Rekrutacja na studia podyplomowe 2025/2026

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Zarządzanie dla prokuratorów

Szczegóły
Kod SP-PRK-ZA-ZDP
Jednostka organizacyjna Wydział Zarządzania
Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów Niestacjonarne
Poziom kształcenia Podyplomowe
Minimalna liczba studentów 25
Limit miejsc 50
Czas trwania 2 semestry
Adres komisji rekrutacyjnej ul. Szturmowa 1/3
02-678 Warszawa
tel. (22) 55 34 181/ (22) 55 34 032
e-mail: psm@wz.uw.edu.pl
Godziny otwarcia sekretariatu Poniedziałek – Piątek
w godz. 10.00-15.00
Soboty 9.00-15.00 (w dni zjazdu)
Niedziele 9.00-12.00 (w dni zjazdu)
Adres WWW https://wz.uw.edu.pl/studia-podyplomowe/zarzadzanie-dla-prokuratorow/
Wymagany dokument
  • Wykształcenie wyższe
  Zadaj pytanie
Tura 1 (01.09.2025 00:00 – 22.09.2025 23:59)

Uruchomienie studiów podyplomowych w zakresie zarządzania dla prokuratorów jest odpowiedzią na rosnące wyzwania stojące przed wymiarem sprawiedliwości w zakresie zarządzania, szczególnie w sytuacji, gdy programy studiów prawniczych oraz aplikacji sądowej czy prokuratorskiej zawierają w niewielkim zakresie elementy wiedzy o efektywnym zarządzaniu instytucjami wymiaru sprawiedliwości. Ponadto, w obliczu konieczności profesjonalizacji zarządzania sądami i prokuratorami, a także biorąc pod uwagę potrzebę doskonalenia umiejętności zarządczych w środowisku.

Studia podyplomowe „Zarządzanie dla prokuratorów” będą prowadzone na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, przy udziale specjalistów zewnętrznych.

Kandydaci

Studia podyplomowe „Zarządzanie dla prokuratorów” przeznaczone są dla prokuratorów, którzy pełnią funkcje kierownicze  różnych szczebli lub do ich pełnienia aspirują, a także dla prokuratorów zainteresowanych doskonaleniem umiejętności zarządczych w celu skuteczniejszego organizowania pracy w prokuraturze.

Opis Studiów

Program studiów

Program obejmuje 176 godzin. Podczas zajęć omawiane będą aktualne zagadnienia m.in. z zakresu: Kierowanie i przywództwo – rola przywódcy w organizacji, Budowanie zespołu – zarządzanie i motywowanie, Coaching oraz mentoring, Zarządzanie stresem i inteligencja emocjonalna, Zarządzanie kadrami i rozwój kompetencji pracowników, Trening asertywności, Work-life balance, Zarządzanie konfliktem w instytucjach wymiaru sprawiedliwości, Negocjacje i dialog społeczny, Mobbing i dyskryminacja, Wystąpienia publiczne, Elementy prawa pracy, Etyka i odpowiedzialność menedżerska, Wykorzystanie AI w organizacji, Cyberbezpieczeństwo i RODO, ESG w instytucjach publicznych – etyka, społeczeństwo, governance, Systemy sądownicze w krajach Unii Europejskiej, Budżetowanie i finansowanie instytucji wymiaru sprawiedliwości, Zamówienia publiczne, Zarządzanie ryzykiem, Kontrola i nadzór administracyjny.

Wykładowcy

Zajęcia prowadzone przez wykładowców i praktyków; prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz, dr Aleksandra Spik, dr Julita Majczyk, dr Katarzyna Rychlicka - Maraszek, dr Agnieszka Brzozowska, dr Aleksandra Wąsowska, dr Barbara Godlewska – Bujok, dr hab. Krzysztof Walczak, prof. UW, dr hab. Mariusz Trojanowski, prof. UW, prof. dr hab. Jacek Męcina, dr Michał Matuszak, dr Karolina Łudzińska, dr Krzysztof Smoleń, dr hab. Elwira Gross-Gołacka, prof. UW, mgr Krzysztof Bujok, dr Remigiusz Lewandowski, prof. dr hab. Marek Zubik, mgr Filip Wójcik, dr hab. Adam Niewiadomski, dr Paweł Wójcik, dr Jarosław Klepacki, dr hab. Igor Postuła, prof. UW, prof. dr hab. Marta Postuła, dr Dawid Ziółkowski.

Tryb studiów i częstotliwość zjazdów

Tryb studiów niestacjonarny. Zjazdy odbywają się przeciętnie co dwa tygodnie, w trybie sobota - niedziela.

TERMINY ZJAZDÓW NA SEMESTR ZIMOWY:

  • 18 - 19.10.2025 r.
  • 25 - 26.10.2025 r.
  • 08 - 09.11.2025 r. (online)
  • 15 - 16.11.2025 r.
  • 29 - 30.11.2025 r.
  • 13 - 14.12.2025 r.
  • 20 - 21.12.2025 r. (online)
  • 10 - 11.01.2026 r.
  • 07 - 08.02.2026 r.

Zaliczenia

Przedmioty są zaliczane na podstawie aktywności słuchaczy i uczestniczenia przez nich w warsztatach i ćwiczeniach realizowanych w czasie zajęć, zaliczenie studiów oparciu o pracę dyplomową przygotowaną pod kierunkiem wybranego promotora -Realizacja grupowych projektów zaliczeniowych polegających na opracowaniu praktycznych rozwiązań doradczych dla organizacji publicznych, uwzględniających ich specyfikę i wyzwania

Absolwenci

Absolwent studiów potrafi samodzielnie wykorzystywać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów oraz potrafi innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach poprzez:

  • właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji,
  • dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych,
  • przystosowanie istniejących lub opracowanie nowych metod i narzędzi.

Potrafi także wykorzystywać posiadaną wiedzę i w związku z tym formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla kierującego pracą w prokuraturze, współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach.


Rekrutacja

Rekrutacja prowadzona jest na podstawie kolejności zgłoszeń. W przypadku większej liczby kandydatów niż przewiduje limit miejsc, zakwalifikowani zostaną kandydaci, którzy zatrudnieni są na stanowisku prokuratora wg. deklarowanego w CV stażu pracy, a następnie kandydaci wg. kolejności zapisów w IRK.

W postępowaniu kwalifikacyjnym może wziąć udział osoba, która:

  1. posiada kwalifikację pełną co najmniej na poziomie 6 PRK uzyskaną w systemie szkolnictwa wyższego i nauki;
  2. zarejestrowała się w systemie IRK;
  3. wniosła opłatę rekrutacyjną w wysokości 85 PLN w terminie zgodnym z harmonogramem.

Wymagane dokumenty

Kandydaci składają następujące dokumenty:

  • podanie o przyjęcie na studia (generowane z IRK),
  • kserokopię podpisanego przez kandydata dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjackich, inżynierskich, magisterskich lub równorzędnego wydanego za granicą1)), potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez pracownika dziekanatu (na wydziale) lub notariusza,
  • życiorys zawodowy (generowany z IRK) uwzględniający posiadanie doświadczenia z zakresu obejmującego tematykę kierunku,
  • podpisane oświadczenie o adresie poczty elektronicznej (generowane z IRK),
  • podpisane zobowiązanie do ponoszenia kosztów odpłatności (generowane z IRK),
  • dwie podpisane umowy o odpłatności za studia podyplomowe według wzoru z zarządzenia nr 5 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 16 stycznia 2023 r., uzupełnione o wymagane dane (imię i nazwisko, PESEL, dane teleadresowe, nr konta bankowego kandydata).

1) W przypadku, gdy kandydat legitymje się dyplomem ukończenia studiów wyższych uzyskanym za granicą:

  • poświadczenie dyplomu ukończenia studiów wyższych w formie legalizacji lub apostille,
  • tłumaczenie przysięgłe dyplomu na język polski,
  • zaświadczenie o uznaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych wydanego za granicą lub oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia takiego zaświadczenia w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania, ale nie później niż przed rozpoczęciem studiów (w przypadku gdy dyplom ukończenia studiów wyższych podlega obowiązkowi nostryfikacji - zaświadczenie o nostryfikacji dyplomu albo oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia zaświadczenia o nostryfikacji dyplomu w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania).

Dokumenty  można składać osobiście w sekretariacie Studiów Podyplomowych w godzinach pracy sekretariatu lub przesłać pocztą z dopiskiem "studia podyplomowe" (decyduje data wpływu dokumentów do Wydziału Zarządzania) na adres:

Wydział Zarządzania

Uniwersytet Warszawski

ul. Szturmowa 1/3

02 - 678 Warszawa

Terminy

Termin rejestracji w systemie IRK: od 01.09.2025 r. do 22.09.2025 r.

Termin wniesienia opłaty rekrutacyjnej: do 23.09.2025 r.

Termin ogłoszenia wyników: 29.09.2025 r.

Składanie dokumentów: od 01.09.2025 r. do 26.09.2025 r. 

Czesne

8 500 zł płatność jednorazowa płatna do 24.10.2025 r.  

8 700 płatność w II ratach

I rata 4 350 zł płatna do 24.10.2025 r.

II rata 4 350 zł płatna do 10.03.2026 r.

9 000 zł płatność w VIII ratach:

raty I - VIII 1 125 zł każda płatna do 10 każdego miesiąca (pierwsza płatność wypada w październiku - wyjątkowo do  24.10.2025 r., pozostałe płatności bez zmian)