Studia I i II stopnia oraz jednolite studia magisterskie - 2025/2026

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

International Management and Intercultural Communication – Global MBA, stacjonarne, drugiego stopnia

Szczegóły
Kod S2-PRK-GMBA
Jednostka organizacyjna Wydział Zarządzania
Kierunek studiów International Management and Intercultural Communication – Global MBA
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Drugiego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe angielski
Czas trwania 1,5 roku
Adres komisji rekrutacyjnej admissions@wz.uw.edu.pl
Adres WWW https://wydzialzarzadzania.wz.uw.edu.pl/
Wymagany dokument
  • Wykształcenie wyższe
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Nadchodzące tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (12.05.2025 00:00 – 04.07.2025 23:59)

Limit miejsc: 10 miejsc dla kandydatów z UW oraz 30 miejsc dla kandydatów z uczelni partnerskich

Cele programu studiów:

Studia drugiego stopnia na kierunku Zarządzanie międzynarodowe i komunikacja międzykulturowa – GlobalMBA są realizowane w konsorcjum niżej wymienionych uczelni:

  • Uniwersytet Warszawski,
  • Technische Hochschule Köln w Niemczech,
  • University of North Florida w Stanach Zjednoczonych,

Niniejszy program zakłada, że kohorta studentów zrekrutowanych na ww. uczelniach partnerskich będzie wspólnie realizować program studiów przemieszczając się kolejno do Niemiec, Polski, jednego z krajów azjatyckich i Stanów Zjednoczonych, realizując w każdym z tych miejsc poszczególne elementy modułów zajęciowych. Wyjazdy do uczelni partnerskich są integralnym elementem programu studiów trwających 1,5 roku (3 semestry). Program kładzie silny nacisk na kompetencje komunikacyjne i międzykulturowe, zaś aspekty międzynarodowy i globalny są silnie uwypuklone w realizowanych kursach z zakresu zarządzania, ekonomii i finansów.

Program studiów jest przygotowany w oparciu o cztery filary:

  1. zarządzanie międzynarodowe obejmujące zagadnienia z obszarów międzynarodowej ekonomii, strategii, marketingu, zarządzania finansowego, zarządzania zasobami ludzkimi oraz teorii organizacji;
  2. kompetencje międzykulturowe osiągane w drodze realizacji seminariów dotyczących teorii i praktyki komunikacji międzykulturowej w poszczególnych krajach;
  3. umiejętności rozwiązywania problemów w międzynarodowym otoczeniu przedsiębiorstwa realizowane przy pomocy grupowego projektu prowadzącego do obrony pracy magisterskiej;
  4. rozwój umiejętności cyfrowych oraz kompetencji transwersalnych, których nauczanie zintegrowane jest we wszystkich modułach przedmiotów i prowadzi do zdobycia podstawowych kompetencji w obszarze cyfryzacji, analityki biznesowej oraz strategii technologicznej.

Sylwetka absolwenta:

Absolwent w zakresie wiedzy:

  • posiada wiedzę o charakterze nauk o zarządzaniu i jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi. Postrzega zarządzanie jako naukę interdyscyplinarną,
  • zna i rozumie w pogłębionym stopniu metodologię badań i terminologię w zakresie dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz w dyscyplinach uzupełniających (ekonomia i finanse, nauki prawne),
  • zna i rozumie złożone procesy i zjawiska zachodzące w różnych typach organizacji oraz w otaczającym je świecie, wykorzystuje teorię zarządzania i dyscyplin uzupełniających (ekonomia i finanse, nauki prawne) do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych z kluczowymi funkcjami w organizacji (operacyjne, marketingowe, finansowe, zarządzanie personelem) i ich integracji w ramach strategii organizacji,
  • zna i rozumie w sposób pogłębiony uwarunkowania prawne funkcjonowania organizacji i całej gospodarki, w tym w kontekście międzynarodowym,
  • • zna i rozumie złożone procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne i ekonomiczne oraz ich wpływ na funkcjonowanie organizacji i całej gospodarki w kontekście międzynarodowym, w tym zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego,
  • zna i rozumie zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości w wymiarze krajowym i globalnym.

 

Absolwent w zakresie umiejętności:

  • potrafi wykorzystać teorię dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz nauk uzupełniających (ekonomia i finanse, nauki prawne) do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów związanych z kluczowymi funkcjami w organizacji oraz ich integrowania w ramach strategii organizacji, w tym w kontekście międzynarodowym, stosując właściwy dobór źródeł oraz przystosowując istniejące lub opracowując nowe metody,
  • potrafi prawidłowo interpretować złożone procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na funkcjonowanie organizacji i całości gospodarki, w tym w kontekście globalnym, stosując właściwy dobór źródeł,
  • potrafi samodzielnie i zespołowo przygotować analizy, diagnozy i raporty dotyczące złożonych i nietypowych problemów związanych z funkcjonowania organizacji, sektora i całej gospodarki krajowej, a także globalnej oraz komunikatywnie je prezentować w języku angielskim - wykorzystując zaawansowane narzędzia informatyczno-komunikacyjne,
  • potrafi planować, organizować i kierować pracą zespołową, w tym zespołów międzynarodowych i międzykulturowych,
  • posiada zdolność do samokształcenia się, podnoszenia zdobytych kwalifikacji i wspierania innych w tym zakresie.

Absolwent w zakresie kompetencji społecznych:

  • gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do złożonych sytuacji i zjawisk związanych z funkcjonowaniem organizacji, sektora i całej gospodarki, w tym w kontekście globalnym,
  • gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w wymiarze krajowym i globalnym,
  • gotów jest do przestrzegania i rozwijania zawodowych standardów etycznych.

Możliwości zatrudnienia

Absolwent tego kierunku będzie mógł podejmować pracę m.in. w:

  • korporacjach transnarodowych,
  • przedsiębiorstwach przemysłowych i usługowych, działających na rynkach międzynarodowych,
  • administracji państwowej,
  • organizacjach międzynarodowych,
  • administracji samorządowej,
  • organizacjach niedochodowych.

Wśród potencjalnych stanowisk pracy znajdują się: analityk, specjalista, starszy specjalista, menedżer średniego szczebla, kierujący zespołem projektowym itd. Dobre przygotowanie z zakresu nauk o zarządzaniu, szczególnie w kontekście międzynarodowym, stanowi podstawę i dogodny punkt wyjścia do rozwoju osobistego i osiągania awansu zawodowego.


Zasady kwalifikacji dla kandydatów z dyplomem uzyskanym w Polsce i z dyplomem zagranicznym

Kwalifikacja kandydatów odbywa się na podstawie złożenia wskazanych niżej dokumentów oraz na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej.

Dokumentacja aplikacyjna obowiazkowo obejmuje:

a) dokument potwierdzający uzyskanie wyniku egzaminu GMAT lub GRE na następujących poziomach:

  • GMAT – minimum 500 punktów,
  • GRE – minimum 300 punktów (łącznie z części językowej i ilościowej);

Dostarczenie wyniku jednego z w/w testów z odpowiednią punktacją jest bezwzględnym wymogiem związanym z aplikowaniem na studia na kierunku International Management and Intercultural Communication – Global MBA, z którego nie zwalnia przedstawienie wyniku innego testu potwierdzającego znajomość języka angielskiego.

b) dyplom licencjata, magistra, inżyniera lub inny równoważny dokument uprawniający do podjęcia studiów drugiego stopnia wraz z suplementem, ew. transkryptem ocen z przebiegu dotychczasowych studiów wprowadzających kandydata w wymagane obszary wiedzy tj.: rachunkowość finansowa, finanse przedsiębiorstw, makroekonomia, mikroekonomia, zarządzanie i marketing;

Powyższe dokumenty należy dostarczyć w języku polskim i angielskim lub tylko angielskim.

Po wczytaniu na osobiste konto w systemie Internetowej Rekrutacji Kandydatów kompletu dokumentów kandydaci zapraszani są na rozmowę kwalifikacyjną.

Podczas rozmowy kwalifikacyjnej w języku angielskim brane będą pod uwagę poniższe kryteria:

  • kompetencje komunikacyjne w języku angielskim (płynność i wyrazistość wypowiedzi, słownictwo z dziedziny ekonomii, biznesu, dziedzin pokrewnych, strukturalizowanie wypowiedzi, umiejętności komunikacyjne/prowadzenie dyskusji) – 4 punkty;
  • kompetencje przedsiębiorcze (kreatywność, otwartość na innowacje) – 3 punkty;
  • kompetencje międzykulturowe – 3 punkty.

Lista rankingowa układana jest na podstawie punktów uzyskanych w rozmowie kwalifikacyjnej.
Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania w rozmowie kwalifikacyjnej: 10.
Liczba punktów będąca progiem kwalifikacji: 6.

Po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego w uczelniach partnerskich nastąpi rejestracja zakwalifikowanych w nich kandydatów, zgodnie z zasadami określonymi w umowie konsorcjum Global MBA.

 

Sprawdzenie kompetencji kandydatów do studiowania w języku angielskim

Uzyskanie pozytywnego wyniku z rozmowy kwalifikacyjnej przeprowadzanej w języku angielskim stanowi potwierdzenie wymaganej na Uniwersytecie Warszawskim znajomości języka angielskiego na poziomie co najmniej B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy.

 

Terminy

Rozmowa kwalifikacyjna: 10 lipca 2025 r.

Ogłoszenie wyników: 22 lipca 2025 r.

Przyjmowanie dokumentów: 23-25 lipca, 28-31 lipca 2025 r.

 

Opłaty

Opłata rekrutacyjna (w tym opłaty wnoszone za granicą)

Opłata za wydanie legitymacji studenckiej (ELS)

Studia są płatne - wysokość opłat za studia

 

Wymagane dokumenty

Lista dokumentów wymaganych do złożenia w formie papierowej w przypadku zakwalifikowania na studia

 

Dodatkowe informacje

Znajdź nas na mapie: Wydział Zarządzania