Asystentura międzykulturowa w szkole
W mocy od: 21 lipca 2022
Zasady kwalifikacji
Rekrutacja
UWAGA!
Proces aplikowania na studia podyplomowe „Asystentura międzykulturowa w szkole” prowadzone przez Instytut Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji na Uniwersytecie Warszawskim (IPSiR UW) oraz proces ubiegania się o dofinansowanie przez Fundację na rzecz Różnorodności Społecznej (FRS) studiów podyplomowych „Asystentura międzykulturowa w szkole” są od siebie niezależne i wymagają oddzielnych aplikacji.
Rekrutacja na studia podyplomowe odbywa się na podstawie zgłoszeń w systemie IRK. Kandydat powinien zarejestrować się w IRK i dokonać opłaty rekrutacyjnej 85 zł.
W przypadku większej liczby zgłoszeń, niż maksymalna liczba miejsc, kryterium decydującym będzie rozmowa kwalifikacyjna z zastosowaniem punktacji w skali 1-6 pkt. W trakcie rozmowy ocenie podlegać będą: (1 pkt.) doświadczenie w środowisku międzykulturowym (2 pkt.) umiejętności komunikacyjne (3 pkt.) umiejętność nawiązywania kontaktów. Minimalna liczba punktów do uzyskania pozytywnego wyniku wynosi 4 punkty.
Wymagane dokumenty
Kandydat składa następujące dokumenty:
- podanie o przyjęcie na studia (wygenerowane z systemu IRK i podpisane);
- CV (wymagane jest wgranie CV do systemu IRK: DOKUMENTY – CERTYFIKATY I INNE DOKUMENTY);
- list motywacyjny (wymagane jest wgranie listu do systemu IRK: DOKUMENTY – CERTYFIKATY I INNE DOKUMENTY );
- oświadczenie o co najmniej komunikatywnej znajomości języka polskiego w mowie i w piśmie oraz oświadczenie o co najmniej komunikatywnej znajomości innego języka, niż język polski w mowie i w piśmie (wygenerowane z IRK i podpisane);
- podpisaną umowę o warunkach odpłatności za studia podyplomowe (w dwóch egzemplarzach lub w trzech, jeżeli jest to umowa o warunkach odpłatności za studia podyplomowe finansowane/współfinansowane przez osobę trzecią) – generowaną z systemu IRK;
- podpisane zobowiązanie do ponoszenia kosztów odpłatności za studia (w dwóch egzemplarzach) – generowane z systemu IRK;
- podpisane oświadczenie o adresie poczty elektronicznej – generowane z systemu IRK.
- odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych: dyplomu magistra, licencjata albo inżyniera albo dyplomu równorzędnego wydanego za granicą celem sporządzenia kopii i poświadczenia jej zgodności z oryginałem lub uwierzytelnionym odpisem, albo oryginał zaświadczenia o ukończeniu studiów zawierającego informacje o poziomie, kierunku i profilu studiów, uzyskanym tytule zawodowym oraz słownie określonym wyniku ukończenia studiów wraz z oświadczeniem kandydata, w którym zobowiązuje się on do przedstawienia oryginału lub uwierzytelnionego odpisu dyplomu ukończenia studiów wyższych w ciągu 30 dni od jego wydania, pod rygorem skreślenia z listy uczestników Studiów.
W przypadku, gdy kandydat legitymuje się dyplomem ukończenia studiów wyższych uzyskanym za granicą:
- poświadczenie dyplomu ukończenia studiów wyższych w formie legalizacji lub apostille;
- tłumaczenie przysięgłe na język polski dyplomu ukończenia studiów wyższych i legalizacji lub apostille, w wypadku tłumaczenia za granicą innego niż przysięgłe – tłumaczenie zalegalizowane w polskiej placówce dyplomatycznej;
- jeśli dyplom ukończenia studiów wyższym podlega obowiązkowi nostryfikacji – również zaświadczenie o nostryfikacji dyplomu.
Dokumenty należy składać osobiście lub przesłać pocztą (decyduje data wpływu do jednostki) na adres:
Instytut Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji UW
Studia Podyplomowe Asystentura Międzykulturowa w Szkole
ul. Podchorążych 20 pokój 29 i 39
00 - 721 Warszawa
Harmonogram rekrutacji
Termin rejestracji w systemie IRK: od 14.07.2023 r. do 04.09.2023 r.
Termin wniesienia opłaty rekrutacyjnej: do 05.09.2023 r.
Rozmowa kwalifikacyjna: od 14.09.2023 r. do 15.09.2023 r.
Termin ogłoszenia wyników: 22.09.2023 r.
Przyjmowanie dokumentów: od 25.09.2023 r. do 30.09.2023 r.
Czesne
5 000 zł jednorazowo płatne do 13.10.2023 r.
W dwóch ratach 5 000 zł
I rata 2 500 zł płatna do 13.10.2023 r.
II rata 2 500 zł płatna do 01.02.2024 r.
DOFINANSOWANIE CZESNEGO
Osoby zainteresowana podjęciem studiów podyplomowych mogą ubiegać się o dofinansowanie czesnego przez Fundację na rzecz Różnorodności Społecznej (FRS) jeśli:
- po ukończeniu studiów podyplomowych „Asystentura międzykulturowa w szkole” planują pracować jako asystentki / asystenci międzykulturowi,
- nie mogą samodzielnie sfinansować studiów tzn. dofinansowanie jest dla nich niezbędne, żeby mogły podjąć studia.
Szczegółowe informacje o tym, jak ubiegać się o dofinansowanie są dostępne pod tym linkiem: https://asywszkole.pl/asystentka-w-szkole/