Kod | SP-PRK-ZA-AESG |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Zarządzania |
Kierunek studiów | Zarządzanie |
Forma studiów | Niestacjonarne |
Poziom kształcenia | Podyplomowe |
Języki wykładowe | polski |
Minimalna liczba studentów | 25 |
Limit miejsc | 50 |
Czas trwania | 2 semestry |
Adres komisji rekrutacyjnej | ul. Szturmowa 1/3 02-678 Warszawa tel. (22) 55 34 181 / (22) 55 34 032 psm@wz.uw.edu.pl |
Godziny otwarcia sekretariatu | Poniedziałek – Piątek w godz. 10.00-15.00 Soboty 9.00-15.00 (w dni zjazdu) Niedziele 9.00-12.00 (w dni zjazdu) |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Kandydaci
Studia kierowane są do osób realizujących projekty, członków zespołów projektowych, wykonawców prac projektowych oraz osób, które przygotowują się do tego typu prac. Absolwent posiada wiedzę praktyczną z zakresu skutecznego funkcjonowania zespołów projektowych oraz wykorzystania narzędzi i technik kierowania projektami. Uczestnik zapozna się nie tylko z wiedzą techniczną dotyczącą zarządzania projektem, ale także doświadczy najważniejszych procesów grupowych.
Opis Studiów
Celem studiów jest przygotowanie uczestników do pełnienia funkcji osoby odpowiedzialnej za zarządzanie ESG w organizacji. Studenci będą się uczyć zagadnień dotyczących środowiska, społeczeństwa i ładu korporacyjnego oraz przygotują własny projekt strategii ESG dla wybranej organizacji.
Program studiów
Program obejmuje 150 godzin. Podczas zajęć omawiane będą aktualne zagadnienia m.in. z zakresu: strategii ESG, dekarbonizacji, raportowania danych ESG, regulacji takich jak CSRD, Taksonomia, SFDR, CSDDD, narzędzi do raportowania, zrównoważonego marketingu, ryzyk ESG, ratingów ESG, zrównoważonego finansowania, oczekiwań interesariuszy, pracowników, zrównoważonego ładu korporacyjnego, różnorodności biologicznej, gospodarki obiegu zamkniętego i innych tematów związanych z ESG.
Wykładowcy
Zajęcia prowadzone przez wykładowców i praktyków związanych z Wydziałem Zarządzania UW. Są to dr Tomasz Rosiak, mgr Filip Wójcik, dr hab. Agnieszka Kacprzak, prof. UW, dr Tomasz Ludwicki, dr Patrycja Chodnicka-Jaworska, dr hab. Łukasz Hardt, prof. UW, dr hab. Grzegorz Tchorek, dr Agnieszka Wilczak, dr Barbara Godlewska-Bujok, dr Michał Rogatko dr Katarzyna Niewińska, osoby posiadające doświadczenie praktyczne związane z prezentowanymi w czasie studiów zagadnieniami. Do grona wykładowców należą m.in. Aleksandra Bańkowska, Tomasz Barańczyk, Agnieszka Gajewska Łukasz Łyczko, Daria Ringwelska, Zuzanna Machniak, Weronika Wojturska.
Tryb studiów i częstotliwość zjazdów
Tryb studiów niestacjonarny, Zjazdy odbywają się przeciętnie, co dwa tygodnie w trybie sobota - niedziela.
TERMINY ZJAZDÓW:
15 - 16.11.2025 r.
29 - 30.11.2025 r.
13 - 14.12.2025 r.
10 - 11.01.2026 r.
07 - 08.02.2026 r.
21 - 22.02.2026 r.
07 - 08.03.2026 r.
21 - 22.03.2026 r.
11 - 12.04.2026 r.
25 - 26.04.2026 r.
09 - 10.05.2026 r.
23 - 24.05.2026 r.
13 - 14.06.2026 r.
Zaliczenia
Przedmioty są zaliczane na podstawie aktywności słuchaczy i uczestniczenia przez nich w warsztatach i ćwiczeniach realizowanych w czasie zajęć, zaliczenie studiów w oparciu o realizację oraz prezentację pracy zaliczeniowej w formie projektu organizacyjnego, realizowanego w 3-5 osobowych grupach zadaniowych.
Absolwenci
Absolwent Akademii ESG posiada aktualną wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju, odpowiedzialności społecznej oraz ładu korporacyjnego. Zna obowiązujące regulacje krajowe i unijne, w tym Taksonomię UE i dyrektywę CSRD, oraz potrafi je zastosować w praktyce. Posiada umiejętności identyfikacji ryzyk ESG, przygotowywania raportów zrównoważonego rozwoju i wspierania organizacji w procesie transformacji zgodnej z zasadami odpowiedzialnego rozwoju. Jest przygotowany do pełnienia roli specjalisty lub koordynatora ds. ESG w różnych sektorach – zarówno w administracji, jak i biznesie.
Rekrutacja
Rekrutacja odbywa się na podstawie kolejności zgłoszeń w systemie IRK.
W postępowaniu kwalifikacyjnym może wziąć udział osoba, która:
- posiada kwalifikację pełną co najmniej na poziomie 6 PRK uzyskaną w systemie szkolnictwa wyższego i nauki;
- zarejestrowała się w systemie IRK;
- wniosła opłatę rekrutacyjną w wysokości 85 PLN w terminie zgodnym z harmonogramem.
Wymagane dokumenty
Kandydaci składają następujące dokumenty:
- podanie o przyjęcie na studia (generowane z IRK),
- kserokopię podpisanego przez kandydata dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjackich, inżynierskich, magisterskich lub równorzędnego wydanego za granicą1)), potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez pracownika dziekanatu (na wydziale) lub notariusza,
- życiorys zawodowy (generowany z IRK),
- podpisane oświadczenie o adresie poczty elektronicznej (generowane z IRK),
- podpisane zobowiązanie do ponoszenia kosztów odpłatności (generowane z IRK),
- dwie podpisane umowy o odpłatności za studia podyplomowe według wzoru z zarządzenia nr 5 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 16 stycznia 2023 r., uzupełnione o wymagane dane (imię i nazwisko, PESEL, dane teleadresowe, nr konta bankowego kandydata).
1) W przypadku, gdy kandydat legitymje się dyplomem ukończenia studiów wyższych uzyskanym za granicą:
- poświadczenie dyplomu ukończenia studiów wyższych w formie legalizacji lub apostille,
- tłumaczenie przysięgłe dyplomu na język polski,
- zaświadczenie o uznaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych wydanego za granicą lub oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia takiego zaświadczenia w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania, ale nie później niż przed rozpoczęciem studiów (w przypadku gdy dyplom ukończenia studiów wyższych podlega obowiązkowi nostryfikacji - zaświadczenie o nostryfikacji dyplomu albo oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia zaświadczenia o nostryfikacji dyplomu w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania).
Dokumenty można składać osobiście w sekretariacie Studiów Podyplomowych w godzinach pracy sekretariatu lub przesłać pocztą z dopiskiem "studia podyplomowe" (decyduje data wpływu dokumentów do Wydziału Zarządzania) na adres:
Wydział Zarządzania
Uniwersytet Warszawski
ul. Szturmowa 1/3
02-678 Warszawa
Terminy
Termin rejestracji w systemie IRK: od 11.06.2025 r. do 22.09.2025 r.
Termin wniesienia opłaty rekrutacyjnej: do 23.09.2025 r.
Termin ogłoszenia wyników: 29.09.2025 r.
Składanie dokumentów: od 11.06.2025 r. do 26.09.2025 r.
Czesne
11 900 zł płatność jednorazowa płatna do 24.10.2025 r.
12 400 płatność w II ratach
I rata 6 200 zł płatna do 24.10.2025 r.
II rata 6 200 zł płatna do 10.03.2026 r.
12 800 zł płatność w VIII ratach:
raty I - VIII 1 600 zł każda płatna do 10 każdego miesiąca (pierwsza płatność wypada w październiku - wyjątkowo do 24.10.2025 r., pozostałe płatności bez zmian).