Kod | SP-PRK-ZA-ZDS |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Zarządzania |
Kierunek studiów | Zarządzanie |
Forma studiów | Niestacjonarne |
Poziom kształcenia | Podyplomowe |
Języki wykładowe | polski |
Minimalna liczba studentów | 25 |
Limit miejsc | 50 |
Czas trwania | 2 semestry |
Adres komisji rekrutacyjnej | ul. Szturmowa 1/3 02-678 Warszawa tel. (22) 55 34 181 / (22) 55 34 032 psm@wz.uw.edu.pl |
Godziny otwarcia sekretariatu | Poniedziałek – Piątek w godz. 10.00-15.00 Soboty 9.00-15.00 (w dni zjazdu) Niedziele 9.00-12.00 (w dni zjazdu) |
Adres WWW | https://wz.uw.edu.pl/studia-podyplomowe/zarzadzanie-dla-sedziow/ |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Uruchomienie studiów podyplomowych w zakresie zarządzania dla sędziów jest odpowiedzią na rosnące wyzwania stojące przed wymiarem sprawiedliwości w zakresie zarządzania, szczególnie w sytuacji, gdy programy studiów prawniczych oraz aplikacji sądowej czy prokuratorskiej zawierają w niewielkim zakresie elementy wiedzy o efektywnym zarządzaniu instytucjami wymiaru sprawiedliwości. Ponadto, w obliczu konieczności profesjonalizacji zarządzania sądami i prokuraturami, a także biorąc pod uwagę potrzebę doskonalenia umiejętności zarządczych wśród przedstawicieli sądownictwa, stworzone są bezpośrednio do sędziów, którzy pełnią funkcje kierownicze różnych szczebli lub do ich pełnienia aspirują, a także dla sędziów zainteresowanych doskonaleniem umiejętności zarządczych w celu skuteczniejszego organizowania pracy w sądach.
Studia podyplomowe „Zarządzanie dla sędziów” będą prowadzone na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, przy udziale specjalistów zewnętrznych.
Kandydaci
Studia podyplomowe „Zarządzanie dla sędziów” przeznaczone są dla sędziów, którzy pełnią funkcje kierownicze w sądach różnych szczebli lub do ich pełnienia aspirują, a także dla sędziów zainteresowanych doskonaleniem umiejętności zarządczych w celu skuteczniejszego organizowania pracy w sądach.
Opis Studiów
Program studiów
Program obejmuje 170 godzin. Podczas zajęć omawiane będą aktualne zagadnienia m.in. z zakresu: Kierowanie i przywództwo – rola przywódcy w organizacji, Budowanie zespołu – zarządzanie i motywowanie, Coaching oraz mentoring, Zarządzanie stresem i inteligencja emocjonalna, Zarządzanie kadrami i rozwój kompetencji pracowników, Trening asertywności, Work-life balance, Zarządzanie konfliktem w instytucjach wymiaru sprawiedliwości, Negocjacje i dialog społeczny, Mobbing i dyskryminacja, Wystąpienia publiczne, Elementy prawa pracy, Etyka i odpowiedzialność menedżerska, Wykorzystanie AI w organizacji, Cyberbezpieczeństwo i RODO, ESG w instytucjach publicznych – etyka, społeczeństwo, governance, Systemy sądownicze w krajach Unii Europejskiej, Budżetowanie i finansowanie instytucji wymiaru sprawiedliwości, Zamówienia publiczne, Zarządzanie ryzykiem, Kontrola i nadzór administracyjny w sądach.
Wykładowcy
Zajęcia prowadzone przez wykładowców i praktyków; prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz, dr Aleksandra Spik, dr Julita Majczyk, dr Katarzyna Rychlicka-Maraszek, dr Agnieszka Brzozowska, dr Aleksandra Wąsowska, dr Barbara Godlewska – Bujok, dr hab. Krzysztof Walczak, prof. UW, dr hab. Mariusz Trojanowski, prof. UW, prof. dr hab. Jacek Męcina, dr Michał Matuszak, dr Karolina Łudzińska, dr Krzysztof Smoleń, dr hab. Elwira Gross-Gołacka, prof. UW, mgr Krzysztof Bujok, dr Remigiusz Lewandowski, mgr Filip Wójcik, dr hab. Adam Niewiadomski, dr Jarosław Klepacki, dr hab. Igor Postuła, prof. UW, prof. dr hab. Marta Postuła, dr Dawid Ziółkowski.
Tryb studiów i częstotliwość zjazdów
Tryb studiów niestacjonarny. Zjazdy odbywają się przeciętnie co dwa tygodnie, w trybie sobota - niedziela.
TERMINY ZJAZDÓW NA SEMESTR ZIMOWY:
- 18 - 19.10.2025 r.
- 25 - 26.10.2025 r.
- 08 - 09.11.2025 r. (online)
- 15 - 16.11.2025 r.
- 29 - 30.11.2025 r.
- 13 - 14.12.2025 r.
- 20 - 21.12.2025 r. (online)
- 10 - 11.01.2026 r.
- 07 - 08.02.2026 r.
Zaliczenia
Przedmioty są zaliczane na podstawie aktywności słuchaczy i uczestniczenia przez nich w warsztatach i ćwiczeniach realizowanych w czasie zajęć, zaliczenie studiów oparciu o pracę dyplomową przygotowaną pod kierunkiem wybranego promotora - realizacja grupowych projektów zaliczeniowych polegających na opracowaniu praktycznych rozwiązań doradczych dla organizacji publicznych, uwzględniających ich specyfikę i wyzwania.
Absolwenci
Absolwent studiów potrafi samodzielnie wykorzystywać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów oraz potrafi innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach poprzez:
- właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji,
- dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych,
- przystosowanie istniejących lub opracowanie nowych metod i narzędzi
Potrafi także wykorzystywać posiadaną wiedzę i w związku z tym formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla kierującego pracą sądu, kierować pracą zespołu, współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach.
Rekrutacja
Rekrutacja prowadzona jest na podstawie kolejności zgłoszeń. W przypadku większej liczby kandydatów niż przewiduje limit miejsc, zakwalifikowani zostaną kandydaci, którzy zatrudnieni są na stanowisku sędziego wg. deklarowanego w CV stażu pracy, a następnie kandydaci wg. kolejności zapisów w IRK.
W postępowaniu kwalifikacyjnym może wziąć udział osoba, która:
- posiada kwalifikację pełną co najmniej na poziomie 6 PRK uzyskaną w systemie szkolnictwa wyższego i nauki;
- zarejestrowała się w systemie IRK;
- wniosła opłatę rekrutacyjną w wysokości 85 PLN w terminie zgodnym z harmonogramem.
Wymagane dokumenty
Kandydaci składają następujące dokumenty:
- podanie o przyjęcie na studia (generowane z IRK),
- kserokopię podpisanego przez kandydata dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjackich, inżynierskich, magisterskich lub równorzędnego wydanego za granicą1)), potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez pracownika dziekanatu (na wydziale) lub notariusza,
- życiorys zawodowy (generowany z IRK) uwzględniający posiadanie doświadczenia z zakresu obejmującego tematykę kierunku,
- podpisane oświadczenie o adresie poczty elektronicznej (generowane z IRK),
- podpisane zobowiązanie do ponoszenia kosztów odpłatności (generowane z IRK),
- dwie podpisane umowy o odpłatności za studia podyplomowe według wzoru z zarządzenia nr 5 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 16 stycznia 2023 r., uzupełnione o wymagane dane (imię i nazwisko, PESEL, dane teleadresowe, nr konta bankowego kandydata).
1) W przypadku, gdy kandydat legitymje się dyplomem ukończenia studiów wyższych uzyskanym za granicą:
- poświadczenie dyplomu ukończenia studiów wyższych w formie legalizacji lub apostille,
- tłumaczenie przysięgłe dyplomu na język polski,
- zaświadczenie o uznaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych wydanego za granicą lub oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia takiego zaświadczenia w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania, ale nie później niż przed rozpoczęciem studiów (w przypadku gdy dyplom ukończenia studiów wyższych podlega obowiązkowi nostryfikacji - zaświadczenie o nostryfikacji dyplomu albo oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia zaświadczenia o nostryfikacji dyplomu w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania).
Dokumenty można składać osobiście w sekretariacie Studiów Podyplomowych w godzinach pracy sekretariatu lub przesłać pocztą z dopiskiem "studia podyplomowe" (decyduje data wpływu dokumentów do Wydziału Zarządzania) na adres:
Wydział Zarządzania
Uniwersytet Warszawski
ul. Szturmowa 1/3
02 - 678 Warszawa
Terminy
Termin rejestracji w systemie IRK: od 01.09.2025 r. do 22.09.2025 r.
Termin wniesienia opłaty rekrutacyjnej: do 23.09.2025 r.
Termin ogłoszenia wyników: 29.09.2025 r.
Składanie dokumentów: od 01.09.2025 r. do 26.09.2025 r.
Czesne
8 500 zł płatność jednorazowa płatna do 24.10.2025 r.
8 700 płatność w II ratach
I rata 4 350 zł płatna do 24.10.2025 r.
II rata 4 350 zł płatna do 10.03.2026 r.
9 000 zł płatność w VIII ratach:
raty I - VIII 1 125 zł każda płatna do 10 każdego miesiąca (pierwsza płatność wypada w październiku - wyjątkowo do 24.10.2025 r., pozostałe płatności bez zmian)