• log in
  • create an account

Transfers from other universities for first-cycle, second-cycle and long-cycle Master-level studies 2024/2025

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

History of Art

Details
Code NZ1-HS
Organizational unit Faculty of Culture and Arts
Field of studies History of Art
Form of studies Part-time (extramural)
Level of education First cycle
Educational profile academic
Language(s) of instruction Polish
Admission limit 2
Duration 3 years
Recruitment committee address rekrutacja.wnks@uw.edu.pl
tel. (22) 55-24-540
WWW address http://ihs.uw.edu.pl/
Required document
  • Maturity or equivalent document
  Ask a question
There is currently no active phase.

Past phases in this registration:
  • Phase 1 (01.07.2024 00:00 – 10.09.2024 23:59)

Studia I stopnia mają charakter teoretyczno-historyczny, dotyczą sztuk plastycznych, architektury i urbanistyki, rzemiosła artystycznego, nowoczesnych mediów plastycznych, fotografii, w mniejszym stopniu – teatru i filmu oraz kultury wizualnej. Przyporządkowane są do dziedziny nauk humanistycznych w dyscyplinie: Nauki o sztuce. Program zapewnia uzyskanie podstaw wykształcenia humanistycznego i solidnej, przekrojowej wiedzy z zakresu historii sztuki, jej terminologii oraz dawnych i współczesnych metod tej dyscypliny.

Specyfiką studiów jest duża uwaga przykładana do zajęć o charakterze teoretyczno-metodologicznym, a także wprowadzenie do programu zajęć wstępnych dotyczących rzemiosła artystycznego i designu oraz współczesnych technik artystycznych i mediów. Program studiów licencjackich przewiduje obowiązkową praktykę terenową (pięciodniowy wyjazd w semestrze letnim II roku studiów).

Studia dają podstawę dla podejmowania przez absolwentów różnych form aktywności zawodowej. Wiedza, umiejętności i kompetencje zdobyte w trakcie studiów I stopnia przydatne są w wykonywaniu zawodów związanych z muzealnictwem, różnego rodzaju działalnością w sferze kultury, a także nauki. Naturalną kontynuacją studiów I stopnia jest II stopień studiów w Instytucie.

Nasi absolwenci podejmują pracę m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie, Zamku Królewskim w Warszawie, Zachęcie - Narodowej Galerii Sztuki, Muzeum Sztuki Nowoczesnej czy Centrum Sztuki Współczesnej, jak również w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk, Instytucie Badań Literackich PAN a także w innych instytucjach muzealnych i kulturalnych w Polsce, często także w muzeach oraz w galeriach zagranicznych. Studia ukończyło również liczne grono osób aktywnych na rynku antykwarycznym i pracujących w mediach. Kadra naukowo-dydaktyczna zapewnia też fachową opiekę nad uczestnikami studiów doktoranckich, którzy prowadzą własną pracę badawczą z zakresu historii sztuki.

Zjazdy studentów niestacjonarnych trwają trzy dni (w piątek zajęcia rozpoczynają się późnym popołudniem, zwykle o godzinie 17.00, w sobotę o 8.30, w niedzielę między 8.30 a 10.00). Jeden zjazd obejmuje minimum 18 godzin zajęć. W jednym semestrze odbywa się 7 zjazdów. Zajęcia odbywają się na Kampusie Głównym UW przy Krakowskim Przedmieściu, w siedzibie Instytutu Historii Sztuki na ul. Prostej 69, w Gmachu Porektorskim i w dawnej Bibliotece Uniwersyteckiej (sale 105 i 106). Instytut dysponuje własną biblioteką z obfitym księgozbiorem (niemal 40 tys. woluminów). W zależności od potrzeb i rozwoju sytuacji epidemiologicznej zajęcia mogą być z powodzeniem również prowadzone w trybie zdalnym.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Zasady kwalifikacji

Przeniesienie z innej uczelni jest możliwe w uzasadnionych i udokumentowanych przypadkach, wyłącznie z uczelni posiadającej akredytację Państwowej Komisji Akredytacyjnej na kierunek historia sztuki dla studiów tego stopnia, którego dotyczy przeniesienie, lub dla studiów jednolitych magisterskich.

O przeniesienie z innej uczelni student może ubiegać się po zaliczeniu pierwszego lub drugiego roku studiów.

W pierwszej kolejności będą przyjmowani kandydaci ze średnią z dotychczasowego toku studiów na poziomie min. 4,5. W przypadku większej liczby kandydatów niż przewiduje to limit miejsc, zostanie stworzona lista rankingowa na podstawie średniej z toku studiów. W sytuacji, gdy pozostaną wolne miejsca, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, może być wyrażona zgoda na przeniesienie na podstawie niższej średniej.

Student zobligowany jest do uzupełnienia wymaganych przez Kierownika Jednostki Dydaktycznej różnic programowych.

Kandydat zobowiązany jest załączyć następujące dokumenty:

  1. umotywowany wniosek o przeniesienie;
  2. zaświadczenie z dziekanatu macierzystej jednostki zawierające następujące informacje:
    a) potwierdzenie posiadania przez kandydata praw studenckich,
    b) poziom i forma odbywanych studiów,
    c) liczba zaliczonych etapów (semestrów) studiów ze wskazaniem ich kierunku,
    d) średnia wszystkich ocen uzyskanych w trakcie dotychczasowego toku studiów
  3. kartę przebiegu studiów z wykazem zaliczonych przedmiotów (nazwa przedmiotu, liczba godzin, oceny, punkty ECTS) potwierdzoną przez macierzystą jednostkę z adnotacją o stosowanej w uczelni skali ocen;
  4. podpisane przez dziekana (dyrektora) macierzystej jednostki zaświadczenie, że student wypełnił wszystkie obowiązki wynikające z przepisów obowiązujących w jego macierzystej jednostce (nie zalega z żadnymi zaliczeniami i płatnościami).

Złożenie niekompletnej dokumentacji skutkuje decyzją negatywną.

 

Sprawdzenie kompetencji kandydatów do studiowania w języku polskim

W zakresie potwierdzenia kompetencji językowych kandydatów do studiowania w języku polskim obowiązują ogólne zasady określone w uchwale rekrutacyjnej Senatu UW na rok akademicki 2024/2025. Kandydat zobowiązany jest przestawić honorowany przez Uniwersytet Warszawski dokument poświadczający znajomość języka polskiego na poziomie co najmniej B2.

 

Terminy

Ogłoszenie wyników: 16 września 2024 r.

Przyjmowanie dokumentów: 17-18 września 2024 r.

 

Opłaty

Opłata za wydanie legitymacji studenckiej (ELS)

 

Wymagane dokumenty

Lista dokumentów wymaganych do złożenia w formie papierowej w przypadku zakwalifikowania na studia

 

Dodatkowe informacje

Koordynator ds. rekrutacji w trybie przeniesienia z innej uczelni: Katarzyna Śniecińska, k.sniecinska@uw.edu.pl, (22) 55-24-540

Znajdź nas na mapie: Wydział Nauk o Kulturze i Sztuce