Kod | S2-GPTE |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Pedagogiczny |
Kierunek studiów | Graduate Programme in Teaching English to Young Learners |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | angielski |
Minimalna liczba studentów | 15 |
Limit miejsc | 25 |
Czas trwania | 2 lata |
Adres komisji rekrutacyjnej | rekrutacja.pedagog@uw.edu.pl tel. (22) 55-30-848 |
Adres WWW | https://www.pedagog.uw.edu.pl/ |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
- Dziedzina nauk społecznych; dyscyplina: Pedagogika
Program studiów
Wyjątkową rolą w programie tego kierunku jest łączenie przygotowania do wczesnego nauczania języka oraz zintegrowanej edukacji przedmiotowo-językowej (CLIL). Studenci mają możliwość zapoznania się zarówno z edukacją językową, jak również z podstawami nauczania przyrody, matematyki, plastyki, muzyki oraz wychowania fizycznego w nauczaniu zintegrowanym w języku angielskim. Ponadto, studenci zapoznają się z najnowszą wiedzą dotyczącą nauczania dwujęzycznego oraz porównania programów kształcenia w różnych kontekstach międzynarodowych. Ważnym elementem tych studiów jest łączenie praktyki oraz teorii, co odbywa się poprzez organizowanie wielu wyjazdów terenowych do szkół międzynarodowych i dwujęzycznych na terenie Polski. Studenci uczestniczą również w całorocznych praktykach pedagogicznych w specjalnie wyselekcjonowanych szkołach oraz przedszkolach, zarówno publicznych jak i prywatnych, w których zaznajamiają się z różnymi podejściami do wczesnego nauczania języka oraz nauczania w podejściu CLIL. Ponadto, studenci mają możliwość uczestniczenia w projektach międzynarodowych zarówno o charakterze dydaktycznym jak i badawczym prowadzonych przez kadrę Wydziału Pedagogicznego UW.
Wszystkie zajęcia na tym kierunku prowadzone są w języku angielskim, a w czasie trwania studiów, studenci mają możliwość doskonalenia języka angielskiego zwłaszcza w zakresie języka akademickiego oraz języka pracy w klasie. Zajęcia na tym kierunku odbywają się w małych grupach składających się ze studentów międzynarodowych, a w procesie nauczania wykorzystywane są nowoczesne technologie, np. do przygotowania portfolio nauczycielskich. Zajęcia prowadzone są przez wykładowców oraz praktyków polskich oraz zagranicznych.
Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne wymagane jest od osób, które po ukończeniu tego kierunku chcą uzyskać kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w przedszkolu i w klasach I-III.
Zajęcia dydaktyczne odbywają się głównie w budynku Wydziału (ul. Mokotowska 16/20) od poniedziałku do piątku zgodnie z kalendarzem akademickim.
Praktyki odbywają się w szkołach podstawowych, zarówno publicznych, jak niepublicznych na terenie Warszawy i okolic, w klasach 1–3.
Nadzór nad przebiegiem praktyk sprawuje pracownik Wydziału, który jest również odpowiedzialny za rekrutację oraz współpracę z nauczycielami-mentorami/opiekunami studentów w placówkach, w których odbywają się praktyki. Trwają one od początku lipca do końca maja, zarówno na pierwszym jak i drugim roku.
Wszystkie informacje dotyczące programu studiów znajdują się na stronie internetowej Wydziału: www.pedagog.uw.edu.pl lub clil.pedagog.uw.edu.pl
Sylwetka absolwenta
Absolwent dysponuje przygotowaniem teoretycznym oraz praktycznym w zakresie nauk pedagogicznych oraz uczenia się i nauczania języka angielskiego. Absolwent otrzymał uniwersyteckie wykształcenie w języku angielskim przygotowujące go do podejmowania wyzwań pedagogicznych poprzez refleksję oraz prowadzenie badań w obszarze edukacji językowej, dwujęzycznej, edukacji wczesnoszkolnej z uwzględnieniem swoistości kultury anglosaskiej.
Absolwent kierunku jest przygotowany do pracy jako nauczyciel języka angielskiego w przedszkolu oraz na I etapie kształcenia w różnych kontekstach edukacyjnych i kulturowych, w szczególności do nauczania dwujęzycznego na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Ma on szerokie przygotowanie teoretyczne i praktyczne z zakresu integracji przedmiotowo-językowej (CLIL). Ważnym elementem przygotowania do zawodu nauczyciela języka angielskiego na tym kierunku jest kształtowanie postawy refleksyjnej i badawczej.
Ukończenie studiów uprawnia do ubiegania się o przyjęcie do Szkół Doktorskich.
Zasady kwalifikacji dla kandydatów z dyplomem polskim
Próg kwalifikacji: 50 pkt.
Studia przeznaczone są dla osób z tytułem zawodowym licencjata, magistra, inżyniera lub równoważnym.
Kandydaci na studia kwalifikowani są na podstawie wyniku rozmowy kwalifikacyjnej.
Od kandydatów wymagana jest znajomość języka angielskiego na poziomie min. C1.
Pozytywny wynik procedury kwalifikacyjnej jest równoznaczny z potwierdzeniem kompetencji kandydata do studiowania w języku angielskim (w przypadku kandydatów, którzy nie legitymują się dokumentem poświadczającym znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie C1).
Rozmowa kwalifikacyjna prowadzona w języku angielskim dotycząca znajomości czterech lektur, których tytuły zostaną podane w terminie późniejszym.
Rozmowa kwalifikacyjna ma na celu ocenę stopnia przygotowania kandydata do podjęcia studiów na kierunku Graduate Programme of Teaching English to Young Learners. Pytania wstępne dotyczą zainteresowań kandydatki/kandydata zawodem nauczyciela języka, wcześniejszych doświadczeń związanych z pracą z dziećmi oraz rozwojem zawodowym. Podczas rozmowy oceniana jest ogólna znajomość tematyki edukacyjnej obecnej w przestrzeni publicznej, umiejętność komunikacji w zakresie języka akademickiego oraz umiejętności argumentacji w języku angielskim. W tym celu kandydaci będą proszeni o gruntowne zapoznanie się z czterema podanymi źródłami, które będą punktem wyjścia do rozmowy kwalifikacyjnej. W przypadku studentów przebywających za granicą istnieje możliwość przeprowadzenia rozmowy za pośrednictwem platformy internetowej.
Przykładowe pytania:
- Jakie Pani/Pan posiada wcześniejsze doświadczenia w zakresie nauczania języka?
- Dlaczego zdecydowała się Pani/zdecydował się Pan na studia na kierunku GPTE?
- Jakie kompetencje i cechy u współczesnego nauczyciela uważa Pani/Pan za najważniejsze?
- Jakie są według Pani/Pana najważniejsze zagadnienia związane z edukacją, które pojawiają w dyskusji publicznej? Proszę uzasadnić swój wybór.
- Jakie zagadnienia zawarte w wybranych materiałach są dla Pani/Pana interesujące i ważne? Proszę uzasadnić swój wybór.
- Jakie trudności napotyka Pani/Pan jako nauczyciel i w jaki sposób Pani/Pan sobie z nimi radzi?
- Jakie własne predyspozycje lub umiejętności mogą Panią/Pana wspierać w przygotowaniu się do roli nauczyciela oraz dalszego rozwoju zawodowego?
Maksymalna liczba punktów: 100.
Próg kwalifikacji: 50 punktów.
Zasady kwalifikacji dla kandydatów z dyplomem zagranicznym
Rozmowa kwalifikacyjna prowadzona w języku angielskim dotycząca znajomości czterech lektur, których tytuły zostaną podane w terminie późniejszym.
Obowiązują takie same zasady, jak w przypadku kandydatów z dyplomem uzyskanym w Polsce.
Sprawdzenie kompetencji kandydatów do studiowania w języku angielskim
Pozytywny wynik procedury kwalifikacyjnej jest równoznaczny z potwierdzeniem kompetencji kandydata do studiowania w języku angielskim (w przypadku kandydatów, którzy nie legitymują się dokumentem poświadczającym znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie C1).
Terminy
Rozmowa kwalifikacyjna: 19 września 2024 r., od godz. 9:00 (rozmowa zostanie przeprowadzona zdalnie na platformie Zoom, każdy z kandydatów zostanie indywidualnie poinformowany o godzinie rozmowy)
Ogłoszenie wyników: 24 września 2024 r.
Przyjmowanie dokumentów:
- I termin: 25-26 września 2024 r.
- II termin (w przypadku niewypełnienia limitu miejsc w pierwszym terminie): 27, 30 września 2024 r.
Opłaty
Opłata rekrutacyjna (w tym opłaty wnoszone za granicą)
Opłata za wydanie legitymacji studenckiej (ELS)
Studia są płatne - wysokość opłat za studia
Wymagane dokumenty
Lista dokumentów wymaganych do złożenia w formie papierowej w przypadku zakwalifikowania na studia
Dodatkowe informacje
Znajdź nas na mapie: Wydział Pedagogiczny