Kod | SP-ZA-RDS |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Zarządzania |
Kierunek studiów | Zarządzanie |
Forma studiów | Niestacjonarne |
Poziom kształcenia | Podyplomowe |
Języki wykładowe | polski |
Minimalna liczba studentów | 25 |
Limit miejsc | 50 |
Czas trwania | 2 semestry |
Adres komisji rekrutacyjnej | ul. Szturmowa 1/3, 02-678 Warszawa tel. 22 55 34 181 / 22 55 34 032 e-mail: psm@wz.uw.edu.pl |
Godziny otwarcia sekretariatu | Poniedziałek – Piątek w godz. 10.00-15.00 Soboty 9.00-15.00 (w dni zjazdu) Niedziele 9.00-12.00 (w dni zjazdu) |
Adres WWW | https://wydzialzarzadzania.wz.uw.edu.pl/studia-podyplomowe/https://wydzialzarzadzania.wz.uw.edu.pl/studia-podyplomowe/ |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Kandydaci
Pracownicy muzeów, galerii, domów aukcyjnych, instytucji kultury, placówek oświatowych, samorządów lokalnych, kuratorzy prywatnych kolekcji, kadra banków, firm ubezpieczeniowych, doradcy inwestycyjni.
Opis Studiów
Rozwijamy umiejętności i kompetencje menedżerskie w zakresie zarządzania na rynku sztuki. Pomagamy w zdobyciu nowych kwalifikacji i rozszerzeniu praktycznych umiejętności w pracy doradców inwestycyjnych, pracowników muzeów, galerii, domów aukcyjnych, antykwariuszy, kuratorów prywatnych kolekcji czy osób zainteresowanych inwestowaniem w dzieła sztuki.
Program studiów
Program studiów składa się z poszczególnych bloków, wśród tematów zajęć znajdziemy: Zarządzanie przez projekt, Funkcje i rola nowoczesnego menedżera, Podstawy finansów i rachunkowości, Podstawy marketingu, Negocjacje, Dziedziny współczesnego rynku sztuki - wybrane zagadnienia, Rynek sztuki współczesnej w Polsce i na świecie, Galerie prywatne na polskim rynku sztuki, Muzeum a rynek sztuki, Domy aukcyjne, Prywatne i korporacyjne kolekcje sztuki współczesnej, Wartość dzieła sztuki, Targi Sztuki, Rynek sztuki i wartości, Wystawa jako strategia „przepisywania” kanonu, Tworzenie wystaw muzealnych w XX i XXI – ewolucja koncepcji i form, Fałszerstwa dzieł sztuki, Muzea uniwersyteckie – hybryda na rynku sztuki, Fałszerstwa renesansowych dzieł sztuki, Narzędzia finansowania działalności muzeów i galerii, Regulacje prawne dotyczące wywozu zabytków za granicę, Granty na projekty artystyczne, Podstawowe zagadnienia prawne na rynku sztuki, Zagadnienia podatkowe związane z obrotem dziełami sztuki, tworzeniem kolekcji oraz działalnością muzeów, Prawo autorskie na rynku dzieł sztuki, Restytucje zagrabionych dzieł sztuki - aspekty prawne, Umowy na rynku dzieł sztuki, Ubezpieczenia dzieł sztuki.
Wykładowcy
Wśród wykładowców są: dr Aleksandra Auleytner, mgr Edyta Barmentloo, dr Leszek Borowiec dr hab. Elwira Gross-Gołacka prof. UW, prof. dr hab. Przemysław Hensel, dr hab. Agnieszka Postuła.
Studia prowadzone są wspólnie z kancelarią prawniczą Domański Zakrzewski Palinka.
Program realizowany jest przez ekspertów z wielu dziedzin – zarządzania, nauk prawnych, muzealnictwa, galerii i domów aukcyjnych.
Tryb studiów i częstotliwość zjazdów
Tryb studiów niestacjonarny. Zjazdy odbywają się przeciętnie co dwa tygodnie, w trybie sobota-niedziela.
TERMINY ZJAZDÓW: 1 SEMESTR
- 28 i 29.X.2023 r.
- 25 i 26.XI.2023 r.
- 9 i 10.XII.2023 r.
- 27 i 28.I.2024 r.
- 10 i 11.II.2024 r.
Zaliczenia
Zaliczanie przedmiotów odbywa się według wskazań wykładowców.
Zaliczenie studiów odbywa się poprzez uzyskanie 33 punktów ECTS z przedmiotów oraz obrony pracy dyplomowej.
Absolwenci
Po ukończeniu studiów, absolwenci uzyskują kompleksową wiedzę, profesjonalne kwalifikacje menedżerskie oraz umiejętności niezbędne do:
- orientowania się w poszczególnych dziedzinach rynku sztuki w tym malarstwa, fotografii, rysunku, sztuk wizualnych, rzeźby, wzornictwa, grafiki użytkowej, plakatu.
- skutecznego uczestnictwa w aukcjach najważniejszych domów aukcyjnych w Polsce i na świecie
- zarządzania domem aukcyjnym, galerią i antykwariatem,
- poznania metod podrabiania dzieł sztuki oraz metod walki z fałszerstwami
- tworzenia kolekcji prywatnych i strategii kolekcjonowania.
- poruszania się po najważniejszych targach sztuki, w tym Art Basel, Frieze FIAC, Paris Photo.
- orientowania się w polskim rynku antykwarycznym,
- pozyskiwania dzieła sztuki do zbiorów prywatnych i muzeów.
- współpracy z kuratorami.
- organizacji pracy nad wystawami.
- orientowania się w problematyce prawnej i podatkowej obrotu dziełami sztuki,
- aktywnego korzystania z narzędzi finansowania zakupu dzieł sztuki i działalności muzeów i galerii,
- skutecznego ubezpieczania dzieł sztuki,
- efektywnego korzystania ze strategii i instrumentów marketingu kultury.
Rekrutacja
Rekrutacja odbywa się na podstawie kolejności zgłoszeń w systemie IRK. Podstawą do kandydowania jest rejestracja w systemie Internetowej Rekrutacji Kandydata (IRK), wypełnienie wymaganych danych oraz dokonanie opłaty rekrutacyjnej w wysokości 85 zł.
O przyjęcie na studia mogą ubiegać się absolwenci studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (licencjat lub inżynier lub magister).
Wymagane dokumenty
Kandydaci składają następujące dokumenty:
- podanie o przyjęcie na studia (generowane z IRK),
- kserokopię podpisanego przez kandydata dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjackich, inżynierskich, magisterskich lub równorzędnego wydanego za granicą1)), potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez pracownika dziekanatu (na wydziale) lub notariusza lub oryginał zaświadczenia o ukończeniu studiów zawierającego informacje o poziomie,
- życiorys (generowany z IRK),
- oświadczenie o adresie poczty elektronicznej (generowane z IRK),
- zobowiązanie do ponoszenia kosztów odpłatności (generowane z IRK),
- dwie podpisane kopie umowy o odpłatności za studia podyplomowe według wzoru z zarządzenia nr 20 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 23 lutego 2022 r., uzupełnionej o wymagane dane (imię i nazwisko, PESEL, dane teleadresowe, nr konta bankowego kandydata).
1) W przypadku, gdy kandydat legitymje się dyplomem ukończenia studiów wyższych uzyskanym za granicą:
- poświadczenie dyplomu ukończenia studiów wyższych w formie legalizacji lub apostille,
- tłumaczenie przysięgłe dyplomu na język polski,
- zaświadczenie o uznaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych wydanego za granicą lub oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia takiego zaświadczenia w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania, ale nie później niż przed rozpoczęciem studiów (w przypadku gdy dyplom ukończenia studiów wyższych podlega obowiązkowi nostryfikacji - zaświadczenie o nostryfikacji dyplomu albo oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia zaświadczenia o nostryfikacji dyplomu w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania).
Dokumenty można składać osobiście w sekretariacie Studiów Podyplomowych w godzinach pracy sekretariatu lub przesłać pocztą z dopiskiem "studia podyplomowe" (decyduje data wpływu dokumentów do Wydziału Zarządzania) na adres:
Wydział Zarządzania
Uniwersytet Warszawski
ul. Szturmowa 1/3
02-678 Warszawa
Terminy
Termin rejestracji w systemie IRK: od 28.09.2023 r. do 05.10.2023 r.
Termin wniesienia opłaty rekrutacyjnej: do 06.10.2023 r.
Termin ogłoszenia wyników: 11.10.2023 r.
Składanie dokumentów: od 28.09.2023 r. do 06.10.2023 r.
Czesne
8 500 zł płatność jednorazowa 25.10.2023 r.
8 900 płatność w II ratach
I rata 4 450 zł płatna do 25.10.2023 r.
II rata 4 450 zł płatna do 10.03.2024 r.
9 200 zł płatność w VIII ratach:
raty I - VIII 1 150 zł każda płatna do 10 każdego miesiąca (pierwsza płatność wypada w październiku - wyjątkowo do 25 października 2023 r., pozostałe płatności bez zmian)