji lub organizacji kultury,
  • pozyskiwania źródeł finansowania z funduszy polskich i UE,
  • zarządzania instytucjami kultury, organizacjami artystycznymi i NGO,
  • zarządzania projektem artystycznym,
  • zarządzania zmianami w czasie kryzysu, czyli budowania systemu zachowań twórczych w firmie,
  • stosowania w praktyce technik innowacyjnych, których istotą są pobudzanie twórczości i wdrażanie innowacji,
  • praktykowania reguł sztuki marketingu w tym form i technik promocji oraz sponsoringu,
  • orientowania się w problematyce prawa kultury w tym prawa autorskiego i medialnego,
  • orientowania się w tematyce prawa handlowego, gospodarczego i podatkowego,
  • podjęcia skutecznych negocjacji w interesach zawodowych itp.

Rekrutacja

Rekrutacja odbywa się na podstawie kolejności zgłoszeń w systemie IRK.

W postępowaniu kwalifikacyjnym może wziąć udział osoba, która:

  1. posiada kwalifikację pełną co najmniej na poziomie 6 PRK uzyskaną w systemie szkolnictwa wyższego i nauki;
  2. zarejestrowała się w systemie IRK;
  3. wniosła opłatę rekrutacyjną w wysokości 85 PLN w terminie zgodnym z harmonogramem.

Wymagane dokumenty

Kandydaci składają następujące dokumenty:

  • podanie o przyjęcie na studia (generowane z IRK),
  • kserokopię podpisanego przez kandydata dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjackich, inżynierskich, magisterskich lub równorzędnego wydanego za granicą1)), potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez pracownika dziekanatu (na wydziale) lub notariusza,
  • życiorys zawodowy (generowany z IRK),
  • podpisane oświadczenie o adresie poczty elektronicznej (generowane z IRK),
  • podpisane zobowiązanie do ponoszenia kosztów odpłatności (generowane z IRK),
  • dwie podpisane umowy o odpłatności za studia podyplomowe według wzoru z zarządzenia nr 5 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 16 stycznia 2023 r., uzupełnione o wymagane dane (imię i nazwisko, PESEL, dane teleadresowe, nr konta bankowego kandydata).

1) W przypadku, gdy kandydat legitymje się dyplomem ukończenia studiów wyższych uzyskanym za granicą:

  • poświadczenie dyplomu ukończenia studiów wyższych w formie legalizacji lub apostille,
  • tłumaczenie przysięgłe dyplomu na język polski,
  • zaświadczenie o uznaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych wydanego za granicą lub oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia takiego zaświadczenia w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania, ale nie później niż przed rozpoczęciem studiów (w przypadku gdy dyplom ukończenia studiów wyższych podlega obowiązkowi nostryfikacji - zaświadczenie o nostryfikacji dyplomu albo oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia zaświadczenia o nostryfikacji dyplomu w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania).

Dokumenty  można składać osobiście w sekretariacie Studiów Podyplomowych w godzinach pracy sekretariatu lub przesłać pocztą z dopiskiem "studia podyplomowe" (decyduje data wpływu dokumentów do Wydziału Zarządzania) na adres:

Wydział Zarządzania

Uniwersytet Warszawski

ul. Szturmowa 1/3

02-678 Warszawa

Terminy

Termin rejestracji w systemie IRK: od 05.06.2025 r. do 22.09.2025 r.

Termin wniesienia opłaty rekrutacyjnej: do 23.09.2025 r.

Termin ogłoszenia wyników: 29.09.2025 r.

Składanie dokumentów: od 05.06.2025 r. do 26.09.2025 r. 

Czesne

5 800 zł płatność jednorazowa płatna do 24.10.2025 r.  

6 000 płatność w II ratach

I rata 3 000 zł płatna do 24.10.2025 r.

II rata 3 000 zł płatna do 10.03.2026 r. 

6 400 zł płatność w VIII ratach:

raty I - VIII 800 zł każda płatna do 10 każdego miesiąca (pierwsza płatność wypada w październiku - wyjątkowo do 24.10.2025 r., pozostałe płatności bez zmian).