Kod | SP-ZA-ART |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Zarządzania |
Kierunek studiów | Zarządzanie |
Forma studiów | Niestacjonarne |
Poziom kształcenia | Podyplomowe |
Języki wykładowe | polski |
Minimalna liczba studentów | 25 |
Limit miejsc | 50 |
Czas trwania | 2 semestry |
Adres komisji rekrutacyjnej | ul. Szturmowa 1/3, 02-678 Warszawa tel. 22 55 34 181, 602 768 287 / 22 55 34 032 e-mail: psm@wz.uw.edu.pl |
Godziny otwarcia sekretariatu | Poniedziałek – Piątek w godz. 10.00-15.00 Soboty 9.00-15.00 (w dni zjazdu) Niedziele 9.00-12.00 (w dni zjazdu) |
Adres WWW | https://wydzialzarzadzania.wz.uw.edu.pl/studia-podyplomowe/ |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Kandydaci
Artyści, twórcy, animatorzy kultury i menedżerowie instytucji kultury, pracownicy domów kultury, galerii sztuki, muzeów, teatrów, bibliotek, wydawnictw, pracownicy mediów i organizacji pozarządowych (fundacji, stowarzyszeń).
Opis studiów
Celem studiów menedżerskich dla artystów jest m.in. wyposażenie ludzi kultury w wysoce profesjonalną i rozległą wiedzę menedżerską. Wiedza ta ma służyć zdobyciu nowych umiejętności menedżerskich, przygotowania do uruchomienia własnej firmy, zarządzania organizację lub instytucją kultury.
Program studiów
Program studiów obejmuje następujące przedmioty: Historia i misja Uniwersytetu Warszawskiego, Prawo autorskie, Prawo kultury, Prawo handlowe, Prawo podatkowe, Zarządzanie personelem w tym „Artysta sprawny menedżer”, Zarządzanie kulturą i oświatą, Marketing i promocja, public relations, Media relations, Negocjacje, Savoir-vivre i etykieta menedżera kultury, Sponsoring, Teoria i metody organizacji, Finansowanie kultury - Biznesplan i plan promocji, Finansowanie kultury - Fundusze, Finansowanie kultury - Strategia działania.
Zajęcia dodatkowe: Megatrendy we współczesnym świecie, zajęcia integracyjne, panelowe i studyjne organizowane we współpracy z Klubem Absolwentów UW, Zakładem Tradycji Antyku w Sztukach Wizualnych UW, Muzeum-Pałac w Wilanowie, Stowarzyszeniem Autorów ZAiKS i innymi instytucjami kultury.
Wykładowcy
Zajęcia prowadzone są przez: prof. dr hab. Jan Błeszyński, prof. dr hab. Alojzy Z. Nowak, prof. dr hab. Dorota Sokołowska, dr Stanisław Kownacki, dr Inga Oleksiuk, dr Robert Pietrusiński, dr hab. Agnieszka Postuła, dr Piotr Sokół, mgr Zofia Kosińska, mgr inż. Lucyna Krupa-Szado, mgr Piotr Lignar, mgr Krzysztof Podstawka, mgr Sylwia Żółkiewska, mgr Maria Kujcys-Sołobodowska.
Tryb studiów i częstotliwość zjazdów
Tryb studiów niestacjonarny. Zjazdy odbywają się przeciętnie co dwa tygodnie, w soboty.
- 14 X 2023 r.
- 28 X 2023 r.
- 4 XI 2023 r.
- 18 XI 2023 r.
- 2 XII 2023 r.
- 16 XII 2023 r.
- 13 stycznia 2024 r.
- 27 stycznia 2024 r.
- 10 lutego 2024 r.
Zaliczenia
Test egzaminacyjny z programu studiów. Praca menedżerska na ocenę nt. „BIZNESPLAN” dla przedsięwzięcia artystycznego lub „STRATEGIA DZIAŁANIA” dla instytucji / organizacji kultury.
Absolwenci
Uczestnicy zdobywają kompleksową wiedzę, profesjonalne kwalifikacje zawodowe menedżerskie oraz umiejętności niezbędne do:
- planowania karier własnych i podwładnych pracowników,
- public relations,
- efektywnego prowadzenia samodzielnych przedsięwzięć kulturalnych,
- założenia i prowadzenia własnej firmy (np. impresariatu artystycznego),
- skonstruowania biznesplanu, strategii działania i planu promocji dla przedsiębiorstwa, instytucji lub organizacji kultury,
- pozyskiwania źródeł finansowania z funduszy polskich i UE,
- zarządzania instytucjami kultury, organizacjami artystycznymi i NGO,
- zarządzania projektem artystycznym,
- zarządzania zmianami w czasie kryzysu, czyli budowania systemu zachowań twórczych w firmie,
- stosowania w praktyce technik innowacyjnych, których istotą są pobudzanie twórczości i wdrażanie innowacji,
- praktykowania reguł sztuki marketingu w tym form i technik promocji oraz sponsoringu,
- orientowania się w problematyce prawa kultury w tym prawa autorskiego i medialnego,
- orientowania się w tematyce prawa handlowego, gospodarczego i podatkowego,
- podjęcia skutecznych negocjacji w interesach zawodowych itp.
Rekrutacja
Rekrutacja odbywa się na podstawie kolejności zgłoszeń w systemie IRK. Podstawą do kandydowania jest rejestracja w systemie Internetowej Rekrutacji Kandydata (IRK), wypełnienie wymaganych danych oraz dokonanie opłaty rekrutacyjnej w wysokości 85 zł.
O przyjęcie na studia mogą ubiegać się absolwenci studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (licencjat lub inżynier lub magister).
Wymagane dokumenty
Kandydaci składają następujące dokumenty:
- podanie o przyjęcie na studia (generowane z IRK),
- kserokopię podpisanego przez kandydata dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjackich, inżynierskich, magisterskich lub równorzędnego wydanego za granicą1)), potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez pracownika dziekanatu (na wydziale) lub notariusza lub oryginał zaświadczenia o ukończeniu studiów zawierającego informacje o poziomie,
- życiorys (generowany z IRK),
- oświadczenie o adresie poczty elektronicznej (generowane z IRK),
- zobowiązanie do ponoszenia kosztów odpłatności (generowane z IRK),
- dwie podpisane kopie umowy o odpłatności za studia podyplomowe według wzoru z zarządzenia nr 20 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 23 lutego 2022 r., uzupełnionej o wymagane dane (imię i nazwisko, PESEL, dane teleadresowe, nr konta bankowego kandydata).
1) W przypadku, gdy kandydat legitymje się dyplomem ukończenia studiów wyższych uzyskanym za granicą:
- poświadczenie dyplomu ukończenia studiów wyższych w formie legalizacji lub apostille,
- tłumaczenie przysięgłe dyplomu na język polski,
- zaświadczenie o uznaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych wydanego za granicą lub oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia takiego zaświadczenia w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania, ale nie później niż przed rozpoczęciem studiów (w przypadku gdy dyplom ukończenia studiów wyższych podlega obowiązkowi nostryfikacji - zaświadczenie o nostryfikacji dyplomu albo oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia zaświadczenia o nostryfikacji dyplomu w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania).
Dokumenty można składać osobiście w sekretariacie Studiów Podyplomowych w godzinach pracy sekretariatu lub przesłać pocztą z dopiskiem "studia podyplomowe" (decyduje data wpływu dokumentów do Wydziału Zarządzania) na adres:
Wydział Zarządzania
Uniwersytet Warszawski
ul. Szturmowa 1/3
02-678 Warszawa
Terminy
Termin rejestracji w systemie IRK: od 13.10.2023 r. do 19.10.2023 r.
Termin wniesienia opłaty rekrutacyjnej: do 20.10.2023 r.
Termin ogłoszenia wyników: 25.10.2023 r.
Składanie dokumentów: od 13.10.2023 r. do 20.10.2023 r.
Czesne
5 300 zł płatność jednorazowa 25.10.2023 r.
5 500 płatność w II ratach
I rata 2 750 zł płatna do 25.10.2023 r.
II rata 2 750 zł płatna do 10.03.2024 r.
5 700 zł płatność w VIII ratach:
raty I - IV - w wysokości 625 zł każda 10 każdego miesiąca (od października 2023r. do stycznia 2024r.;pierwsza płatność wypada w październiku - wyjątkowo do 25 października 2023 r.,
raty V – VIII – w wysokości 800 zł – każdego miesiąca (od lutego do maja 2024r.).